کتاب نام ها و لقب های فاطمه زهرا علیها السلام pdf

جرعه ای از کوثر

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
این اثر به بررسی نام ها و لقب های فاطمه زهرا (س) پرداخته و با یادآوری روایاتی که نام های آن حضرت را در بر داشته مجموعه ای خواندنی و جذاب پیش روی خواننده قرار داده است .

یکی از جلوه های پذیرش فرهنگ غرب در کشورهای شرقی ، به ویژه کشورهای مسلمان ، رو آوردن به نام های بی محتوا و پوچ غربی است که حکایتگر گریز ایشان از فرهنگ ریشه دار کهن خویش و غلتیدن در سراب تمدّن و فرهنگ نوظهور غرب است . «نام» پرچم هویّت انسان هاست ، از این رو ، برگزیدن نام های بیگانه چیزی جز برافراشتن پرچم بیگانگان بر بلندای باورهای مسلمانان نیست . چرا که اگر گوش نواز کسی ، نام های غربی شد ، از نام های زیبا و پر معنای فرهنگ خودی دور می ماند . با اندک تأملی در روند نامگذاری در ایران امروز و دقّت در نام های تازه مد ، این شبیخون فرهنگی بیش از پیش آشکار می گردد و به روشنی می توان لبه تیز تیغ تهاجم را ، احساس کرد .

هم نامی با اولیای الهی ، از آثار سازنده ولایت و مهرورزی است ؛ که در شکل گیری شخصیت معنوی و اخلاقی افراد بسیار مؤثر است . در معارف دینی سفارش فراوانی بر گزینش نام پرهیزکاران و شخصیت های برجسته ، برای فرزندان شده است . همچنین تأکید شده ، مسلمانان از برگزیدن نام های نامناسب برای فرزندان خود بپرهیزند ، نام هایی که از مفاهیم نازیبا نشان دارد و یاد آور افراد ناپاک تاریخ است . جای بحث نیست که هنگام گفتمان علمی ، آشنایی با زبان بیگانه لازم است ؛ اما در صحنه زندگی ، باید هویّت اسلامی و ملّی هر ملتی محفوظ بماند و دستخوش دگرگونی نشود.

و از آنجا که اسلام فرهنگ ویژه ای برای نامگذاری دارد و تا جامعه با اهمّیت این مقوله آشنا نگردد ، خطر تهاجم نام های بیگانه ، جدّی گرفته نمی شود ، مباحثی چند درباره اهمیت و ارزش نامگذاری آورده شده است .
صفحات کتاب :
209
کنگره :
‫BP27/3‭‬ ‭/ن2‫‬‭س2 1385
دیویی :
‫‬‭‬‭297/973
کتابشناسی ملی :
1208129
شابک :
978-964-723-214-2
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه نام ها و لقب های فاطمه زهرا علیها السلام