× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

مدیریت فراز و فرودهای هیجان

نوع اثر : کتاب

ناشر : دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نویسنده :

مترجم : امیر رضایی , فاطمه شاکر , حسین بی نیاز

صفحات کتاب : 182

کنگره : 1397 9و94ه/3/724BF

دیویی : 5124/155

کتابشناسی ملی : 5491610

شابک : 2-129-369-600-978

سال نشر : 1397

خلاصه اثر

متأسفانه دردهای هیجانی، همواره بخشی از زندگی بوده و اجتناب ناپذیرند. برای مثال وقتی که یک کسی ما را ترک می کند و به دنبال آن، احساس آسیب یا ترس می کنیم؛ یا وقتی آنچه را که می خواستیم به دست نیاورده ایم؛ غمگین یا خشمگین می شویم؛ یا وقتی کسی می میرد و ما احساس اندوه، فقدان و تنهایی می کنیم. همه می دانیم چنین تجربه هایی طبیعی اند- احساس آسیب، ناامیدی، خشم، غم و...اجتناب ناپذیرند.

اکثر افراد این نکته را درک می کنند: درست است که درد هیجانی، رنج آور و دردناک است؛ اما مانند همه دردها، زودگذر بوده و می گذرد. همچنین، غالبا افراد می فهمند به چه دلیل چنین احساساتی در درونشان در جریان دارد؛ بنابراین به خود اجازه می دهند آنچه احساس می کنند را تجربه کرده و به تدریج از آن بگذرند.

اما درد هیجانی برای برخی طاقت فرسا و انرژی گیر است. در این افراد درد هیجانی با عواملی شروع می شود که دیگران معمولا به آن واکنش نشان نمی دهند و آن قدر شدید است که باعث می شود نتوانند مستقیما به هیجان های خود فکر کنند. این افراد هیجان ها را به صورت دردناک و غیرقابل تحملی تجربه می کنند و احساس می کنند درد همیشه ادامه خواهد داشت.

واکنش های هیجانی این افراد شدیدتر از معمول دیده می شود و طول می کشد تا اینکه از سطح احساسات شدید به وضعیت عادی خود بر می گردند؛ درک کردن هیجان های آنها غیرقابل فهم بوده و معمولا تلاش می کنند از این تجربیات اجتناب کنند. چنین افرادی دچار بدتنظیمی هیجانی می باشند.

کتاب‌الکترونیکی

16,000 تومان

حجم : 3.0 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 184

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

دیباچه
فصل 1: ذهن آگاهی: بیدار شدن در زندگی
فصل 2: آنچه باید درباره هیجان ها بدانید
فصل 3: کاهش سرعت ترن هوایی هیجان
فصل 4: رهایی از قضاوت
فصل 5: نحوه برخورد با هیجان های شدید
فصل 6: اجازه ندهید هیجان ها راه خودشان را بروند!
فصل 7: پذیرش واقعیت
فصل 8: عبور از بحران بدون بدتر ساختن آن
فصل 9: اجزا سازنده هیجان مثبت
فصل 10: بهبود روابط
نتیجه گیری

محصولات مشابه

بیشتر