نظر شما چیست؟
«انسان، به سبب ویژگی‌ های بی‌ نظیرش در میان همه‌ ی موجودات، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او دارای استعداد خاص تفکر و یادگیری است. انسان می‌ تواند نتایج اعمالش را پیش‌ بینی و ارزیابی کند. تغییر و تحوّلات گوناگون و سریعی را در عرصه‌ ی علم و فناوری به وجود آورد.
بنابراین بر اثر پیشرفت سریع و غیرقابل انتظاری که در قلمرو دانش و فناوری طی چند قرن اخیر نصیب انسان شده است حجم اطّلاعات و دانسته‌های بشری روزبه‌ روز به‌طور سرسام‌ آوری در حال افزایش است. بر دانش‌ آموزان و دانشجویان لازم است که هرچه سریع‌تر خود را با این تغییر و تحوّلات همگام سازند. در این راستا، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان کوشش فراوانی می‌ کنند و ساعت‌های طولانی‌ تری به مطالعه می‌ پردازند امّا به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی‌ توانند به نتیجه‌ ی دل‌خواه دست یابند.
یکی از مؤثّرترین راه‌ های مطالعه‌ ی مفید این است که قدرت تمرکز خود را تقویت کنید. هرچه بیش‌تر، حواس خود را متمرکز کنید، مطالب، موضوعات و خاطره‌ها، سریع‌تر و ژرف‌تر در ذهن شما نقش خواهد بست. معمولاً قدرت تمرکز حواس، بستگی به اراده‌ی فرد دارد...»
صفحات کتاب :
40
کنگره :
‬‭LB1065‫‬‭‬‭/ی4ت8 1387
دیویی :
‫‬‭‭153/1532
کتابشناسی ملی :
1244656
شابک :
‫‬‭978-964-2704-30-9
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه تمرکز حواس و حافظه