امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 800
نظر شما چیست؟
اگر عمل شکار و تیر اندازی و صیادی را بتوان در ردیف بازیها به حساب آورد، می توان گفت که بازی از ابتدا بخشی از زندگی آدمها را به خود اختصاص داده است . و هر زمان که فرصتی پیش می آمده بازیها انسان را به خود مشغول داشته اند . بازیها مثل هر پدیده دیگری دستخوش تغییر و تحول شده ، می میرند و باز زنده می شوند .
بازیها فی نفسه می توانند هم جنبه ی سرگرمی داشته و هم جنبه ی تربیتی و آموزشی . بازیها در پیشبرد انگیزه تفکر ، همزیستی و همیاری و ایجاد حس تعاون در انسان نقش مهمی را ایفا می کنند . حفظ و نگهداری و به کارگیری بازیها می تواند هم زنده شان کند و هم از فراموشی و نابودی برای سالیان دراز در امانشان بدارد . بازیها جزئی از فرهنگ و هویت یک قومند و پلی هستند که فاصله گذشتگان را با حال پیوند می دهند . بازیها در گذشته به دلیل نبود وسائل ارتباط جمعی و نوع زندگی خاص از رونق و ارزش والایی برخوردار بوده اند . بازیها در عین سادگی می توانند بهترین تأثیر را در روح و روان و فکر آدمی ایجاد نمایند .
اَلَک دولَک
ابزار بازی عبارت است از یک تکه چوب دستی به طول تقریبی 60 الی 70 سانتیمتر به نام دولک و یک چوب کوچک دیگر به طول حدود پانزده سانتیمتر بنام الک و دو عدد سنگ یا آجر .
بازی به دو صورت انجام می شود . (( گروه یک ))که باید بازی را انجام دهد سنگها را با فاصله کمی از هم قرار داده و الک ، یعنی همان چوب کوچک را روی آن ها می گذارد . نفرات (( گروه دو )) حدود 10 الی 15 متر دورتر به طور پراکنده می ایستند . سنگها یا روبروی گروه دیگر یا در جهت مخالف آنها چیده می شوند . در روش روبرو کسی که بازی را شروع می کند چوب بلند تر ( دولک )را در دست گرفته سر آنرا زیر الک قرار داده و با شدت الک را به طرف گروه دو پرتاب می کند . در روش دیگر بازیکن سر چوب ( دولک ) را ...
کتابشناسی ملی :
1934399
شابک :
978-964-235-063-6 :‬
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
53
کنگره :
‫‭GV1204/78‭‮‬‫‭/ت2ب2 1389‬
دیویی :
‫‭796/0955‬‬

کتاب های مشابه بازی های فراموش شده