امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
30,000
10%
ت 27,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شهید زین الدین نوشته ی بابک واعظی، درباره خاطرات خواندنی از زندگینامه شهید مهدی زین الدین (فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب) می باشد که توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب شهید زین الدین

در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی به نام انقلاب اسلامی و به نام انسان نوشته شده است. این فصل از جنس بهار است ولی به رنگ سرخ نوشته شده است و خزانی به دنبال ندارد. این فصل داستان تجدید عهد انسان در روزهای پایانی تاریخ است و برای همین با خون و اشک نوشته شده است؛ خونی که یک روز در این سرزمین بر خاک ریخته شد و اشکی که روزی در وداع، گوشه ی چادری پنهان شد و روزی دیگر بر سر مزاری به خاک فرو شد؛ و امروز باز هم جاری می شود تا یک بار دیگر گرد و غبار ناگزیر زمان را از چهره ی سرداران روزهای انتظار بشوید. 
در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی نوشته شده است که سخت عاشقانه است. کتابی از جنس نور که می خواهد نور را بتاباند. 
بابک واعظی در نیمه پنهان ماه سعی دارد این سرداران یار را با کمک خاطراتی که از ایشان به یادگار مانده برای بازماندگان تاریخ ایران بشناساند. کتاب شهید زین الدین عنوان پنجمین کتاب از این مجموعه را به خود اختصاص داده است. 

خلاصه کتاب شهید زین الدین

کتاب هایی چند درباره شهید مهدی زین الدین نوشته شده است. کتاب پیش رو شهید را بر اساس خاطراتی از همسر ایشان منیره ارمغان معرفی می کند.
در ابتدای کتاب همسر شهید، ایشان را این گونه روایت می کند: « زندگی با مهدی برای من یک خواب بود؛ خوابی کوتاه و شیرین در بعد از ظهرِ بلند تابستان جنگ.
دو سال و چند ماهی که می توانم تعداد دفعه هایی را که با هم غذا خوردیم بشمرم.
از خواب که پریدم او رفته بود.
فقط خاطره هایش، آن چیزهایی که آدم ها بعداً یادش می افتند و حسرتش را می خورند باقی مانده بود.
می گویند آدم ها خوابند، وقتی می میرند بیدار می شوند.
شاید او بیدار شده و من هنوز خوابم.
شاید هم همه ی این مدت خواب او را می دیده ام.
از آن خواب هایی که وقتی آدم می بیند توی خواب هم می خندد.
خوابی غیرمنتظره.
خواب زندگی با یک فرشته.»

برشی از متن کتاب شهید زین الدین

یک بار دیدم یک لباس عربی شسته و پهن کرده که خشک شود. پرسیدم «مهدی این لباس تست؟» 
گفت «آره.» 
گفتم «کجا بودی؟» 
گفت «همین طوری هوس کرده بودم لباس عربی بپوشم.» 
با موتور رفته بود کربلا. خودش آن موقع نگفت. بعدها که خاطرات سفرش را تعریف می کرد و  داشت از کارهای خنده دارش می گفت، فهمیدم. آن جا بعد از زیارت، داشته برمی گشته که به یکی تنه می زند. به فارسی می گوید «ببخشید.» یک باره می فهمد که چه اشتباهی کرده. فوری خودش را جمع و جور می کند و تندی راهش را می کشد و می رود. دیگر به پاییز اهواز خورده بودیم و گرمای هوا زیاد اذیت نمی کرد. یک بار که می خواست زودتر بیاید، گفت آماده باشم باهم برویم بیرون. من هم سالاد اولویه درست کردم که شام را بیرون بخوریم. رفتیم دزفول. صدای بمباران می آمد. از جایی رد شدیم که بیست دقیقه پیش زده بودند. رفتیم گلزار شهدا که فاتحه بخوانیم. فکر کردیم شاید آن جا کمتر سر و صدا باشد. جایی که تازه شهیدی را دفن کرده بودند، نشستیم. غذا را بیرون آوردم. خیلی رغبت نداشتم در آن گرد و خاک چیزی بخورم. هر لقمه که می خوردیم، در ظرف را می گذاشتم. مهدی می گفت «این قدر سخت نگیر. آخرش همه  همین جا می خوابیم.»
دوباره راه افتادیم و رفتیم جاهای دیگر را دیدیم. جاهایی که مردم چادر زده بودند یا سنگر بود. همه جا را مثل کف دست می شناخت و برایم توضیح می داد. می گفت «توی دزفول، آدم مظلومیت مردم را حس می کند. ببین چطوری زندگی می کنند.» 
این اولین و آخرین باری بود که باهم شام بیرون رفته بودیم و مدت زیادی را باهم گشته بودیم. خودم را هرجور بود سرگرم می کردم. با اتوبوس که می رفتم مدرسه و برمی گشتم، کنار خیابان، پشت زینبیه، رزمنده ها را با چفیه هایشان می دیدم که جلوی باجه ی تلفن صف کشیده اند تا به خانواده شان زنگ بزنند. از همه جای ایران آمده بودند. برگشتنی برای این که زود به خانه نرسم، وسط های راه از اتوبوس پیاده می شدم...

زندگینامه شهید زین الدین

کتاب هایی درباره ای سردار بزرگ ایران نوشته شده است که می شود گفت زندگینامه ی این بزرگوار است، هرچند برگی از هزاران برگ زندگی ایشان. کتاب هایی چون دو کتاب زیر را نیز می توان در این باب معرفی کرد:
 کتاب تو که آن بالا نشستی
کتاب تو که آن بالا نشستی، عنوانی دیگر، پیرامون شهید مهدی زین الدین می باشد که توسز احمد جبل عاملی نوشته شده است. نسخه ی چاپی و الکترونیک این کتاب را می توانید در فراکتاب بیابید.
کتاب تنها زیر باران
کتاب تنها زیر باران، روایت گر زندگی شهید مهدی زین الدین، اثر و نوشته ی مهدی قربانی می باشد و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است. این کتاب را به سه صورت چاپی، صوتی و الکترونیک می توانید در فراکتاب بیابید.

دانلود کتاب شهید زین الدین

نسخه الکتزونیک کتاب شهید زین الدین را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

مشخصات کتاب شهید زین الدین در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: بابک واعظی
تعداد صفحه: 27
موضوع: به روایت همسر شهید
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی

 

دیویی :
‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
1954471
شابک :
‫‬‫‭978-964-7529-23-5
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
27
کنگره :
‫DSR1626‭‬ ‭/ز9‫‬‮‭و2 1388

کتاب های مشابه شهید زین الدین