خلاصه کتاب شدن

وقتی از شدن دست بکشی، دیگر چیزی نمی ماند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟
میکروکتاب شدن نوشته ی میشل اوباما، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما است. وی در این میکروکتاب درباره ی زندگی خودش، از کودکی تا هنگامی که از کاخ سفید بیرون رفت می گوید و با رو راستی همه آنچه که در این زمانه احساس می کرده است را با خواننده به اشتراک می گذارد.

میکروکتاب شدن (Becoming) پس از انتشارش به سرعت، عنوان پرفروش ترین کتاب سال آمریکا را در اختیار گرفت و دربردارنده ی 3 قسمت: من شدن، ما شدن و بیشتر شدن است که سه عصر گوناگون از زندگی میشل را شرح می دهد.

میشل اوباما (Michelle Obama) در این میکروکتاب که به طوری داستان رویای آمریکایی است، از اول زندگی اش را توصیف می کند، از طبقه ی دوم منزل یکی از آشنایانش در جنوب شهر شیکاگو که به دلیل نرخ زیاد جرم و جنایتش معروف است. ولی با تلاش به موفقیت دست می یابد و زندگی شگفتی برای خود به وجود می آورد. میشل دختری از یک خانواده ی نیازمند و کارگری بود که برای تحصیل در یک دبیرستان خوب قبول شد و از این راه توانست به هاروارد برود. او وکالت خواند و در آخر به کاخ سفید راه یافت.

او شما را داخل بحث های شخصی شان می برد که اگر همسرش برای رفتن به سوی ریاست جمهوری اقدام کند، وظیفه آینده خودش به عنوان تصویری معروف ولی دور از نکوهش در میان کمپین همسرش چه باشد. خاطرات به زیبایی و با شوخ طبعی و رک گویی غیر مرسوم، داستان سرایی شده اند. او شرح روشنی از پشت صحنه ی تاریخ خانوادگی و فرودش به محل توجه جهانی و نیز زندگی شان در کاخ سفید در مدت هشت سال را توصیف می کند، همانطور که او می آید تا از کشورش آگاهی پیدا کند و کشورش او را بشناسد.

این میکروکتاب شما را به آشپزخانه های آیوا و سالن های رقص باکینگهام، داخل زمان های نفس گیر غم و جهندگی گسترده ای می برد. همانطور که او تلاش می کند درست زندگی کند و از نیروی شخصی اش و از صدایش در خدمت گروهی از عقیده های بالاتر استفاده کند، شما را به داخل قالبی از یک ضمیر شگفت و پیشرو از تاریخ می آورد.

میشل اوباما اولین بانوی نخست آمریکایی - آفریقایی در تاریخ ایالات متحده آمریکا است. او فارغ التحصیل هاروارد و پرینستون است و مدرک حقوق دارد. تا قبل از زن اول شدن، فعالیت های کاری و اجتماعی فراوانی در شیکاگو انجام داده بود. او ارزش فراوانی برای محیط زیست و زنان قائل است و در زمانی که زن نخست بود، تلاش می کرد در این دو زمینه فعالیت های فراوانی انجام دهد. او در حالی در سال 2018 به عنوان بانوی ستایش شده آمریکا برگزیده شد که 16 سال پی در پی این شهرت در اختیار هیلاری کلینتون بود.

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب شدن می خوانیم:

مراسم ازدواج ما برگزار شد با همان شکوهی که همیشه آرزویش را داشتم. با اینکه باراک به جزئیات مراسم علاقه ای نداشت اما برای احترام به من و ابراز عشق و علاقه اش خود را با شرایط وفق داد و در مورد همه چیزهایی که از او می پرسیدم نظر می داد.

اقوام و دوستان ما همگی دعوت بودند، اقوام و دوستان باراک هم حضور داشتند و حتی از کشورهای مختلف آفریقایی با لباس های خاص خودشان شور و شوقی عجیب به مراسم داده بودند. آن جا بود که فهمیدم ازدواج چقدر با شکوه است. مراسم تمام شد و ما به ماه عسل رفتیم. این ماه عسل فرصتی برای استراحت ما هم بود.

ما از ماه عسل از کالیفرنیای جنوبی بازگشتیم. همه چیز خوب بود. اما بعد از بازگشت از ماه عسل دو خبر دریافت کردیم. یکی اینکه باراک که مشغول نوشتن کتاب خود بود و آن را نیمه کاره رها کرده بود، مجبور شد خسارت پرداخت کند و دوم اینکه انتخابات ماه نوامبر بود و بیل کلینتون برنده شده بود و بوش پدر، در حال نقل مکان از دفترش بود. افتخاری که باراک به دست آورده بود این بود که توانست بیش از نیمی از سیاه پوستان را به جمع رای دهندگان اضافه کند که این حاصل تلاش شبانه روزی باراک برای گرفتن حق رای بود.

باراک سرش خیلی شلوغ بود و از طرفی به هر شغل جدیدی که به او پیشنهاد می شد پاسخ مثبت می داد. او یک وکیلی بود که در دفتر حقوقی کار می کرد، کتاب می نوشت و مطمئن بود که می تواند ایده انتشار کتابش را به یک ناشر دیگر بفروشد.
صفحات کتاب :
203

کتاب های مشابه شدن