× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

موعد فطرت

پژوهشی در فطری بودن انتظار

نوع اثر : کتاب

ناشر : موعود عصر(عج)

نویسنده :

صفحات کتاب : 202

کنگره : ‏‫‬‭BP224/4‏

دیویی : ‏‫‬‭297/462

کتابشناسی ملی : 6048528

شابک : ‏‫978-964-291875-1‬

سال نشر : 1398

خلاصه اثر

نظریه انتظار و اندیشه مهدویت را می توان تنها فرهنگ اصیلی تلقی نمود که با فطرت انسانی انسان، سازگار است، چرا که انسان به حکم نوعیت خاص خود، ولو بالقوه، شخصیت معین و راه و مقصد معین دارد که قائم به فطرت خدایی اوست و خود واقعی او را، آن فطرت تعیین می کند و مسخ شدن و نشدن انسان را باملاک های فطری و نوعی انسان می توان سنجید؛ نه با ملاک های تاریخی ...

آنچه پیش رو دارید، تلاشی است فکری برای اثبات اینکه اندیشه مهدویت و انتظار و چشمداشت آمدن یک منجی و مصلح بزرگ آسمانی و جهانی و امید به آینده ای روشن و استقرار صلح و عدل و امنیت، پیش از آنکه به عوامل بیرونی، اجتماعی، اقتصادی یا تاریخی مرتبط و وابسته باشد، امری فطری و طبیعی است که با ذات سرشت آدمی سرو کار داشته و با آفرینش هر انسانی همراه است.

کتاب الکترونیکی

8,000 تومان

حجم : 647.0 کیلو بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 222

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

مقدّمه
نام های موعود
فوتوریسم
بشارات ظهور موعود در کتب ادیان مختلف
منجی گرایی در غرب
ذاتی بودن انتظار
سه ویژگی امور ذاتی
پرسش از انتظار، تذکّر درباره مفهوم فطرت
فصل اوّل: چیستی فطرت
تعریف اجمالی واژه فطرت
شاخص ها و ویژگی های امور فطری
فطره، صبغه، حنیف
معنای «حنیف»
فطریّات انسان
فصل دوم: جهت یابی امیال فطری
مقدّمه
بررسی امیال فطری
فصل سوم: موانع معرفت فطری
مقدّمه
نظریّه استاد شهید، آیت الله مطهّریره)
غوطه ور شدن روح در عالَم مادّی
موانع معرفت فطری در قرآن
فصل چهارم: فطری بودن انتظار
مقدّمه
ادلّه فطری بودن انتظار
دلیل اوّل، دینی بودن انتظار (ابتنای بر قرآن و حدیث)
دلیل دوم، خوش بینی به آینده بشر و عدم یأس از رحمت الهی
دلیل سوم، قانون انتظار عمومی
دلیل چهارم، ثبات و عدم دگردیسی ارزشی
دلیل پنجم: حرکت تکاملی تاریخ بشر (فلسفه تاریخ و معناداری آن)
دلیل ششم، احیای عهد فطرت انسان
دلیل هفتم: توجّه قلبی به منجی در حالت اضطرار و گرفتاری ها
دلیل هشتم: قسری نبودن انتظار
دلیل نهم: انتظار فرج، انتظار تمدّنی مبتنی بر فطرت (تمدّن مهدوی)
دلیل دهم: امام محور کمال و بندگی
دلیل دهم: خلیفه الله، معشوق عالمیان
کلام آخر

محصولات مشابه

بیشتر