نظر شما چیست؟
ستون فقرات، محور اصلی بدن انسان است و به همان اندازه در استحکام و ثبات بدن اهمیت دارد که ستون های محکم برای استحکام یک ساختمان .

لازم است بدانید که حتی اگر از نعمت داشتن دو پا نیز محروم باشید، قادر به زندگی پویا و حتی راه رفتن خواهید بود، به شرط آن که ستون فقرات سالمی داشته باشید، در واقع همه ما روی ستون فقراتمان راه می رویم نه روی پاهایمان، بدیهی است هر چه دانش خود را در مورد ستون بدنمان افزایش دهیم، توانایی ما در حفظ سلامت آن بیشتر خواهد بود.

با توجه به اهمیت ستون فقرات در وضعیت و راستای مناسب بدن و همچنین با توجه به اینکه بیشتر حرکات و عادات بدنی نادرستی که در شبانه روز انجام می شوند، وضعیت این ناحیه را تحت تأثیر قرار می دهند، آگاهی از آناتومی آن به فهم و درک آسیب ها، عوارض و ناهنجاری ها این ناحیه که ناشی از عادات و حرکات نادرست است، کمک می کند.

از هر 10 نفر بزرگسال 6 نفر آن ها مبتلا به کمر درد می شوند. در خیلی از موارد ، درد کمر تنها یک هفته طول می کشد اما در بسیاری از افراد به سختی درمان می شود. در تعداد کمی از افراد، درد کمر به طور دائم باعث ناتوانی طولانی مدت می شود. درد کمر معمولاً توسط تخریب بخش کوچکی از لیگامان ها و عضلات کمر ایجاد می شود. بخش تحتانی کمر معمولاً نسبت به این مشکلات آسیب پذیرتر می باشد. چون این بخش وزن بیشتر بدن را تحمل کرده و تحت فشار دائمی ناشی از حرکاتی مثل خم شدن و تحرک است.
در موارد کم، درد کمر ممکن است ناشی از اختلالات زمینه ای مثل افتادگی و بیرون زدگی دیسک در نخاع باشد.

در این کتاب سعی شده است که توضیح مختصری از کمردرد و عوامل ناشی از آن داده شود و در نهایت به راه های درمان آن (بخصوص ورزش درمانی) پرداخته شود.

بسیاری از موارد کمردرد، بدون درمان برطرف می شود، اما مشکلات باید درمان شوند. اصلاح وضعیت بدن و آموختن روش های بلند کردن اجسام، خطرات را کاهش می دهد. در تعداد کمی از افراد، درد ناحیه کمر طولانی مدت شده و موجب غیبت از کار و فعالیت های اجتماعی شده و ممکن است منجر به افسردگی شود. درمان مؤثر درد در این موارد ضروری است و ادامه دادن فعالیت های فیزیکی، ناتوانی را کاهش می دهد.
صفحات کتاب :
69

کتاب های مشابه کمردرد، درمان و ورزش