نظر دیگران

نظر شما چیست؟
الکساندر نوجوان به همراه مادربزرگش به سفری پر ماجرا به جنگل های آمازون می رود. در آنجا با پیوستن به گروه اینترنشنال جئوگرافیک به جستجویی موجودی به نام جانور می پردازند. جانور، انسان نمای غول پیکریست که اهالی منطقه را به وحشت انداخته و گویا چند نفر را به قتل رسانده است. نادیا دختر راهنمای گروه که به چندین زبان از جمله زبان سرخپوستی مسلط است الکس را با چیزهای عجیب و تازه آشنا می کند مثل...

ایزابل آلنده

(Isabell Allende) متولد ۲ اوت ۱۹۴۲، نویسنده و روزنامه نگار شیلیایی، خالق شاهکار خانه اشباح، داستان های اوالونا و... آثار او به زبانهای مختلف دنیا ترجمه شده است. او به سنت « رئالیسم جادویی » می نویسد و از زمان انتشار اولین کتابش به نام خانه اشباح در سال 1982در اسپانیا، توانست شهرت بین المللی کسب کند. ایزابل آلنده در سال 1942 میلادی در پرو به دنیا آمد و او موفق به دریافت دکترای افتخاری از کالج بیتز، کالج دومینیکن، دانشگاه دولتی نیویورک و کالج کلمبیا شده است. اکنون با همسر دومش، ویلی، در شهر مارین کانتی کالیفرنیا زندگی می کند. ایزابل پس از کودتای شیلی، به ونزوئلا رفت و در سال ۲۰۰۳ شهروند امریکا شد.

زندگی
ایزابل آلنده در شهر لیما پایتخت پرو به دنیا آمد. او دختر توماس آلنده، سفیر شیلی در پرو بود که پسرعموی سالوادور آلنده بود. در سال ۱۹۴۵، پس از «ناپدید شدن» توماس آلنده، ایزابل به همراه مادر و دو خواهرش به شیلی برگشت و تا سال ۱۹۵۳ در شیلی اقامت داشتند و در این مدت اقامت های کوتاهی هم در بولیوی و لبنان داشتند. ایزابل جوان بسیار مطالعه می کرد و به ویژه به آثار شکسپیر علاقه زیادی داشت. در شیلی با همسر اولش میگل فریاس آشنا شد و در سال ۱۹۶۲ با او ازدواج کرد.
از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۵، ایزابل با سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد همکاری می کرد و مدتی هم به ترجمه رمان های عاشقانه ا ز انگلیسی به اسپانیایی مشغول بود، اما به خاطر تغییراتی که در متن داستان ها وارد می کرد، او را اخراح کردند.

دخترش پائولا در سال ۱۹۶۶ به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۳، به دنبال کودتای آگوستو پینوشه، به خاطر شباهت نامش با آلنده، مجبور به فرار به ونزوئلا شد و ۱۳ سال آنجا ماند.
در سال ۱۹۸۸، در سفری به کالیفرنیا، با همسر دومش ویلی گوردون آشنا شد. در سال ۱۹۹۴، جایزه گابریلا میسترال را گرفت. در سال ۲۰۰۳ شهروند امریکا شد و اکنون در سن فرانسیسکو زندگی می کند.
کنگره :
PQ8098/1/ل9‭ش‌9 1383
دیویی :
863/64
کتابشناسی ملی :
‭م‌83-15544
شابک :
978-964-5757-83-8
سال نشر :
1383

کتاب های مشابه شهر جانوران