امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
فضای داستان های این مجموعه اغلب رئالیستی هستند و در هر کدام تجربه های جدیدی دیده می شود. تجربه هایی که مخاطب را با داستان هایی متفاوت از داستان نویسی رایج در سال های گذشته روبه رو می کند.
مهم ترین عنصر در داستان های کرداوغلی آذر قصه است. کردواغلی با این که نویسنده ای زن است، ولی در داستان هایش تنها به دغدغه های زنانه نمی پردازد. باورها و عقاید بومی مضمون اغلب داستان های مجموعه داستان «آوات توی قاب» را تشکیل می دهند. «آوت توی قاب» اولین مجموعه داستان «نعیمه کرداوغلی آذر» است.
او داستان نویسی را به صورت جدی از شش سال قبل در تبریز شروع کرد و هم اکنون نیز ساکن تبریز است. داستان های کردواغلی در اغلب جوایز ادبی تقدیر شده اند و چند داستان او برنده ی نخست چند جایزه ی ادبی شده اند. از او قبل از انتشار این مجموعه، داستان های زیادی در مجلات معتبر کشور منتشر شده است. انتشار این مجموعه داستان بعد از داستان های فریبا وفی، نوید یک نویسنده ی زن جدی دیگر را از تبریز می دهد. ....
نعیمه کرداوغلی آذر: متولد تابستان 1359 تبریز. فارغ التحصیل زبان و ادبیات فارسی. از همان کودکی توی فضای قصه های مادربزرگ و پدر پرسه می زدم و به این که از کجا آمده اند و عاقبتشان چیست فکر می کردم. شبیه قصه هاشان را توی ذهنم می ساختم و باهاشان زندگی می کردم. تا یک روز بعد از این که از درس و دانشگاه فارغ شدم گفتم فکری برای دنیای شلوغ پلوغ توی ذهنم بکنم و راهی نیافتام جز این که به کاغذ و قلم پناه ببرم. به معجزه ی کلمات پی بردم و نوشتم.
دوروبر سال 81 بود که رسما شروع کردم به نوشتن چیزهایی شبیه داستان. در انجمن های ادبی شرکت کردم. تا می توانستم کتاب خواندم و خواندم و نوشتم و نوشتم. اولین داستانم در مجله ی گلستانه منتشر شد. در چند جشنواره داستان کوتاه و فیلمنامه نویسی شرکت کردم و در چند تا از آن ها برگزیده شدم؛ و بالاخره پس از سال ها جرات کردم مجموعه ای از داستان هایم را گرد اورم.
کتابشناسی ملی :
2041904
شابک :
9789642432738
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
87
کنگره :
‫PIR8184‭‬ ‭/ر386‫‭آ9 1389
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62

کتاب های مشابه آوات توی قاب