کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
آلن پیز و بارابارا پیز در کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است، به روابط بین زن و مرد می پردازند و چالش هایی را که تفاوت های بینشان ایجاد می کند، بررسی می نمایند. در این کتاب تفاوت های کلیدی بین مردان و زنان آموزش داده می شود و به شما کمک می کند تا دلایل اختلافات خاص ایام عید را متوجه شوید.

کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است (Why he so last minute and she got it all wrapped up) راهکارهایی کاربردی برای حل بعضی از مسائلی که عید را برای زوج ها چالش برانگیز می کند، ارائه می دهد. این کتاب رفتار طرف مقابل خواه رفتار همسر، پسر، دختر، مادر، پدر باشد، خواه رفتار همسایه ها و دوستان را توضیح می دهد و پر از درکی همگانی و حقایقی علمی است که به خوبی شما را قانع می کند و با این حال به زبان طنز و روشی ساده و قابل هضم ارائه می شود.

آلن پیز (Allan Pease) و باربارا پیز (Barbara Pease) در این کتاب می گویند عید می تواند شما را به هم نزدیک تر کند اما به منظور برقراری ارتباطی مؤثر باید یاد بگیریم که به زبان هم صحبت کنیم. مردها و زن ها با هم متفاوت هستند. نه بهترند و نه بدتر، فقط با هم فرق دارند. آن ها در دنیاهایی متفاوت زندگی می کنند، اما تعداد کمی از مردم، به خصوص مردان، مایل به پذیرفتن آن هستند.

از هر کسی که بپرسید، مرد یا زن، پیر یا جوان، به شما می گوید که می خواهد ایام عید و تعطیلات را چگونه بگذراند. بی شک همه اشاره خواهند کرد: «من می خواهم اوقات خوشی را با کسانی که به آن ها عشق می ورزم سپری کنم، بخندم، غذای خوب بخورم و تفریح کنم. فقط همین.» همه همین نظریه را دارند.

بنابراین اگر مردان و زنان همه یک مورد را طالب اند، چرا در ایام عید این قدر تفاوت هایشان شاخص می شود و به جای اینکه به هم نزدیک تر شوند، از یکدیگر فاصله می گیرند؟ همه ی تمایلات، نیات خوب و امیدهای عالی برای فصل جشن و تعطیلات به ناامیدی منتهی می شود. زن ها تا ساعت دوی صبح در رختخواب بیدار می مانند و از خودشان می پرسند: «چرا مردها این قدر در خریدن هدیه بد عمل می کنند؟» و «چرا به خودشان زحمت نمی دهند که آن را از قبل آماده کنند؟»

در مقابل مردها از خود می پرسند: «چرا زن ها در ایام عید این قدر نق می زنند؟» و «چرا این قدر مضطرب هستند؟» و بعد این سؤالی است که هر دوی آن ها از خودشان می کنند: «چرا ما نمی توانیم از این تعطیلات لذت ببریم؟» پاسخ آن ساده است: چون شما متفاوت هستید. حقیقت این است که حتی در قرن بیست ویکم هم تفاوت جنسیت ها به گستردگی قبل است و در ایام عید می تواند همانند دره ای عمیق و ژرف به نظر برسد.

به طور اساسی ایام عید برای روابط بسیار سخت است زیرا تفاوت ها و اختلافات بین زن و مرد بیشتر از هر زمان دیگری در سال آشکار می شود. اگر زوجی نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و تحت فشار بودن یکدیگر را درک نکنند که در ایام عید بسیار دیده می شود، به ندرت ایامی شاد و هماهنگ را که هر دو آرزوی داشتن آن را دارند، سپری خواهند کرد.

جملات برگزیده کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است:

- اولین قانون حرف زدن با مرد: ساده حرف بزن! هر بار یک موضوع را برای فکر کردن به او بده.
- اگر یک مرد را بشناسید همه ی مردان را شناخته اید ولی اگر تمام زن های دنیا را بشناسید، یک زن را هم نشناخته اید.
- بزرگسالانی که از باج خواهی احساسی استفاده می کنند، بچه هایی را پرورش می دهند که آن کار را بهتر از خود آن ها انجام می دهند.
- ما تمام طول سال چشم به راه فرا رسیدن سال نو هستیم و بعد وقتی سال نو می شود، تمام طول تعطیلات را منتظر فرا رسیدن بقیه ی سال هستیم.
- تنها کاری که می توانید انجام دهید، رویای سال نویی بی دردسر است، چون به نظر می رسد که انگار بسیاری از ما همیشه در این دوران جوش می آوریم.
- وقتی با زنی عصبی و مضطرب برخورد می کنید، راه حل ارائه ندهید و احساسات او را بی اعتبار نسازید. فقط به او نشان دهید که به حرف هایش گوش می دهید.
- لازم است که مردها بفهمند وقتی زنی عصبی است، می خواهد حرف بزند و تنها کاری که لازم است انجام دهند این است که به حرف های زن گوش کنند، نه اینکه راه حل ارائه دهند.

در بخشی از کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است می خوانیم:

وقتی مردان و زنان با وجود همه ی تفاوت هایشان به خرید عید می روند، نتیجه می تواند انفجارآمیز باشد. وقتی زن در این فکر باشد که چه هدیه ای بخرند و چقدر دریافت کننده ی آن از دریافت آن خوشحال می شود، مرد عصبی و درمانده می شود. مرد فقط می خواهد همسرش آن هدیه ی لعنتی را بخرد تا با هم از آن جهنم خارج شوند. وقتی زن نظر شوهرش را می پرسد و بعد چیزی نمی خرد، مرد عصبانی می شود. در عوض، وقتی آقا نظری درباره ی سلیقه ی خانم نمی دهد، زن احساس درماندگی می کند. زن احساس می کند که همه ی کارها را او انجام می دهد و مرد فقط همین طور که دور و بر او می پلکد، می پرسد که خریدش چقدر طول می کشد.
زن ها عاشق توجه به طیف وسیعی از راه حل ها هستند زیرا این حالت مناسب الگوی مغزی آن هاست؛ طیفی از احساسات و عواطف که هر هدیه ی متفاوتی انعکاسی از آن خواهد بود. روش مرد برای انتخاب هدیه بازتابی از ذهنیت است که سمت و سویی محافظه کارانه و مبنی بر نکته ی اصلی دارد. او مایل است هدایایی کاربردی و قابل پیش بینی بخرد: یک دسته گل، دکمه سردست، شاید یک روسری با یک جفت دستکش. زن ها ترجیح می دهند هدایایی شخصی تر بدهند که مناسب آن فرد باشد. آن ها می خواهند هدیه ای عالی و کامل بدهند.
صفحات کتاب :
278
کنگره :
‏‫‬‭BF692/2‏‫‬‭/پ9چ43 1390
دیویی :
‏‫‬‭155/33
کتابشناسی ملی :
2571527
شابک :
‏‫‬‭978-964-236-374-2
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است