کتاب علمدار میدان عشق pdf

زندگی نامه و خاطرات سردار شهید حسن مدنی فرد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب علمدار میدان عشق

کتاب علمدار میدان عشق نوشته رضا رستمی، زندگی نامه و خاطرات سردار شهید حسن مدنی فرد است. حسن مدنی فرد که در مهرماه سال ۱۳۳۲ در روستای بلکر از توابع مریوان به دنیا آم، از شهدای همسنگر سردار جاویدالاثر، حاج احمد متوسلیان بود. او در تاریخ یکم خردادماه سال ۱۳۵۹ هجری شمسی وارد سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد شد. بعد از انقلاب به علت وجود عناصر ضد انقلاب مجبور به ترک دیار و مهاجرت به تهران و کرمانشاه شد.

این مرد دلاور پس از سال ها رشادت درتاریخ بیست وسوم شهریورماه سال ۱۳۶۰ هجری شمسی، ساعت ۸ صبح در حالی که برای انجام مأموریت و شناسایی تعدادی از ضد انقلابیون با شش نفر از پیشمرگان به سمت تهران حرکت می کرد، در روستای خانقاه رزاب از توابع شهرستان سروآباد بر اثر تله انفجاری همراه دو نفر از همرزمانش جرعه شهادت را نوشید.

گزیده کتاب علمدار میدان عشق

نام کُردستان اولین کلمه‌ای را که در ذهن تداعی می‌کند غیرت و مردانگی است این شهرت و آوازه ی غیور مردان کُرد مدیون کسانی است که اسطوره و الگوی مروت و مردانگی بودند همچون حاج توفیق مدنی فرد که نام شهرستان مریوان را مشهور و حماسه ی وفا و پایداری را آوازه‌ی این شهرکرد. 

شهرستان مریوان به خود می‌بالد که مهد امثال حاج توفیق و حسن مدنی فرد بوده است. کتاب علمدار میدان عشق برگ‌هایی از خاطرات سردار شهید حسن مدنی فرد و پدرش شهید حاج توفیق مدنی فرد از اسطوره‌های به‌یادماندنی مقاومت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد را در سال‌های حماسه و خون در کُردستان به تصویر کشیده است.

صفحات کتاب :
69
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/م434‏‫‬‮‭ر5 1397
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5448635
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-331-557-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه علمدار میدان عشق