امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
از افتخارات ما ایرانیان این است که مشهد امام رضا علیه السلام زیارتگاه دائمی ما است. خورشید ولایت امام رضا علیه السلام همواره گرمی بخش دل های عاشقان آن حضرت است. گاه به وقت نیاز و خواهش به دیدار دوست می شتابیم و گاه به وقت دلتنگی که ما همواره نیازمند و فقیر این درگاهیم.

چه بسا یک اردوی دانشجویی یا دانش آموزی، بهانه ای برای حضور در کنار قبله گاه قلب عاشقان ولایت باشد و در این میان هر چه بهانه حضور باشد نیازمند آگاهی و شناخت بیشتر از آن حضرت است. پس هر چه معرفت و دانش ما به امام رضا علیه السلام بیشتر گردد ایمان و اعتقاد ما زلال تر می شود و ارزش و ارج زیارت ما گرانقدرتر. چه بسا کسانی که بارها به زیارت هشتمین پیشوای شیعیان شتافته اند و هیچ از زندگانی یا سخنان آن بزرگوار نمی دانند.
این اثر کوچک، برای شناساندن گوشه ای از زندگانی امام رضا علیه السلام به عاشقان آن حضرت است.

در فصل نخست از اهمیت زیارت در اسلام و ارزش زیارت امام رضا علیه السلام سخن گفته ایم تا شوق زیارت آن حضرت در عاشقان تندتر گردد و قدر این فرصت طلایی بهتر دانسته شود و زائر از این پس زیارت خود را با آداب ویژه اش به جای آورد.

در فصل دوم با زندگانی امام رضا علیه السلام آشنا می شویم. این فصل برشی از تاریخ زندگانی آن حضرت و تنها به مسئله ولایت عهدی پرداخته است. علّت اصلی آن محدودیت این نوشتار و ارتباط عمیق این حادثه با حضور امام رضا علیه السلام در ایران بود.

در فصل سوم، چهل حدیث از امام رضا علیه السلام آورده و حدیث سلسله الذهب را قدری توضیح داده ایم. همچنین دو سخن نورانی امام رضا علیه السلام را از کتب اهل سنت بازگو کرده ایم.

در فصل چهارم از حکایات فراوانی که از امام رضا علیه السلام نقل شده تنها هفده داستان را بازگو کرده ایم. این سخنان، گزیده ای از بهترین حکایات اثر بخش آن حضرت است که به جهت رعایت اختصار به همین تعداد بسنده کرده ایم.

در فصل پنجم اشعاری درباره مدح و مرثیه امام رضا علیه السلام آورده ایم تا عاشقان آن حضرت بتوانند هنگام نیاز، این اشعار زیبا را ترنّم کنند.

در فصل پایانی از برخی ستارگان آرمیده در کنار حرم رضوی سخن به میان آورده ایم تا زائرانی که به مشهد مقدّس مشرّف می شوند ضمن بهره جستن از خورشید ولایت، از نور ستارگان آرمیده در سایه امام رحمت نیز بهره ای نصیب خود نمایند.

امید است این اثر کوچک مورد پذیرش آن امام بزرگ قرار گیرد و ضعف ها و ناتوانی های فراوان ما را به بزرگواری و لطف خود جبران نماید.

وَ آخِرُ دَعْوَانَا أَنِ الْحَمْدُ للّه رَبِّ الْعَالَمِینَ
علی رضا سبحانی نسب
صفحات کتاب :
212
کنگره :
‫‬‭BP47/2‫‬‭/س2ر9 1390
دیویی :
‫‬‭297/957
کتابشناسی ملی :
2475172
شابک :
‫‬‭978-964-202-164-2
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه ره توشه عاشقان امام رضا علیه السلام