امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟
اسکندر مقدونی:
هارولد لمب مؤلف سرشناس کتب تاریخی در این کتاب سرگذشت و فتوحات اسکندر مقدونی را براساس اطلاعات و منابع تاریخی به شیوه‌ای روان و زیبا روایت کرده است و مترجم توانمند کتاب (صادق رضازاده شفق) در این باره می‌گوید: "هارولد لمب در این مسافرت‌ها از مطالعات تاریخی در ممالک خاورمیانه باز نایستاد و از آن جمله خط سیر اسکندر را از مسقط‌الراسش که مقدونی باشد تا حدود هندوستان شخصاً گشت.... پس در کتاب اسکندر مطالعات با مشاهدات توام است....".
نویسنده نیز خاطرنشان می‌کند: " کوشش من در این شرح زندگانی اسکندر به منظور اعاده‌ی تعادل در تاریخ است... بر من معلوم شد که دین و فرهنگ غایی ایران در نقش اسکندر... تاثیر قاطعی داشته. تصور می‌کنم ایران بود که اسکندر را با تمدن خود تسخیر کرد و نقشه‌های او را برای بعد الهام نمود. فرسودگی و ماندگی اسکندر سبب مرگ او شد. دولت جهانی او که طرح آن را ریخته بود از بین رفت و جانشینانش گرفتار اختلاف گشتند."
ما شما را به خواندن این کتاب به واقع تأثیرگذار و جذاب، اسکندر مقدونی، که جهان متمدن را از یک خط سیر برآورد و در مسیر دیگر افکند؛ و تاکنون هیچ حادثه‌ای در جهان همانند آن روی نداده است دعوت می‌کنیم.
صفحات کتاب :
384
شابک :
978-964-8007-52-7
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه اسکندر مقدونی