امتیاز
5 / 4.5
مشاهده نمونه
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,500
خرید چاپی
250,000
15%
ت 212,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب در کمین گل سرخ که به قلم محسن مؤمنی نوشته شده است، به روایت زندگینامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی می‌پردازد.

معرفی کتاب در کمین گل سرخ

در نگارش این کتاب از کتاب های "خاطرات سپهبد شهید صیادشیرازی" برای زندگی پیش از انقلاب، "ناگفته های جنگ" برای سالهای مربوط به حضور ایشان در کردستان و از کتاب "یادداشت‌های ویژه شهید صیادشیرازی" برای بخش پایانی کتاب استفاده شده است.

خلاصه کتاب در کمین گل سرخ pdf

در خلاصه کتاب در کمین گل سرخ، مرجان، گلبرگ آن گل سرخ است؛ گل سرخی به نام علی صیاد شیرازی که دمی عطری خوش پراکند و رفت؛ و مرجان نام دختر اوست که عقب افتاده ذهنی بوده و تا صفحات پایانی در کمین گل سرخ هیچ نامی از او نیست؛
چرا که پدرش در کوران جنگ چنان نگران همه فرزندان ایران زمین بوده که نمی توانسته تنها به فرزند خود بیندیشد. محسن مؤمنی قصه نویس است. به همین خاطر روایت زندگی صیادشیرازی را کاملاً غیرمنتظره و با تعلیق آغاز می کند؛
از آن جا که یک سرهنگ حکم بازداشت صیادشیرازی را صادر می کند و نمی داند چند روز بعد او ضامن جانش می شود.

بعد قصه را از پدر صیادشیرازی که نظامی بوده شروع می‌کند تا برسد به کودکی و نوجوانی و جوانی صیاد. حالا او به عنوان یک نظامی در آستانه انقلاب، فعالیت های انقلابی می کند و سرهنگ شعیبی او را به همین جرم به بازداشت می فرستد.
چند روز بعد که انقلاب به ثمر می رسد جوانان انقلابی اصفهان می خواهند سرهنگ را اعدام کنند که صیادشیرازی شفاعتش را می‌کند.
باقی قصه خواندنی مؤمنی، خواباندن غائله کردستان است و پاکسازی بانه و مریوان به دست صیاد شیرازی؛ رسیدنش به فرماندهی نیروی زمینی ارتش، فرماندهی عملیات های بزرگ جنگ، حضور موثر در آزادسازی هویزه و خرمشهر، انجام عملیات مرصاد و بعد شهادت گل سرخ داستان ما...

 

متن در کمین گل سرخ

متن کتاب در کمین گل سرخ

کتاب در کمین گل سرخ

مرجان صیاد شیرازی

شهیدصیاد شیرازی دارای چهار فرزند به نام های مریم، مرجان، مهدی و محمد است. فرزند معلول شهید صیاد شیرازی مرجان فرزند دوم و دختر دوم ایشان است. شهید صیاد شیرازی بسیار او را دوست داشت و رابطه صمیمی با یکدیگر داشتند و بخاطر وجود مرجان بسیار شاکر بود و می‌گفت من لطف خدا را در وجود مرجان می‌بینم و از مرجان به عنوان الطاف خطیه الهی یاد می‌کرد و او را برکت و لطف خدا می‌دانست و می‌گفت که دخترم ما را آن دنیا شفاعت می‌کند.  

مریم صیاد شیرازی، دختر بزرگ شهید با بیان اینکه پدرم عضو انجمن کودکان استثانی بود و هر کاری از دستش بر می‌آمد برای آن‌ها انجام می‌داد، ادامه می‌دهد: وقتی پدر به خانه می‌آمد مرجان همیشه در را باز می‌کرد و کیف او را از دستش می‌گرفت وقتی بابا شهید شد مریم تا یکماه بی‌قراری می کرد و دوست نداشت در مراسم عزای پدر شرکت کند یا بر سر مزار وی برود اگرچه او معلول ذهنی است اما خلاء نبود بابا را حس می‌کرد.

بخشی از متن کتاب در کمین گل سرخ

شغل پدر ایجاب می‌کرد به شهرهای مختلفی منتقل شود و خانواده‌اش هر سال در شهر جدیدی باشند و با مردمان و فرهنگ و آداب مختلف آشنا شوند. علی نوجوانیش را در شهرهای مختلفی گذراند: شاهرود، آمل، گنبد کاووس و... این مهاجرت‌های اجباری باعث شد او فردی خون گرم و زودجوش بار بیاید و همه جای ایران را سرای خود بداند.
او بیش‌تر سال های دوره متوسطه را در دبیرستان فخرالدین اسعدی گرگان، طی کرد و سال آخر را در تهران گذراند. معلوم نیست نخستین بار چه کسی او را برای رفتن به تهران ترغیب کرد. اما آنچه که معلوم است در تمام دوران تحصیل در دبیرستان شهر خود، از شاگردان ممتاز آن جا بود. علی بر خلاف اغلب همکلاسیانش که می‌کوشیدند دیپلم بگیرند و زندگیشان را آغاز کنند، عزمش را جزم کرده بود تا به دانشکده افسری برود که بسیار مشکل دانشجو می‌پذیرفت.
دبیرانش معتقد بودند با این استعداد علمی که علی دارد حیف است به ارتش برود. به گمان آن ها، پذیرش در یکی از رشته‌های ریاضی، فیزیک آینده درخشانی برای او رقم می‌زد.
شاید بی رغبتی اغلب همکلاسیان به ادامه تحصیل و نیز بی‌تجربگی بعضی از دبیران محلی باعث شد که او و یکی دیگر از دانش‌آموزان ممتاز تصمیم بگیرند سال آخر را در تهران بگذرانند.
اما پدر و مادر با این تصمیم موافق نبودند. واقعیت این است که تهران اوایل دهه چهل شهری نبود که بتوان اجازه داد دو جوان چشم و گوش بسته شهرستانی تنها و بی‌سرپرست به آنجا بروند.
محمدرضاشاه در بیستمین سال حکومتش همه چیز را به مراد می‌دید و دنیا را به کام. او اکنون به سوی سرابی می‌تاخت که خود آن را دروازه تمدن بزرگ می‌نامید و نسخه اش را جان کندی رئیس جمهور آمریکا برایش پیچیده بود. نخستین نشانه‌های انقلاب سفید او تخریب سنت‌ها و گسترش فساد لجام گسیخته در پایتخت بود.

دانلود رایگان کتاب در کمین گل سرخ pdf

کتاب در کمین گل سرخ pdf رایگان در فراکتاب عرضه نشده است اما نسخه الکترونیک کتاب که با استفاده از کتاب در کمین گل سرخ pdf عرضه شده است. همچنین دانلود رایگان کتاب صوتی در کمین گل سرخ نیز به همین ترتیب در فراکتاب عرضه نشده است.

جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

متن تقریظ رهبری بر کتاب در کمین گل سرخ

بسم الله الرحمن الرحیم

«این نمونه‌ی جالب و بی سابقه‌ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیت‌های آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا ۸۴/۶/۷) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است. و این طبیعی است.

البته برجستگی های شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی توان نشان داد او حقاً نمونه‌ئی از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»

دانلود کتاب در کمین گل سرخ

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان زندگینامه شهید صیاد شیرازی pdf، دانلود کتاب صوتی در کمین گل سرخ و خرید کتاب در کمین گل سرخ چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت تهیه کنید.

خرید کتاب در کمین گل سرخ

مشخصات کتاب در کمین گل سرخ در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: محسن مومنی شریف
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 384
موضوع: روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیادشیرازی
قالب: pdf، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

کنگره :
‫DSR1629‭‬ ‭/ص9‫‬‮‭م83 1385
دیویی :
‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
1672288
شابک :
978-184-471-872-6
سال نشر :
1385
شابک دیجیتال :
978-600-03-2633-3
صفحات کتاب :
371

کتاب های مشابه در کمین گل سرخ