امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دعا کن کم نیارم

کتاب دعا کن کم نیارم اثر مریم طالبی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این اثر مجموعه خاطرات همسر و اطرافیان شهید عباس نجفی از زندگی و معاشرت با این شهید بزرگوار است.

نوشتن کتاب دعا کن کم نیارم را مریم طالبی از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد. نوشتن این اثر کار آسانی نبود. بهار ۱۳۹۳ اولین قرار مصاحبه را با مژگان همسر شهید گذاشت و از او خواست که زندگی نامه شهید داستانی باشد با روایت همسرش.

کتاب با خاطرات دوران کودکی و بازیگوشی‌هایش کلید خورد تا برسد به عشق و زندگی در کنار همسر بزرگوارش شهید عباس نجفی. تا بتواند از روزهایش با او بگوید. از روزهایی که با موتور به خانه بخت رفت و از تنهایی‌اش که درست چند روز بعد آغاز شد. از انتظارش برای شنیدن زنگ تلفن و نامه‌رسانی که خیلی دیر می‌آمد؛ این‌ها ادامه داشت تا فروردین ۱۳۸۱ که فوران عشق بود و پشت سر گذاشتن همه دوری‌ها و دلتنگی‌ها، همان چهل‌سالگی.

کتاب دعا کن کم نیارم دارای ۱۲ فصل به روایت همسر شهید است که در ادامه نیز از زبان دیگران خاطراتی درباره حاج عباس نقل شده است. این اثر حاصل چهار سال پی‌گیری و مصاحبه است از دوستانی که با عشق آمدند و با امید رفتند.

گزیده کتاب دعا کن کم نیارم

آن شب ها همه دوستان و فامیل و همسایه ها در مساجد و خانه هایشان برای سلامتی او مراسم دعا برگراز کرده بودند. صدایم زد و گفت:«دعا نکن درد نکشم دعا کن کم نیارم.» تنم لرزید. می دیدم که درد می کشد و کم نمی آورد. این وضعیت تا ساعت دو و نیم شب ادامه داشت. به او گفتم: امام حسین (ع) را صدا کن.

تمام ساعات ذکر یا حسن (ع) را با هم می گفتیم. دستانش را در دستم گرفته بودم که ازش سیر نمی شدم. احساس می کر دم دستانش بوی گل می همیشه بهار را گرفته است.

صفحات کتاب :
270
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/ن285‏‫‬‭ط2 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5496625
شابک :
‏‫‭978-600-03-2855-9‬‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دعا کن کم نیارم