امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
35,000
15%
ت 29,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الگوی زن

کتاب الگوی زن اثر امیرحسین بانکی پور فرد توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشزر شده است. یکی از موضوعاتی که در بیانات مقام معظّم رهبری بعنوان زعیم جامعه ی اسلامی برآن تأکید شده، ارائه ی الگو برای زنان در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز روز می باشد.

ایشان انعکاس این الگو در رفتار زنان ایرانی را عاملی برای الگو شدن آن ها در بین زنان جهان دانسته اند. ارائه ی این الگوها از بیان رهبری با توجّه به نگاه نظام مند ایشان به مسائل زنان میتواند برای زنان جامعه ی ما بسیارسودمند باشد.

به همین دلیل، در کتاب الگوی زن سعی شده است با دقّت تمامی سخنان ایشان در این زمینه استخراج و در سیزده بخش و با عناوین: ضرورت ارائه ی الگوی صحیح در حیات انسانی، فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) الگوی جامع زن و حیات انسانی، حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) وعرصه ی خانوادگی، حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) و عرصه ی مجاهده ی سیاسی و اجتماعی، حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) و عرصه ی معرفتی عرفانی، حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) و عرصه ی عبادی، عظمت و کمالات حضرت زهرا(سلام الله علیها)، الگوی عاشورایی زن، الگوهای قرآنی زن، الگو شدن زن مسلمان ایرانی دسته بندی و ارائه گردد.

در استخراج، گردآوری و دسته بندی سخنان معظّمٌ له و ارائه ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی ها و پیام های ایشان درباره ی زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال1392 حتّی سخنانی که رسانه ای نشده است ـ مانند توصیه هایی که هنگام خواندن خطبه ی عقد به جوانان داشته اند ـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ له موجود بوده، مورد بررسی قرار گرفته است که حجم گسترده ی آن ها، توجّه و اهتمام رهبر معظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می دهد.

صفحات کتاب :
149
کنگره :
‫DSR1692‭‬ ‭/ز9‫‭‮الف‬7 1393
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
3264659
شابک :
978-964-2951-79-6‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه الگوی زن