کتاب روش های ایجاد انگیزه تحصیلی

ویژه مدیران، مشاوران و معلمان مدارس

امتیاز
5 / 5.0

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«بسیاری از دانش آموزان بنا به دلایل مختلف انگیزه ی لازم را جهت ادامه ی تحصیل ندارند. نه تنها دانش آموزانی با توانمندی های هوشی و استعداد متوسط، بلکه حتّی دانش آموزان مستعد و باهوش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نکته ی مهم آن است که این موضوع در کلّیه ی طبقات اجتماعی و اقتصادی صادق است. یعنی نوجوانانی که در خانواده های مرفّه زندگی می کنند و در مدارسی با امکانات مطلوب و کافی تحصیل می نمایند به اندازه ی دانش آموزان متعلّق به خانواده های ضعیف و محروم نیز از این مشکل رنج می برند.
تلاش برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که علاقه شان را به یادگیری ازدست داده اند، یا دانش آموزانی که بنا به دلایلی، دچار شکست تحصیلی و ترک تحصیل شده اند، برای تمامی معلّمان تجربه ای مأیوس کننده و بسیار معمول است.
نکته ی مهم آن است که مشکلات تحصیلی باعث می شود در دوره ی نوجوانی نه تنها آمار مشکلات اضطرابی، افسردگی، درماندگی آموخته شده و احساس حقارت بالا برود؛ بلکه آمار آسیب های روانی ـ اجتماعی مانند فرار از مدرسه، اعتیاد، بی بند و باری و خودکشی به طور محسوسی افزایش یابد، و این درحالی است که چنان چه تحت شرایط مطلوب، مهارت ها و فنون خاص تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده شود، می توان از بروز چنین مشکلاتی پیش گیری نمود. یکی از انواع مهارت های تحصیلی، مهارت ایجاد انگیزه ی تحصیلی است. نوجوانان زیادی با مشکل عدم انگیزه ی تحصیلی در مدرسه روبه رو هستند. ناتوانی در برخورد صحیح با این مشکل باعث می شود تا به آسیب های متعدّدی مبتلا شوند. به همین دلیل ضروری است تا معلّمان و مشاوران عزیز نیز با این پدیده آشنا شده و نحوه ی برخورد صحیح با آن را بیاموزند تا از تأثیر سوء آن بر تحصیل دانش آموزان جلوگیری شود.»
صفحات کتاب :
40
کنگره :
1387 9/6ک/1065 LB
دیویی :
154/370
کتابشناسی ملی :
1242894
شابک :
978-964-2704-26-2
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه روش های ایجاد انگیزه تحصیلی