× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

ادبیات تعلیمی

تعلیم و تربیت از دیدگاه سعدی و غزالی

نوع اثر : کتاب

ناشر : آرمان رشد

نویسنده :

قیمت نسخه چاپی : 10,000 تومان

صفحات کتاب : 128

کنگره : ‫‬‭PIR5217‮ 8آ/‫‬‭‭‬‭/س9 1393

دیویی : ‫‭8‮فا‬1/32

کتابشناسی ملی : 3609646

شابک : 978-964-8310-17-3

سال نشر : 1393

خلاصه اثر

ادبیات به هر هیئت و صورتی که تجلی یابد یک پدیده انسانی است، فلذا جوهر و ماهیت رابطه با دیگران از وجه بارز آن می باشد و می توان دارای عناصر سیاسی، تربیتی، اجتماعی، و غیره باشد. با بررسی و مطالعه مفهوم و محتوی هرکار ادبی می توان ابعاد سیاسی، تربیتی، اجتماعی و ... آن را آشکار نمود، باید پذیرفت که پدیده ای ادبی در حالت مجرد و غیر وابسته وجود ندارد.

ادیب، نویسنده، شاعر، هنر مند و ... در بین مردم زندگی می کند و معلو مات، اطلاعات و اندوخته های ذهنی که در زمنیه های مختلف بدست می آورد، نتیجه تجربه و زندگی او با مردم و محیطش می باشد. آداب و رسوم و فرهنگ جامعه در ذهن نویسنده و هنرمند منعکس شده و او این عناصر را از منشور فکر و اندیشه و آرمان بلند انسانی خود می گذراند، پرد ازش می کند و در وجهی و خلاق جهت تهذیب و تربیت خصال افراد جامعه و آفریدن ارزش های تازه و پیش رو و ایجاد تغییر و تحول برای سوق دادن اجتماع بسوی تعالی، ترقی و کمال بازتاب می دهد.

نگارنده در این کتاب سعی دارد دیدگاه ها و روش های امام محمد غزالی و سعدی شیرازی را درباره ی تعلیم و تربیت، جامعه و حقوق بین فردی، و روابط و مناسبات اجتماعی مطرح نماید. وی نمونه هایی از آثار آنان را فراهم می آورد. ضمن آن که در کتاب به زندگی و شیوه ی تفکر سعدی و غزالی نیز اشارتی شده است.

کتاب الکترونیکی

7,000 تومان

حجم : 13.8 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 128

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
سعدی، جامعه و ادبیات
غزالی و دیدگاه او
عصر غزالی از نظر فکری
فصل اول
ادبیات تعلیمی
ملامت با ملایمت
ملامت با پرخاش و تندی
فصل دوم
نگاهی به زندگی و شیوه تفکر شیخ سعدی و محمد غزالی
غزالی طوسی
مشترکات فکر غزالی و سعدی و میزان تأثیر پذیری سعدی از غزالی
فصل سوم
تربیت اجتماعی
تعریف تربیت اجتماعی
انگیزه های اجتماعی تعلیم و تربیت
فصل چهارم
روش تربیتی سعدی و غزالی
گذری بر موانع فهم و تربیت
روش تربیت کودک از نظر سعدی و غزالی
آفات عزلت
فصل پنجم
مصادیق تربیت اجتماعی
اندر حق مسامانان و همسایگان و خویشان
جدال سعدی با مدعی
فصل پنجم
بخش اول
جامعه و حقوق بین فردی
حقوق والدین نسبت به فرزندان و بالعکس
تأثیر وتأثر دوستان از یکدیگر
تأثیر تربیت
نظر غزالی راجع به دوستان
پیدا کردن دوست
پیدا کردن حقوق مصاحبت
دوری کردن میان دو دشمن
فصل پنجم
بخش دوم
آداب سخن
سخن چینی
دیدگاه غزالی در مورد آداب زبان و سخن و جوانب آن
سخن چینی و نمامی
ثواب خاموشی
فحش گفتن
فصل پنجم
بخش سوم
روابط و مناسبات اجتماعی
سعدی، جامعه، مذهب و اصول انسانی
غزالی و مناسبات اجتماعی
خلق و خوی نیکو
درآداب زندگی
حقوق همسایگان
فصل پنجم
بخش چهارم
اعمال و صفات موثر در سلامت جامعه
دروغ
عیب جویی
راز داری
غزالی و بررسی صفات و اعمال مؤثر در سلامت جامعه
اندر علاج غیبت
دروغ
دروغ مصلحت آمیز
اندر علاج کبر و عجب
سخاوت
علاج خشم
بحث
منابع و ماخذ

محصولات مشابه

بیشتر