× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
5 امتیاز
3 نفر

امپراتوری زبانی

نوع اثر : کتاب

ناشر : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده :

مترجم : فاطمه مدرسی , ابراهیم ملکی , یاسر رحمتی

قیمت نسخه چاپی : 30,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 494

رده بندی کنگره : ‫‬‮‭PE2751‫‭/ف9‮الف‬8 1395

رده بندی دیویی : 420

شماره کتابشناسی ملی : 4197371

شابک : 978-964-426-881-6

سال نشر : 1395

برچسب ها: زبان انگلیسی

خلاصه اثر

نویسندۀ این کتاب، رابرت فیلیپسن/ Phillipson Robert در سال 16/3/1942 در بریتانیا دیده به جهان گشود. از سال 1950 تا 1956 در مدرسۀ همسرایان کلیسای جامع پائول/ Paul’s Choir School لندن و از سال 1956 تا 1961 در مدرسۀ کرن بروک/ Cranbrook School به تحصیل پرداخت. فیلیپسن از سال 1961 تا 1964 در دانشکدۀ گانویل و کاویس/ Gonvile and Caius دوران تحصیلات دانشگاهی را به پایان برد و در رشتۀ زبان های جدید (فرانسه و آلمانی) در سال 1964 کارشناسی و در سال 1967 موفق به اخذ درجةکارشناسی ارشد شد. همچنین وی از سال 1968 تا 1969 توانست کارشناسی ارشد را در رشتۀ زبانشناسی و آموزش زبان انگلیسی را در دانشگاه لیدز/ Leeds ادامه دهد. استاد فیلیپسن موفق شد از پایان نامة دکتری خویش با عنوان«آموزش زبان انگلیسی و امپراتوری» با درجۀ عالی از دانشکدۀ آموزش دانشگاه آمستردام، دفاع نماید...

کتاب دیجیتال

6,000 تومان

حجم : 1.9 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 428

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

مقدمۀ مترجم
فصل اول:آموزش زبان انگلیسی (ELT): ارزیابی یک کالای جهانی
اهداف این کتاب
انگلیسی برای همه؟
جنبه های اخلاقی و حرفه ای آموزش زبان انگلیسی به عنوان«مساعدت»
فصل دوم:انگلیسی، زبان غالب
انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان اصلی
انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان فرعی
ترویج زبان
مخالفت ها با غلبۀ انگلیسی
فصل سوم:امپراتوری زبانی: شالوده های نظری
یادداشتی احتیاط آمیز در واژه شناسی
تعریفی کارکردی از امپراتوری زبانی انگلیسی
امپراتوری زبانی و زبان پرستی
امپراتوری فرهنگی در علم، رسانه و آموزش
حکومت، سلطه و آموزش زبان انگلیسی
فصل چهارم:آثار پیشین مربوط به امپراتوری زبانی
گسترش زبان
جامعه شناسی زبان
برنامه ریزی زبانی
الگوهای نظری آموزش و یادگیری زبان
حقوق بشر زبانی
دو رویکرد: کالوت و واردهاف/ Wardhaugh & Calvet
فصل پنجم:میراث زبانی استعمار
زبان اربابان شان
سیاست و عملکرد زبانیِ آموزشی مربوط به دورۀ استعمار
اهمیت زبان انگلیسی به عنوان یک میراث استعماری
فصل ششم:توسعۀ آمریکایی و بریتانیایی انگلیسی
ریشه ها و ساختار شورای بریتانیا
راهبرد بریتانیا برای توسعۀ حرفة آموزش زبان انگلیسی
توسعۀ آمریکایی زبان انگلیسی
همکاری های انگلو- آمریکایی
فصل هفتم:ابداع یک حرفه: ساختار و اصول آموزش زبان انگلیسی/ EL
ایجاد یک پایۀ دانشگاهی بریتانیایی برای آموزش زبان انگلیسی/ ELT
آموزش زبان انگلیسی/ ELT و برنامه ریزی آموزشی- زبانی برای کشورهای کمتر توسعه یافته
اصل اول: بهترین شکل آموزش زبان انگلیسی استفادۀ صرف از زبان انگلیسی است
اصل دوم: معلم ایده آل زبان انگلیسی کسی است که زبان مادریش انگلیسی باشد
اصل سوم: انگلیسی هرچه زودتر آموخته شود، نتایج بهتری در پی خواهد داشت
اصل چهارم: انگلیسی هرچه بیشتر آموخته شود، نتایج بهتری در بر خواهد داشت
اصل پنجم: استفاده از زبان های دیگر باعث افت استانداردهای زبان انگلیسی می شود
نتیجه
میراث ماکرره
فصل هشتم:آموزش زبان انگلیسی در عمل
آموزش زبان انگلیسی به عنوان «مساعدت» به آموزش
زمینۀ کلی آموزش زبان انگلیسی به عنوان «مساعدت»
انگلیسی به عنوان زبان خارجه/ EFL یا زبان دوم/ ESL و یا ...؟
اصولی برای تحلیل آموزش زبان انگلیسی به عنوان «مساعدت»
فرضیۀ 1: گسسیختگی سیاسی
فرضیۀ 2: آموزش های فنی محدود
انگلیسی برای اهداف تازه و خاص
فصل نهم:بحث هایی پیرامون گفتمان امپریالیستی زبان
انواع مباحث و انواع قدرت
مباحث درون- انگلیسی
مباحث برون- انگلیسی
مباحث کارکردی انگلیسی
ابزارهایی برای به کارگیری قدرت زبانی
مباحثی پیرامون طراحی زبانی برای نامیبیا
فصل دهم:امپراتوری زبانی و آموزش زبان انگلیسی/ ELT
آموزش زبان انگلیسی/ ELT: فکر بکر طراحی شده؟
دربارة قدرت شواهد
بررسی آموزش زبان انگلیسی و امپراتوری
یادداشت ها
منابع

محصولات مشابه

بیشتر