کتاب رابطه خلاقیت و سبکهای فرزندپروری با اهمالکاری

امتیاز
5 / 1.0
نظر شما چیست؟
اهمال کاری همان تعلل ورزیدن در کارهاست که شخص تکالیفی که به وی واگذار شده را انجام نمی دهد و در اصطلاح کار امروز را به فردا موکول می کند. واژه اهمال کاری معادل سهل انگاری و به تعویق انداختن می باشد (الیس وناس، 1977؛ نقل از شهنی و همکاران،1385).
الیس و ناوس (2002) اهمال را تمایل به اجتناب از فعالیت، محول نمودن انجام کار به آینده و استفاده از عذرخواهی برای توجیه تأخیر در انجام فعالیت تعریف نمودند. اهمال کاری با توجه به پیچیدگی مؤلفه های شناختی، عاطفی و رفتاری آن، تظاهرات گوناگونی دارد، از جمله اهمال کاری تحصیلی (هیل، هیل، چابوت و بارال، 1978)، اهمال کاری در تصمیم گیری، (ایفرت و فراری، 1989)، اهمال کاری روان رنجورانه (الیس و ناوس، 2002) و اهمال کاری وسواس گونه (فراری، 1991). اما متداول ترین شکل آن، اهمال کاری تحصیلی است (راثبلوم و سولومون، 1984). این نوع اهمال کاری را تمایل غالب و همیشگی فراگیران برای به تعویق انداختن فعالیت های تحصیلی تعریف نموده اند، که تقریباً همیشه با اضطراب توأم است.
نمونه بسیار آشنای آن، به تعویق انداختن مطالعه درس ها تا شب امتحان و شتاب و اضطراب ناشی از آن است که گریبانگیر دانش آموزان یا دانشجویان می شود.
صفحات کتاب :
110
کنگره :
‫‬‮‭BF723‭‬ ‭/خ8‫‬‮‭م4 1395
دیویی :
153/35
کتابشناسی ملی :
4293506
شابک :
978-600-8509-11-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه رابطه خلاقیت و سبکهای فرزندپروری با اهمالکاری