امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
چرا عشق بعد از ازدواج از بین می رود و محو می شود؟

بیشتر ما از ازدواج یک عشق رمانتیک می خواهیم چرا که فرهنگ عموم جامعه ازدواج را اینطور تعریف می کند و این بخشی از ساختار روانی ما شده است. مردم معمولا زبان اولشان را عالی صحبت می کنند، این درباره عشق هم صدق می کند و باید همینطور باشد. هرفرد باید زبان اصلیِ عشقِ همسرش را یاد بگیرد.

چَپمَن برای مدت سی سال مشاوره ازدواج بوده و دریافته است که پنج زبان عشق وجود دارد. این زبان ها راهیست برای اینکه افراد بتوانند عشق بورزند و از دیگران نیز عشق دریافت کنند. زوج ها به ندرت زبان عشق مشترک دارند. چَپمَن معتقد است وقتی زوج ها زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرند، ازدواجشان پایدار می ماند.

به همان اندازه که به کار بردن کلمات تاییدی برای همسران مهم است، تایید کردن دوستان یا حتی همکاران نیز در زمانی مناسب مهم است. اگر زبان عشقِ دوستِ شما تایید شدن است، شنیدن کلمات تصدیقی و تاییدی از شما منجر به استحکام دوستی تان می شود. رهبران و مدیران واقعی باید بیاموزند تا مشوق و انگیزه دهنده تیمشان باشند.

عشق، یعنی انجام کاری برای شخصی مهم و بااهمیت. پس، زمان گذاشتن برای او، نشان دهنده اهمیت قایل شدن و ارزش گذاشتن به خود نیز هست. گفتگوهای باکیفیت در رابطه اهمیت زیادی دارند، به ویژه وقتی زبان عشقتان وقت گذاشتن برای یکدیگر باشد.
صحبت کردن با زبان عشقِ کسی که دوستش داریم، رابطه هایمان را استحکام می بخشد.

کتاب های مشابه کتابچه پنج زبان عشق