تولید علم و فناوری شرط بقای جوامع است و وضعیت رشد و تولید علم در کشورهای مختلف تعیین کننده سرنوشت هر کشور است. توسعه فناوری عامل اساسی برای دستیابی به توسعه پایدار، توسعه اقتصادی و مبارزه با فقر است .
نظریه های معاصر انگیزش با تمرکز بر فرآیندهای شناختی و عاطفی، چنین بیان می کنند که این فرآیندها، اعمال انسان را برمی انگیزند، جهت دهی می کنند و تداوم می بخشند. یکی از فرآیندهای انگیزش به نام «خودکارآمدی ادراک شده» می باشد. خودکارآمدی، به باورهای افراد در مورد قابلیت های خود در یادگیری و انجام رفتار در سطحی معین مربوط می شود.
دانش آموزانی که در یادگیری و انجام تکلیف، احساس کارآمدی دارند، در مقایسه با دانش آموزانی که نسبت به قابلیت های یادگیری خود شک و تردید دارند، در سطح بالاتری پیشرفت می کنند، آماده تر هستند، با جدیت بیشتری فعالیت می کنند و استقامت بیشتری نیز دارند.
کنگره :
LB1028/5/ب8ن7 1394
شابک :
978-600-7461-44-0