0 امتیاز
0 نفر

اصول مدیریت در کسب و کار جهانی

نوع اثر : کتاب

ناشر : آرمان رشد

نویسنده :

ویراستار : مژگان مدیری

مجموعه اثر : -

قیمت نسخه چاپی : 9,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 156

رده بندی کنگره : ‫‬‭HF5386‫‭/گ8‮الف‬6 1393

رده بندی دیویی : ‫‬‭650/10952

شماره کتابشناسی ملی : ‫ 3607473‬

شابک : 9- 97 - 8310 - 964 - 978

سال نشر : 1393

خلاصه اثر

آنچه در این کتاب به آن پرداخته شده، مبانی و اصولی است که ژاپنی‌ها در پرتو اعتقاد و باوری راسخ و هم‌چنین اجرا و پیاده سازی کامل آن، قادر گشته‌اند به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی دست یافته که براساس آن، بحران‌های نابهنگام در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را برطرف و جایگاه خود را در حوزة اقتصاد جهانی تحکیم نمایند؛ البته این بدان معنی نیست که این اصول، مختص ژاپنی‌هاست، بلکه امروزه تمامی کشورهای پیشرفته که در اقتصاد جهانی نقش قابل ملاحظه‌ای دارند، از این اصول تبعیت می‌کنند و با بهره‌گیری از آن، سعی در ارتقاء جایگاه خود در عرصة جهانی دارند و به‌همین منظور نام این کتاب را «اصول مدیریت در کسب و کار جهانی» انتخاب نمودیم.
پذیرش مفهوم جهانی شدن (GLOBALIZATION) به‌عنوان یک اصل غیر قابل انکار، شناخت دقیق ابعاد و آثار این رخداد غیر ارادی، بررسی و اندازه‌گیری دقیق توانایی‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات سازمان و یا جامعه، برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌گیری از توانایی‌ها و فرصت‌ها و هم‌چنین کاهش ضعف‌ها و تهدیدات، از اصولی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
پذیرش مفهوم GLOBALIZATION و عدم مقاومت غیر منطقی در مقابل این رخداد، از مفاهیم اساسی است که در مدیریت کسب و کار جهانی می‌بایست توجه جدی به آن شود، نگاه‌های یک بعدی به این مفهوم و مقاومت‌های غیر اصولی، ارمغانی به جز آن‌که در این مسیر، تنها تهدیدات و عوارض مخرب آن را نصیبمان گرداند، نخواهد داشت پس عاقلانه است تا با بررسی همة جوانب این امر، از آن برای خود فرصت بسازیم.
آنچه ژاپن و سایر کشورهای پیشرفته را در عرصة جهانی به این جایگاه رسانده است، دست‌یابی به قدرت بسیار بالا در حوزه منابع انسانی و برانگیخته نمودن پتانسیل‌های با ارزش تک‌تک اقشار جامعه در ایجاد یک خیزش برای نیل به یک تحول ارزشمند بوده است.

پی دی اف

3,500 تومان

حجم : 3.6 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 156

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
فصل اول: کسب و کار جهانی
کسب و کار جهانی، اجبار یا اختیار
بازار جهانی کجاست؟
تقسیم بندی جدید در چرخه تجارت جهان، در قرن
فرهنگ و سیاست، پیش نیاز اقتصاد جهانی
یک مثال عینی
نگاه منفی به پدیده جهانی شدن
تأثیر کسب و کار جهانی شدن بر زبان، اطلاعات و فرآیندها
نحوه حضور ما در عرصه جهانی
نمونه های استثنایی
تاریخچه تویوتا
هیلتون
فصل دوم: مزیت رقابتی
مزیت رقابتی
تعریف قدیمی مزیت رقابتی
چگونه باید مزیت رقابتی را افزایش داد؟
طراحی فرآیند برنامه ریزی استراتژ کی
SWOT
ماتریس SWOT برای کشور ژاپن
برنامه چشم انداز ژاپن در سال 2020
فصل سوم: بهره وری
بهره وری
شاخص های ارتقاء بهره وری در سازمان
رو شها و تکن کیهای ارتقاء بهره وری
5S )کایزن(
Visualization
Just In Time Production
Elimination of seven Types Of MUDA
PDCA cycle یا چرخه دمینگ
فصل چهارم: توسعه منابع انسانی
Human Resource Development )توسعه منابع انسانی(
استخدام.Recruit
امید به آینده. Hope for the future
انگیزش.Motivation
آموزش. Training
مشارکت.participation
احترام. Respect
تفویض اختیار. Delegation of authority
فرصت آزمایش و خطا. Opportunity to Trial and Error
تشویق.Encouragement
ارزیابی. Evaluation
پاداش. Reward
ارتقاء شغل.Job Promotion
رفتار اخلاقی. Ethical Behavior
رضایتمندی. satisfaction
منابع

محصولات مشابه