کتاب غربت فرزندان خمینی pdf

زندگی نامه و خاطرات شهدای سپاه پاسداران شهرستان مریوان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غربت فرزندان خمینی

کتاب غربت فرزندان خمینی نوشته رضا رستمی شامل زندگی نامه و خاطرات شهدای سپاه پاسداران شهرستان مریوان است. کتاب غربت فرزندان خمینی خاطرات سبز و به یادماندنی ۹۶ نفر از نقش آفرینان شهدای سپاه پاسداران شهرستان مریوان را در سال های دفاع مقدس؛ سال های عشق و خون به تصویر کشیده است.

این کتاب تجدید خاطره ای است برای آنان که بودند و دیدند و آیینه ای است برای آنان که نبودند اما تشنه ی رؤیت خورشید وجودشان هستند. شرح زندگی بعضی از شهدا حجت را بر خیلی ها تمام می کند. شهدایی که بهانه برای ماندن و نرفتن جنگ داشتند. اگر هم جبهه نمی رفتند در شهر هم تمام قد در خدمت جبهه بودند. آن قدر اخلاص داشتند که از وجودشان فوران می کرد. هرکجا کار برای رضای خدا بود اگر نفر اول نبودند جزو اولی ها بودند.

گزیده کتاب غربت فرزندان خمینی

شهید محمد سعید پور محمد

فرزند: براخاص

ولادت: ۱۳۱۴/۴/۲

شهادت: ۱۳۶۱/۴/۲۳

محل شهادت: روستای پایگلان شهرستان سروآباد

نحوه شهادت: انفجار مین

محل دفن: گلزار شهدای روستای پایگلان شهرستان سروآباد

شهید محمدسعید پورمحمد برادر شهیدان محمد و صادق در روستای پایگلان از توابع شهرستان سروآباد میان خانواده ای فقیر و بی بضاعت در دامان مادرش کالی دیده به جهان گشود. پدرش براخاص کشاورز بود که در سال ۱۳۵۸ دار فانی را وداع گفت و مادرش نیز در سال ۱۳۶۰ از دنیا رفت. محمدسعید به دلیل فقر حاکم بر خانواده و نبود امکانات آموزشی از داشتن سواد محروم شد و از همان اوایل کودکی به جنگ مشکلات رفت و به کشاورزی و دامداری مشغول شد. با رسیدن به سن ازدواج در سال ۱۳۴۰ باخانم ثانیه لطفی ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام های معید، صلاح و دو دختر به نام های پرشنگ و درخشان شد. او برای امرارمعاش زندگی مشغول کشاورزی، کارگری و بنایی شد.

محمدسعید از ظلم بیزار بود و در فکر رفع مشکلات روستا و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دیارش بود. با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به آرزوی دیرینه اش رسید و در روزهای آغازین جنگ تحمیلی با اعتقاد و ایمان راسخ و شروع ناآرامی ها در کُردستان پس از استقرار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با در اختیار گذاشتن خانه ی خود در اختیار سپاه پاسداران سال ۱۳۶۰ به جمع پیشمرگان مسلمان کُرد پیوست و گام های مؤثری در این راه با حمل آذوقه و تدارکات به پایگاه ها برداشت.

سرانجام در جاده ی اصلی روستای پایگلان درحالی که مشغول حمل آذوقه به پاسگاه بود هنگام برگشت به روستای پایگلان براثر انفجار مین و اصابت ترکش آن به پاها و دست به همراه برادرش صادق و عرفان لطفی به شهادت رسید و به جمع هم رزمان شهیدش پیوست.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
208
کنگره :
DSR1625‏‫‬‮‭/ر475غ4 1397
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5447271
شابک :
5-552-331-600-978

کتاب های مشابه غربت فرزندان خمینی