نظر دیگران

نظر شما چیست؟
یادگار عشق روایت تولد پیامبر گرامی اسلام (ص) است. او به راستی همان هدیه و رحمت آسمانی است که جهان و انسان از او سرچشمه دارد. هفدهم ربیع الاول مصادف با طلوع نور پاک بر پهنه هستی است. نوری که دریچه های حیات ابدی را بر روی بشریت گشودند و مفهوم انسان و انسانیت را تا اوج معنا بخشیدند.

پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) کلمه طیبه ای است سرآمد تمامی موجودات و مصداق «کلمة الله الاعلی» که خلیفه خداوند بر روی زمین و مظهر جمیع اسماء الهی است.
بی تردید اگر حضرت محمد متولد نمی شد حیات انسان از طراوت و شکوه معنوی و جذبه های قرب و وصل بی بهره بود. بشریت نیازمند ولادت چنین شخصیتی بود تا در پرتو وجود روح بخش آن، زندگی انسان با وفا و محبت همنوا شده و به شعور و آگاهی دست یابد.
پیامبر اسلام بی هیچ شکی، زینت بشریت و اسوه کمال و کمال جویی است که رویدادها و وقایع روزگار از درخشش آن نمی کاهد و چون درخت پرثمری در هر شرایط و زمانی می توان از برکات آن بهره مند شد.
ولادت حضرت محمد(ص)، ولادت ظرف و ظرفیت وحی است و میلاد صراط مستقیمی است که به نعمتهای جاوید منتهی می شود: "انک علی صراط مستقیم". خداوند سبحان با خلق محمد مصطفی سرچشمه فیض ربوبی را بر روی بشریت گشود.
وجود رسول گرامی اسلام محور حیات ابدی و سرشار از نور بینایی است. نوری که بر هر دیده بنشیند بصیرت بخشد و آراسته به وحی است و همچون خورشید بر بلندای آسمان به هر جانب دامن می گسترد و چراغ این جهان و آن جهان است.
او به راستی همان هدیه و رحمت آسمانی است که جهان و انسان از ریشه هستی او سرچشمه دارد. محمد (ص) تحفه ای الهی است که در آفرینش مثل ومانندی ندارد و مظهر لیس کمثله شی است.
پیام بنیادی اسلام، بازگشت به هدف مشترک پیامبران، یعنی توحید و یکتا پرستی است، باوری که ایمان بدان در آموزه ‌ای مشهور از پیامبر اکرم مایه رستگاری انسان دانسته شده است : قولوا لا اله الا الله تفلحوا. در چنین تفکری همراه با اقامه " قسط" که یکی از اهداف اصلی پیامبران الهی است همه امتیازات بشری چون رنگ و نژاد و زبان و دیگر مسائل، تنها دستمایه ‌ای برای شناخت مردمان از یکدیگر دانسته شده و آنچه ملاک و میزان برتری است، فقط "تقوا" است.
پیام رسالت آن حضرت، هر چند که نخست می ‌بایست از میان نزدیکان و قوم خویش آغاز می شد، از آغاز پیامی جهان شمول بود...

کتاب های مشابه یادگار عشق