امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
زیباترین کلامی که امروز پیرامون دین اسلام باید گفت این است که اسلام در محیط تفکر اجتماعی و فردی بشر بیش از هر چیز انسان را به کسب علم و معرفت تشویق می کند. امروز مخالفان مکتب انبیاء می ‏گویند: «دین مانع پیشرفت بشر در علم و زندگی عصر جدید است» ولی آموزه‏ های دینی موجود از انبیای عظام و اهل بیت علیهم السلام این تهمت را از اساس بی ‏بنیان کرده است.
چهره دین و تعامل آن با علم آن قدر زیبا و روشن است که تاریکی غرب و تاریک باطنان غربی و شرقی نمی ‏توانند آن را متهم سازند.
دین با صدایی رسا می ‏گوید: «أطلبوا العلم ولو بالصین» «1».
قرآن کریم می ‏فرماید:
«فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» «2».
دین با صدایی رسا بشر را به آموختن تشویق می ‏کند. در این مقام زیباتر از همه آن است که: در اصول دین و مشرف شدن به حقایق اصولی دین، تقلید حرام است. اول نسبت به دین کسب علم و معرفت باید نمود سپس دینداری.
از این رو است که پرسش در مکتب زیبای علوی جایگاهی بس رفیع‏ دارد.
ذهن پرسشگر، انسان را از مجهولات به افق روشن علم هدایت می‏کند.
پرسش برای ذهن، حکم موج برای دریا را دارد که اجازه نمی ‏دهد راکد و متوقف بماند تا تبدیل به مرداب آلوده شود.
جای بسی سعادت و افتخار است که امروز نسل جوان جوامع مختلف نسبت به مسائل دینی رویکردی علمی و تحقیقی پیدا کرده و چون تشنگان آب زلال به دنبال معارف الهی می ‏گردند.
پس از افتتاح سایت اینترنت‏ www. erfan.ir پایگاه اطلاع رسانی محقق گرانمایه حضرت علامه استاد حسین انصاریان دام العزه، جوانان و دانشجویان و طلاب محترم اساتید محترم دانشگاه‏ ها و مراکز علمی، پرسشهای دینی خود را از طریق این سایت مطرح تا به پاسخی قانع کننده برسند.
نکته قابل توجه این است که پس از مدتی کوتاه به شهادت آرشیو موجود در مرکز دارالعرفان تاکنون بیش از یکصد هزار سؤال از طریق این سایت مطرح و پاسخ نیز ارسال گردیده است.
پس از تمرکز این مجموعه توسط محققین محترم سؤالات بصورت موضوعی تفکیک و به بخشهای مختلفی چون کلامی و اجتماعی، خانواده، احکام، تاریخی و ... تقسیم گردید. با توجه به ارزشمند بودن مجموعه حاضر تصمیم بر ارائه این مجموعه به جامعه فرهنگی گردید.
صفحات کتاب :
389

کتاب های مشابه پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی