امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
50,000
15%
ت 42,500
نظر شما چیست؟

کتاب خادم ارباب کیست؟ از سید علی اصغر علوی توسط انتشارات سدید (بسیج دانشگاه امام صادق (ع) ) در سال 1393 منتشر شده است. این کتاب خوشه ای است از خرمن اندیشه ها و آموزه های حضرت جون خادم امام حسین علیه السلام که خویش را در آئینه گفتارها و رفتارهایش به ما نشان داده است.

معرفی کتاب خادم ارباب کیست

نویسنده کتاب در ابتدای کتاب خادم ارباب کیست؟ با عنوان «پیش نوشتی برای منشور خادمین هیأت» آورده است: به جای نوشتن از اساسنامه و شرح وظایف و رسالت برای خادمین هیأت، کافیست خادم خود امام حسین (علیه السلام) معرفی شود.
خادمی که عمری پا به پای امام زیسته و آئین نوکری آموخته و هم البته می آموزد. کسی که با امام به کربلا آمده و خون سیاهش با خون های مطهر اصحاب عجین شده است. همان غلامِ سیاه اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، حضرت جَوْن (علیه السلام)

کتاب خادم ارباب کیست

خلاصه کتاب خادم ارباب کیست

کربلا سراسر نکته و تلنگر است برای اهلش، هر عبادت از امام حسین و اصحابش پنجره هایی به سمت روشنی و کمال هستند و تا این پنجره ها گشوده نشود، خانه تاریک دل روشنایی نخواهد گرفت. باید در هر فراز توقف و درنگی داشت. باید عبارت اصحاب حسین را آئینه ی زندگانی دانست و هر روز خود را در آن تماشا کرد. باید این فراز ها را به سمت زندگی گشود.
به امامش عرضه داشت: من روزگاری در حاشیه ای امن، سر سفره شما ریزه خوار بودم (انا فی الرخاء الحس قصلعکم: من در راحتی کاسه لیس شما بودم)، «جون» تذکری به همه خادمان حسین خواهد داد: فهم این که خادمان حسین یک عمر سر سفره ی او هستند.
درک این معنا که خادم ریزه خوار اربابش هست در نگرش خادم بسیار موثر است، این ذره پرور بودن، او را در حوزه نگرش نگاه نخواهد داشت و در افعال و اقوالش نیز منعکس خواهد شدد. گفتار و رفتار خادم تحت الشعاع این ذهنیت هاست و کربلا معدنی برای سیر شدن نگرش ها و ذهنیت های تشنه است. درک هایی تشنه ی حقیقت. همه ی خادمان باید این نوع نگاه را تجربه کنند و «جون» استاد این کلاس است که هر روز از سر سفره ی ارباب نگاهی تقدیم خادمان گرسنه خواهد کرد و به آن ها آئین کاسه لیسی خواهد آموخت.
این تعداد نگاه های این مجموعه خوشه ای است از خرمن اندیشه ها و آموزه های حضرت جون که خویش را در آئینه گفتارها و رفتارهایش به ما نشان داده است.

بخشی از متن کتاب خادم ارباب کیست

«از اسم اصحابی مثل حضرت جون بهتر می‌توان انرژی گرفت. اگر بگوییم همه مثل حضرت عباس فکر کنند، مثل او حرف بزنند، عمل کنند راهی برای کسی باز نمی‌شود. مگر در کربلا چند حبیب‌بن‌مظاهرِ حافظ قرآن، فقیه و اندیشمند داریم و مگر چند نفر می‌توانند مثل آن‌ها شوند؟»
در کربلا «جون» هم هست. جون یک فتح باب بزرگ عاشورایی شدن است، یک غلام سیاه (رنگ سیاه، بوی بد، بدون حسب...ولی حسین او را خرید) با جون می توان انرژی گرفت!
جون دریچه ای به سمت افق کربلایی شدن به امضای حضرت ارباب است.
بی همه چیز هم می توان حسینی شد، فارغ از رنگ و پوست و صورت و نام و حسب و اعتبار و جبهه...
«از بردگی مقام بلالی گرفته اند
در مکتبی که ارزش انسان به رنگ نیست»

کتاب خادم ارباب کیست pdf

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه پی دی اف کتاب خادم ارباب کیست در نسخه الکترونیک وجود دارد. مد نظر داشته باشید فقط در نرم افزار فراکتاب می‌توانید کتاب را به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید.

دانلود رایگان کتاب خادم ارباب کیست

دانلود رایگان این کتاب در فراکتاب ممکن نیست. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

دانلود کتاب خادم ارباب کیست

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf خادم ارباب کیست؟ و کتاب چاپی خادم ارباب کیست؟ فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت خریداری کنید.

خرید کتاب خادم ارباب کیست

برای خرید کتاب خادم ارباب کیست نسخه چاپی با تخفیف ویژه و دانلود کتاب الکترونیک به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب خادم ارباب کیست

مشخصات کتاب خادم ارباب کیست را می‌توانید در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: سدید(انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق(ع))
نویسنده: سید علی اصغر علوی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 96
موضوع: اندیشه ها و آموزه های حضرت جون
قالب: pdf  اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
96
کنگره :
1393/ BP42 8ع 9ج/ 4
دیویی :
297/9537
کتابشناسی ملی :
3614796
شابک :
978-600-94790-2-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه خادم ارباب کیست؟