امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,800
نظر شما چیست؟
کتاب "7 اصل رهبران بزرگ معنوی" ترجمه کتابی است به نام Practicing Greatness: 7 Disciplines of Extraordinary Spiritual Leaders تألیف Reggie McNeal که آخرین چاپ آن در سال 2010 در کشور آمریکا انتشار یافته است. مؤلف در این کتاب سعی نموده از ارائه توصیف های نظری پرهیز کرده و تجربیات خویش را از ادیان مختلف بویژه دین مسیحیت و همچنین رخدادهای واقعی پیرامون زندگی خود در حوزه مدیریت و رهبری معنوی را تبیین وعلاقه مندان را با این پژوهش ها و تجربیات آشنا سازد که موفق نیز بوده است. این کتاب مشتمل بر هفت فصل است که در هر فصل یکی از اصول رهبران بزرگ معنوی تشریح گردیده است. این اصول شامل اصل خودآگاهی، اصل مدیریت بر خود، اصل بهسازی فردی، اصل رسالت، اصل تصمیم‌گیری، اصل تعلق و اصل تنهایی است.
در ترجمه این کتاب سعی فراوانی بر رعایت اصل امانتداری شده و تلاش گردیده که متنی رسا، روان و زیبا به دوستداران علم مدیریت تقدیم گردد، اما بی شک نمی توان گفت که بدون عیب و نقص بوده است لذا در این مسیر پیشنهادات و انتقادات اندیشمندان، پژوهشگران و دانش پژوهان را به جان پذیرا هستم.
این نکته نیز قابل ذکر است که با توجه به رسالت و وظیفه ای که در خود دیدم و در راستای همکاری برای تبیین الگوی پیشرفت اسلامی ایران و بومی کردن علوم و تحقیقات و فن آوری های دنیا لازم بود حداقل در هر فصل کتاب به آیات قرآن، احادیث و داستانهای تاریخ اسلام و مبانی فرهنگ ایران اشاره می شـد که حتی الامکان انجام گردید.
مطالعه این کتاب به اندیشمندان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه مدیریت و علوم انسانی و همچنین حوزه های علوم دینی پیشنهاد می گردد.

دکتر محمدمهدی علیرحیمی
شابک :
978-964-7448-71-0‭‬‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
198
کنگره :
‫‬‭‭BV652/1‬‭/م7ھ7 1393‬
دیویی :
253
کتابشناسی ملی :
1921615‬

کتاب های مشابه هفت اصل رهبران بزرگ معنوی