کتاب کتابچه راه آمازون

14 اصل رهبری در پس نوآورانه ترین شرکت جهان

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
آمازون شرکتی در حال شکوفایی است که پر است از افرادی بسیار باهوش که همه در تلاشند تا دنیا را تغییر دهند. رهبران و مدیران آمازون همیشه کار خود را از مشتری شروع می کنند و بعد به عقب برمی گردند و به موارد دیگر می پردازند. هم زمان که رقبا را تماشا می کنند، نگران مشتری ها هم هستند.

یکی از موارد نبوغ مؤسس آمازون-جِف بزُوس-، توانایی او در تصور کردن خود در جایگاه مشتری است. شناسایی نیازها و خواسته های ناگفته آن ها و بعد توسعه سیستمی است که آن نیازهای مشخص را بهتر از هر کس دیگری برطرف کند. این رویکرد، اساس همه آن چیزی است که آمازون انجام می دهد. آمازون، مشتری را در اولویت قرار می دهد.

جِف بزُوس و آمازون، 14 راز رهبری دارند که راهنمای تصمیمات آن هاست. وجود این رازها به خودی خود جالب نیست، بلکه رجوع هر روزه آن ها به این رازها و به کار بردنشان در همه تصمیماتی که در دنیای واقعی می گیرند جذاب است. جِف بزُوس همواره قاطعانه گفته است که هدفش تبدیل آمازون به منبعی است تا هر چیزی که مشتری بخواهد در آن وجود داشته باشد. او رسما بیان کرده می خواهد آمازون نوعی «همه چیزفروشی» باشد. او می خواهد هر چیزی که آمازون نمی فروشد از طریق یک بازار ثالث به فروش برسد.

شعار آمازون، حول محور «مثلث مقدس» شکل گرفته است: قیمت – انتخاب – دسترسی.
«پیشنهاد گستره وسیعی از محصولات، با قیمت های عالی همراه با دسترسی راحت و سریع»

کتاب های مشابه کتابچه راه آمازون