نظر شما چیست؟
دعای چهل و چهارم امام سجاد (ع): به هنگام ورود به ماه رمضان
ابتدا متن دعا توسط مداح اهل بیت قرائت می شود سپس ترجمه دعا توسط محمدرضا سرشار خوانده می شود و در انتها شرح دعا نیز بصورت صوتی ارائه می شود.
(1) اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لِحَمْدِهِ وَ جَعَلَنَا مِنْ أَهْلِهِ لِنَکُونَ لِإِحْسَانِهِ مِنَ الشَّاکِرِینَ وَ لِیَجْزِیَنَا عَلَی ذَلِکَ جَزَاءَ الْمُحْسِنِینَ‏. ستایش خدایی را سزد که ما را به ستودنش هدایت فرمود، و ما را شایسته ثناگوییاش نمود تا سپاسگزار احسانش باشیم، و بر آن به سان پاداشِ نیکان پاداش گیریم.
(2) وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی حَبَانَا بِدِینِهِ وَ اخْتَصَّنَا بِمِلَّتِهِ وَ سَبَّلَنَا فِی سُبُلِ إِحْسَانِهِ لِنَسْلُکَهَا بِمَنِّهِ إِلَی رِضْوَانِهِ حَمْداً یَتَقَبَّلُهُ مِنَّا وَ یَرْضَی بِهِ عَنَّا . ستایش خدایی را که دینش به ما عطا نمود، و ما را ویژه ی آیینش فرمود، و بر ما راه های احسانش برگشود تا به لطف و کرمش آن را بپیماییم و به منتهای خشنودی اش دست یابیم؛ چنان ستایشی که آن را از ما بپذیرد و از ما خشنود گردد.
(3) وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ مِنْ تِلْکَ السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرَ الصِّیَامِ وَ شَهْرَ الْإِسْلاَمِ‏ وَ شَهْرَ الطَّهُورِ وَ شَهْرَ التَّمْحِیصِ وَ شَهْرَ الْقِیَامِ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَ الْفُرْقَانِ‏ . ستایش تنها خدایی را رواست که یکی از آن راههای احسانش را ماه خویش – ماه رمضان - قرار داد: ماه روزه، ماه اسلام، ماه طهارت و پاکی، ماه تصفیه و رهایی، ماه قیام و عبادت، ماهی که در آن قرآن نازل شد، تا راهنمای مردم گردد، و نشانه ی هویدای هدایت و مایه ی شناسایی حق از باطل باشد.

کتاب های مشابه دعای چهل و چهارم امام سجاد (ع): به هنگام ورود به ماه رمضان