کتاب طب قرآن (جلد دوم) pdf

خواص درمانی گیاهان دارویی با تاکید بر روایات

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
گیاهان دارویی به طورکلی دربرگیرنده همه انواع گیاهان اعم از دارویی، ادویه ای، معطر و ... می باشد و گیاهان دارویی که به صورت خشک و خام مصرف می گردند، به کالای عطاری معروف هستند.

حفظ و نگهداری گیاهان دارویی خشک شده تنها در اماکن خشک امکان پذیراست و تهویه باید به صورت جریان هوای خشک و عاری از هرگونه رطوبت باشد. نگهداری در انبارهای نامناسب بر کیفیت دارو تاثیر منفی سریع می گذارد. انبارها باید تمیز و عاری از هر گونه باکتری باشند و از انبارکردن مواد دارویی در مجاور یکدیگر باید نهایت دقت را به عمل آورد، زیرا به واسطه انتقال و مخلوط شدن موادسمی (نظیرشابیزک، تاتوره، بذرالبنج) با مواد غیرسمی آن ها زیان آور و مسمومیت زا می گردند.

از انبار کردن مواد غیرسمی که حاوی بوی تند و نامطبوع می باشند (نظیر ریشه سنبل الطیب) در کنار مواد دیگر باید اجتناب کرد. گیاهانی که به صورت دم کردنی هستند، بیش از یک سال در انبار نگهداری نشود. پس از استخراج اسانس و همچنین خشک کردن گیاهان آن ها را بسته بندی کرده و به کارخانجات و موسسات مورد نظرحمل کنند.

روی ظروف اسانس و عرقیات، اطلاعات لازم بر روی برچسب نوشته شده باشد. در همه مراحل و روش ها هم مسائل فنی و هم بهداشتی در نظر گرفته شود. باید درمصرف داروهای گیاهی هم دقت لازم را مبذول داشت و با توجه به سلامت بدن آن ها را مورد استفاده قرار داد.

احساس نیاز به درمان از اساسی ترین و ابتدایی ترین تمایلات بشر بوده و الهه درمان (اسکوالیا) از مهمترین الهه های مقدس انسان اولیه بوده است (رب النوع یا الهه طب که نماد آن یک مار می باشد، در تابلو برخی داروخانه ها نیز دیده می شود).
کنگره :
BP103/5‏‫‬‮‭/م3ط2 1393
دیویی :
297/158
کتابشناسی ملی :
3526370
شابک :
978-600-136-210-1
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
724

کتاب های مشابه طب قرآن (جلد دوم)