کتاب کوله پشتی فرماندهی pdf

تاریخ شفاهی امیر حاج احمد قاسمی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب کوله پشتی فرماندهی اثری از بهرام بایرام زاده است.

این کتاب را انتشارات صریر منتشر کرده است.

کوله پشتی فرماندهی به عنوان کتاب منتخب در اداره کل حفظ آثار و نشر ایثارگری نیروی انتظامی دفاع مقدس معرفی شده است.
درباره ی کتاب کوله پشتی فرماندهی

کتاب کوله پشتی فرماندهی به قلم بهرام بایرام زاده، خاطرات شفاهی امیر حاج احمد قاسمی از جنگ و دفاع مقدس است. بهرام بایرام زاده با نظر به اینکه تاریخ هر ملتی را به عنوان گنجینه ی اعتبار و هویت آن ملت می بیند، دست به گردآوری خاطرات رزمندگان جنگ زده است.

این کتاب به صورت مصاحبه از دوران کودکی و ابتدای تولد امیر حاج احمد قاسمی شروع می شود و ما با پیش رفتن روند کتاب متوجه فضای زندگی او، علایق و فعالیت هایش می شویم.

جملاتی از کتاب کوله پشتی فرماندهی

اقتصاد مردم در کل منطقه رو به بهبود نبود و یک زندگی بخور و نمیری حاکم بر زندگی کشاورزان و روستاییان بود و زمانی که خسارت های جوی هم عارض می شد با تشدید این امر زندگی مردم فلج می شد.

در ضمن آذوقه و توشه مردم روستایی آن زمان یک سبد غذائی ضعیفی بود و عبارت بودند از: چند راس گوسفند (نسبت به جمعیت خانواده) برای تهیه مواد پروتئینی زمستانی قورمه (گوشت بوداده که در اصطلاح قورمه گفته می شد)، و چند گونی گندم (که در آسیاب تازه کار گذاشته حاج امرالله تبدیل به آرد می شد)، چند کیلو قند و چایی و حبوبات و میوه ها و سبزی های خشک شده که از محصولات خود کشاورزان بود.

من تا آن جایی که یادم می آید حداقل تا سال ۱۳۵۰ هیچ گونه پول درشتی در دست مردم روستا ندیدم، نان مصرفی روستاییان در تنورهای هیزمی پخت می شد و مواد غذایی مصرفی آنان در تابستان بیشتر از محصولات آنان تهیه می شد مثل سیب زمینی، بادمجان، گوجه فرنگی، کدو، انواع سبزجات و ... در زمستان مردم روستا از میوه های خشک شده به عنوان تنقلات در شب های زمستان استفاده می کردند.
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
248
کنگره :
DSR1629‭‬ ‭/ق2‏‫‭ب2 1397‬‬
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5166507
شابک :
978-600-8768-28-9‬‬‬

کتاب های مشابه کوله پشتی فرماندهی