نظر دیگران

نظر شما چیست؟
یکی از اهدف عمده آموزش و پرورش توانایی حل مسأله ، آفرینندگی و ابتکار دانش آموزان است. با این توانایی ها دانش آموزان می توانند با شرایط گوناگون زندگی و موقعیت ها ی جدید سازگار شوند. رشد این توانایی ها از طریق روش ها ی تدریس فعال میسر است (آرمند، 1374). آرزوی دیرینه هر جامعه ای پیشرفت و تعالی افراد آن جامعه و داشتن شهروندانی فرهیخته و اندیشمند است. بدیهی است که هر پیشرفتی در زمینه ها ی مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی مستلزم داشتن افرادی متفکر، خلاق و منتقد است که بتوانند تصمیمات درست را اتخاذ نمایند و برنامه ریزی صحیحی داشته باشند که این منوط به وجود نظام ها ی آموزش و پرورش فعال و پویاست. پس به جرأت می توان گفت که هر پیشرفتی از نظام کارآمد و صحیح آموزش و پرورش جوامع نشأت می گیرد و این مهم به عوامل متعددی از جمله تغییر شیوه ها و الگوهای تدریس در جهت استفاده از روش ها ی نوین و فعال بستگی دارد ( یزدان پور، یوسفی و حقانی، 1388).
از طرفی با گسترش حوزه های تخصصی علوم و افزایش دانش و اطلاعات بشری ، دیگر امکان انتقال تمام اطلاعات به یادگیرندگان در مدت زمان محدود در دوران تحصیل وجود ندارد.( الدر و پاوول ، 2003 ؛ به نقل فتحی آذر و همکاران، 1392) به عبارت دیگر امروزه مسئله اصلی در آموزش، دسترسی فراگیران به اطلاعات بیشتر نبوده، لذا به رویکردهای جدیدی نیاز است که بتواند توانایی ها و راهبردهای ضروری برای مدیریت اطلاعات را به آن ها آموزش داد ( گریسون و اندرسون ، 2003 ؛ به نقل فتحی آذر و همکاران، 1392). همچنین عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همیشه در نظر محققین و دست اندرکاران آموزش و پرورش بسیار مهم بوده و پیشرفت تحصیلی حکایت از یادگیری مستمر و رو به رشد دانش آموزان در سال های تحصیلی دارد(کدیور، 1380).
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
142
کنگره :
‫‬‮‭ LB1050/2‫‬‮‭ع4ف4 1395
دیویی :
‫‬‮‭371/10209558268
کتابشناسی ملی :
4254739
شابک :
978-600-8153-92-4

کتاب های مشابه فراشناخت تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی