نظر دیگران

نظر شما چیست؟
اصر دل توی دلش نبود تا به جبهه برود بالاخره توانست پدر و مادرش را راضی کند و با دایی اش علی با قطار به سمت اندیمشک راه افتادند...

ناصر در کارگزینی برای گروهان 2 انتخاب شد و از دوستانش جدا افتاد. او که به خاطر دوستانش به جبهه رفته بود، ناراحت و غمگین می شود و به طور کلی تصمیم می گیرد به تهران بازگردد، اما در نهایت در گروهان خودشان بماند. در این میان شبانه اعلام کردند که اردوگاه شناسایی شده و آن ها مجبور می شوند به سمت قبرستان نیروهای عراقی حرکت کنند.
ناصر به همراه ابوالفضل و دایی و دیگر دوستانشان چادر اردوگاه جدید را برپا می کنند و نیروهای خودی صبح زود می رسند. ابوالفضل که رئیس اردوگاه جدید احساس می کند نیاز به عملیات تیم ویژه دارد و نوید حمله می دهد. ابوالفضل اعلام می کند که فرمانده عملیات ناصر است و همگی در حال آماده باش و مهیا کردن وسائلشان برای خط مقدم بودند که علی اعلام می کند قاسم فرمانده لشکر است و به خاطر پایین بودن سن رسول را که یکی از هم رزمان و دوستان ناصر به خط مقدم نخواهند برد؛ اما در نهایت رسول وارد کامیون می شود و با بقیه رزمنده ها به سمت خط مقدم می رود.
آیا سفر به گرای 270 درجه با موفقیت خواهد بود؟

سفر به گرای ۲۷۰ درجه، رمانی است از احمد دهقان با موضوع جنگ ایران و عراق که این کتاب به دلیل سبک خاص نوشته و روایت عمیق و ویژه جنگ اقبال زیادی به خود جلب داشت و مورد توجه جدی قرار گرفت. این کتاب به سال ۱۳۷۵ منتشر گردید. جایزه بیست سال داستان نویسی، جایزه چهارمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس و جایزه بیست سال ادبیات پایداری، از افتخارات این کتاب است.
این کتاب توسط پال اسپراکمن نایب رئیس مرکز مطالعات دانشگاهی خاورمیانه در دانشگاه راتگرز امریکا به انگلیسی ترجمه شده و نخستین رمان ایرانی با موضوع جنگ است که در آمریکا منتشر می‌شود.
نویسنده در این اثر قصد ندارد با بیان صحنه های جنگ و نشان دادن مرگ عزیزان به همذا ت پنداری و برانگیختن احساس مخاطب مبادرت کند. اثری از تقدس مآبی افراطی در رمان «سفر به گرای 270 درجه » به چشم نمی خورد. همین بیان شفاف واقعیت هاست که باعث می شود حتی یک خواننده غیر ایرانی نیز با رمان ارتباط برقرار کند. نویسنده سعی کرده تا حدودی از برخی شعارزدگی ها دور شود و بیشتر به واقعیات موجود در جنگ بپردازد. شاید به همین خاطر باشد که با گذشت بیش از یک دهه از نوشتن این اثر همچنان برای مخاطب، حتی خواننده جوان و جنگندیده، زنده و قابل درک است. از دیگر نکات مثبت «سفر به گرای ۲۷۰ درجه » این است که حوادث در این رمان با ریتمی هماهنگ کنار هم قرارمی گیرند و در طرح داستان برخلاف برخی از آثار جنگی، رابطه علی و معلولی به درستی رعایت شده است.
صفحات کتاب :
248
کنگره :
‫‭PIR8055‬ ‮‭/ھ7‫‭س7 1392
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
2673865
شابک :
6-333-175-600-978
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه سفر به گرای 270 درجه 2