کتاب جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد

نقش و رسالت زن 4: برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدّد

کتاب جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدّد نوشته‌ی امیرحسین بانکی پور فرد است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. ضرورت توجّه به مسائل زنان از دیرباز مورد توجّه مقام معظّم رهبری(مدّظله العالی) بوده است. ایشان در مصاحبه با مجلّه‌ی زن روز فرموده اند: «آن مقداری که بنده راجع به مسائل زن در ایران در طول این ده ـ بیست سال رنج برده‌ام و ناراحت شده ام، خیلی از زنان حتّی گوشه ای از آن را نفهمیدند و ناراحت هم نبودند.»

ایشان در مسائل زنان معتقد به اولویّت یابی هستند تا بتوان با یک حرکت اساسی مظلومیّت تاریخی زن را برطرف کرد؛ مظلومیّتی که در خانواده و اجتماع، در شرق و غرب و در گذشته تا کنون برای زن بوده است و وضعیّت خطرناک تری که امروزه در غرب به خود گرفته است و آن التذاذ از زن با شعار آزادی در غرب و تزلزل موقعیّت خانوادگی و سوءاستفاده‌ی اقتصادی از زن می‌باشد.
در مقابل، با ارائه ی نگاه جامع و کامل اسلام در مورد زن، میتوان زن را به آن جایگاه والا و شأن انسانی خود رساند. در اسلام ضمن به رسمیّت شناختن تفاوت‌های زن و مرد، برابری آنها در عرصه های کمال انسانی مورد تأکید قرار گرفته است.
در این کتاب، با ارائه‌ی موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیّت و ریشه یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشه‌ی اسلامی، می‌توان با ریشه یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.
در استخراج، گردآوری و دسته بندی سخنان معظّمٌ له و ارائه ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی ها و پیام های ایشان درباره ی زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال1392، حتّی سخنانی که رسانه ای نشده است ـ مانند توصیه هایی که هنگام خواندن خطبه ی عقد به جوانان داشته اند ـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ له موجود بوده، مورد بررسی قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبرمعظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می‌دهد.

صفحات کتاب :
238
کنگره :
‫DSR1692‭‬‭ /ز9‫‭ج2 1393
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
3437078
شابک :
978-964-2951-83-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد