کتاب اصول و مبانی موسیقی pdf

و تأثیر موسیقی ایران بر موسیقی غرب

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,400
نظر شما چیست؟
این کتاب، مجموعه ای از دانستی های موسیقی شرق و غرب و یک آنتولوژی موسیقی است که بخش عمدة آن، درباره گیتار کلاسیک تاریخچه گیتار، تمرینات تکنیک نوازندگی گیتار گام و آرپژ است. از این بخش برای تمرینات تمام سازها و آوازها نیز می توان استفاده کرد.
کتاب اصول و مبانی موسیقی نوشته سوسن شاکرین، دارای انسجامی تازه از سرچشمه های موسیقی ایران و غرب در بخش نظری و علمی موسیقی است. نویسنده این کتاب با ارایه و ذکر ماخذ کاملا معتبر ایرانی و خارجی، فرضیه های زیادی را در زمینه تئوری موسیقی و سرچشمه پیدایش برخی گونه های موسیقایی مطرح می کند و با روش تحقیق درستی که به مخاطبش ارایه می دهد، آنها را به اثبات می رساند. به عنوان نمونه نویسنده در بخش موسیقی فلامینگو ثابت کرده است که سرچشمه های این گونه موسیقایی از ایران است. خانم شاکرین این بخش از تحقیقش را ترجمه کرده و در دوران اقامتش در کشور هلند، با دانشگاه آمستردام و انجمن اتنوموزیکولوژی کشور هلند در مورد این تحقیق مکاتبات و مباحث متعدد داشته و کتابش را در سال 83 در هلند به ثبت رسانده است.
اهمیت عمده این بخش کتاب آنست که این تحقیق به نوعی یک اکتشاف به حساب می آید چرا که سرچشمه های موسیقی فلامینگو در جهان نامعلوم است و حدس و گمان های زیادی دراین باره وجود دارد. البته این کتاب بخش های بسیار متنوع و گسترده ای دارد و تنها به اثبات این فرضیه ختم نمی شود. شاکرین در کتابش اهمیت و ارزش های موسیقی کلاسیک و غرب و چگونگی شکل گیری و تاثیرپذیری آن از موسیقی ایران را تشریح می کند. همچنین او سیر حرکت فرهنگ و تمدن و خصوصا موسیقی ایران به سوی شرق، هند و چین و ... و کشورهای عرب و سایر نقاط در غرب جهان، را با مستندات کامل توضیح می دهد.کتاب اصول و مبانی موسیقی نوشته سوسن شاکرین، دارای انسجامی تازه از سرچشمه های موسیقی ایران و غرب در بخش نظری و علمی موسیقی است. نویسنده این کتاب با ارایه و ذکر ماخذ کاملا معتبر ایرانی و خارجی، فرضیه های زیادی را در زمینه تئوری موسیقی و سرچشمه پیدایش برخی گونه های موسیقایی مطرح می کند و با روش تحقیق درستی که به مخاطبش ارایه می دهد، آنها را به اثبات می رساند. به عنوان نمونه نویسنده در بخش موسیقی فلامینگو ثابت کرده است که سرچشمه های این گونه موسیقایی از ایران است. خانم شاکرین این بخش از تحقیقش را ترجمه کرده و در دوران اقامتش در کشور هلند، با دانشگاه آمستردام و انجمن اتنوموزیکولوژی کشور هلند در مورد این تحقیق مکاتبات و مباحث متعدد داشته و کتابش را در سال 83 در هلند به ثبت رسانده است.
اهمیت عمده این بخش کتاب آنست که این تحقیق به نوعی یک اکتشاف به حساب می آید چرا که سرچشمه های موسیقی فلامینگو در جهان نامعلوم است و حدس و گمان های زیادی دراین باره وجود دارد. البته این کتاب بخش های بسیار متنوع و گسترده ای دارد و تنها به اثبات این فرضیه ختم نمی شود. شاکرین در کتابش اهمیت و ارزش های موسیقی کلاسیک و غرب و چگونگی شکل گیری و تاثیرپذیری آن از موسیقی ایران را تشریح می کند. همچنین او سیر حرکت فرهنگ و تمدن و خصوصا موسیقی ایران به سوی شرق، هند و چین و ... و کشورهای عرب و سایر نقاط در غرب جهان، را با مستندات کامل توضیح می دهد.
صفحات کتاب :
253
کنگره :
‫‬‭MT585‫‭/ش‌2‌‭‮ال‍ف‌‬6 1388‬
دیویی :
787/8707
کتابشناسی ملی :
‭م‌85-15856
شابک :
‭978-9014514-1-4-7
سال نشر :
1388
شابک دیجیتال :
978-600-03-2638-8

کتاب های مشابه اصول و مبانی موسیقی