کتاب ایده های ناب تربیتی

تربیت "از نگاهی دیگر" ویژه‌ی آنهایی که قلبشان برای تعلیم و تربیت صحیح کودکان کشورمان می‌‌‌‌‌تپد .../

امتیاز
5 / 5.0
نظر شما چیست؟
جامعه ی کنونی ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند دگرگونی در روش های تعلیم و تربیت، به منظور پرورش نسلی سازنده، مستقل، آزاده و خداجوست. لازمه ی چنین تحوّلی، رهایی از وضع موجود است. جدایی از قالب ها و اقداماتی که هم اکنون در دستگاه تعلیم و تربیت به یک سلسله عادات و دستورالعمل های عقیم تبدیل شده است.
یعنی اقدام به یک انقلاب علمی و نگرشی در مفاهیم و روش های تربیتی تا بتوان تعلیم و تربیت را از صنعت، تجارت و اقتصاد تفکیک نمود، یعنی ایجاد شرایط لازم برای خودآغازگری، خودآموزی و خودرهبری در نسل آینده.
تربیت صحیح یعنی محو آن چه را که به غلط انجام می دهیم و احیای آن چه که به درستی باید انجام گیرد، تربیت صحیح یعنی وقوف به این واقعیت تلخ که درحال حاضر آن چه به نام آموزش صورت می گیرد، یک سلسله محفوظات بی حاصل است تا معلومات ماندگار.
ما باید به این نکته برسیم که با گفتن، تربیت صورت نمی گیرد، با نصیحت رفتار تغییر نمی کند. با اطّلاع رسانی و تزریق اندیشه، معرفت حاصل نمی شود. با تشویق، شوق ایجاد نمی گردد. با تنبیه، تنبّه صورت نمی گیرد. با یاد دادن، یادگیری درونی نمی شود. با فهماندن، فهمیدن به وجود نمی آید و با دینی کردن، دینی شدن صورت نمی گیرد.
شابک :
978-964-2704-28-6
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
92
کنگره :
LB1139/23‫‬‭‭/ر2‮الف‬9 1387
دیویی :
372/21
کتابشناسی ملی :
1251207

کتاب های مشابه ایده های ناب تربیتی