نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتابچه چهل و هشت قانون قدرت

رابرت گِرین در کتابچه چهل و هشت قانون قدرت به قوانینی می پردازد که معتقد است برای کسب قدرت و حفظ آن ضروری است. داستان های تاریخی و واقعی او از مردمان قدرتمند یا افرادی که قدرت شان را از دست داده اند، شاهدی بر مدعایش است. رابرت گِرین در کتاب  چهل و هشت قانون قدرت، هریک از قوانین را بصورت جداگانه مورد بحث قرار می دهد. او همچنین عوامل کلیدی در هر قانون و آن چه آن ها از نقطه نظر روانشناسی شکل می دهد را بررسی می کند.

گزیده کتابچه چهل و هشت قانون قدرت

کلید قدرت، توانایی قضاوت در این باره است که چه کسی می تواند منافع شما را در هر شرایطی حفظ کند. دوستان را برای روابط دوستانه حفظ کنید، اما با افراد بااستعداد و شایسته کار کنید. کنترل دیگران بازی خطرناکی است. زمانی که فرد متوجه شود با وی بازی شده، کنترل او سخت و سخت تر می شود.

هرگز بحث و جدل نکنید. نباید در اجتماعِ افراد درباره ی چیزی بحث کرد؛ تنها باید نتایج آنرا ارائه داد. قدرت حاصل از اثبات ایده تان باعث می شود تا رقیبان حالت دفاعی به خود نگیرند و به راحتی نظر شما را بپذیرند. آن ها را از نظر لفظی و قواعدطبیعی به این باور برسانید که مقصود شما به مراتب از بحث و جدل قوی تر است. افراد خوشبخت را بشناسید و با آن ها ارتباط نزدیکی برقرار کنید و افراد بدبخت را نیز شناسایی کنید و از آن ها دوری کنید. بدبختی معمولاً پیامد جهل و نادانی است و افرادی که از آن رنج می برند، چیزی بدتر از سرایتِ بدبختی با خود ندارند. هرگز در را بر روی بدبخت ها باز نکنید، با این کار بدبخت های بیشتری را وارد می کنید.

کتاب های مشابه کتابچه چهل و هشت قانون قدرت