امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟
یکی از اسرار و رموز فصاحت و بلاغت، استفاده از قصه و حکایت است. قرآن که کتاب کامل و جامعی است و معجزه جاویدان این دین الهی است، یکی از ابعاد اعجاز آن، فصاحت و بلاغت با جمیع اسباب و شرایط آن است. شیوه بیان داستانی در قرآن که به بیان لطیف و پرمغز این کتاب بزرگ، عبرتی برای خردمندان است (لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُوْلِی الأَلْبَابِ) یکی از جنبه های این فصاحت است و برخاسته از نیازهای سرشتی انسان مبنی بر جاذبه داشتن بیان داستانی برای تاثیرگذاری است که در بعد هنری قرآن نیز حائز اهمیت است.
یک تفاوت اساسی قصه در قرآن با سایر قصه ها در این است که همه اصول روان شناسی اجتماعی و فردی و بایدها و نبایدهای آن اعم از عبرت و پند و اندرز، بشارت و بیم، هدایت، ارشاد و تشریح اصول و مبانی دین، در آن نهفته است. تفاوت اساسی دیگر این است که قصه های قرآنی حوادث و اقعی تاریخی است و حال آن که در قصه های رایج امروز از تخیل استفاده زیادی می شود.
عمده قصه های قرآنی سرگذشت پیامبران است و این نیز به این واقعیت بزرگ بر می گردد که انسان ها برای تشخیص خیر از شر، نیاز به اسوه و الگو دارند و خداوند پیامبران را به عنوان انسان های کامل معرفی نموده است...
دیویی :
297/156
کتابشناسی ملی :
3060922
شابک :
978-600-247-157-4‬‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
252
کنگره :
BP88‫‭/ج5 1391

کتاب های مشابه باران آیه ها