دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

ابوالفضل سپهر

خرداد 1403 . سمانه خوش انگشت

ابوالفضل سپهر متولد 15 خرداد 52 بود. در نوجوانی و در اثر سانحه ای پدر خود را از دست داد و در کنار تحصیل مشغول کار شد. او در این مدت در چند فیلم و سریال، بازی کرد. در سال 77، دست به قلم برد و اولین شعرش را نوشت اما هنوز تصمیم به چاپ شعرهایش نگرفته بود تا اینکه در ملاقاتی با همسر شهید همت، بنابه اصرار دوستانش شعری را خواند که درباره ازدواج شهید همت بود. بعد از خواندن این شعر و اصرار همسر شهید همت، سپهر تصمیم به چاپ اشعارش گرفت.

اما شرط چاپ اشعارش این بود که مقدمه ای بنویسند، حداقل 30 صفحه ای، در آن همه حرف های دلش را بزند. او ابتدا اشعارش را در ماهنامه فکه چاپ کرد و در بسیاری از مجالس بزرگداشت شهدا نیز شرکت می کرد و اشعارش را می خواند و برای اینکه بیشتر دردل شنونده اثر کند زبان محاوره ای را برگزید. هنوز مدتی نگذشته بود که سراینده شعرهای «اتل متل»، کلیه هایش را از دست داد و روانه بیمارستان شد ابوالفضل سرانجام در روز سه شنبه 28 شهریور 83 درگذشت.

کتاب شعر ابوالفضل سپهر

سپهر، در سال ۷۷ در اثر همنشینی با ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان و با مشاهده غفلت ها و کاستی های بی شمار در حفظ دست آوردهای شهدا، دست به قلم برد و اولین شعرش را نوشت…

اشعار ابوالفضل سپهر

سپهر تصمیم چاپ شعرهایش را نداشت تا اینکه در ملاقاتی با همسر شهید همت، بنابه اصرار دوستانش شعری را خواند که درباره ازدواج شهید همت بود.
مجموعه در کتابی به نام «دفتر آبی» چاپ شده است و همان طوری که خودش می خواست.
مقدمه این کتاب مطلبی است با عنوان «فرشته پلاک طلایی می خواهد» .شعرهای این شاعر بسیجی در هر محفلی قرائت می شد. او در قطعات خود مظلومیت شهدا و خانواده های شهدا و جانبازان را به تصویر می کشید و اشک را میهمان چشم ها می کرد.

دانلود صوتی اشعار ابوالفضل سپهر

نسخه صوتی مجموعه  اشعار ابوالفضل سپهر  به گویندگی وحید جلیلوند به صورت رایگان در نرم‌افزار فراکتاب جهت دانلود در نرم افزار در دسترس شماست.

اشعار مرحوم ابوالفضل سپهر

اشعار ابوالفضل سپهر، در دو دفتر به نام دفتر سرخ و آبی به چاپ رسیده است. کتاب صوتی این مجموعه به گویندگی وحید جلیلوند به صورت رایگان در نرم افزار فراکت...
ابوافضل سپهر
نویسنده
وحید جلیلوند
گوینده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

اتل متل

کتاب اتل متل یه شاعر مجموعه‌ای از اشعار مرحوم سپهر که توسط حسین قرایی گردآوری شده است.

سپهر در کودکی پدرش را از دست می دهد و در کورۀ زندگی آب دیده می شود. سختی های زندگی او را چالاک و ورزیده می کند. فعالیت در ساحت های گوناگون را می پیماید تا خلا پدر را در خانواده پر کند، تهیه و فروش قطعات اوراقی ماشین، کارگاه تزریق پلاستیک، طالا سازی، مغازۀ خوار و بار فروشی و دست آخر کارمند شرکت مخابرات. اما او در این شغل ها کارش عاشقی است و در طریق پاکبازی؛ عشق به هم نوع، کمک به فقرا و برداشتن بار از روی دوش قشر مستضعف. این کتاب به صورت متن قابل دانلود می باشد.

اتل متل یه شاعر

معرفی کتاب اتل متل یه شاعر کتاب اتل متل یه شاعر مجموعه‌ای از اشعار مرحوم ابوالفضل سپهر که توسط حسین قرایی گردآوری شده است. ابوالفضل سپهر متولد ۱۵ خردا...
حسین قرایی
27 بعثت
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

مزار ابوالفضل سپهر

مستند سپهر، روایتگر زندگی زنده یاد ابوالفضل سپهر شاعر معاصر است که در پی یک ماجرا در قطعه مخصوص شهدای گمنام بهشت زهرا دفن شد.

علت مرگ ابوالفضل سپهر

ابوالفضل مدتی دچار بیماری شد و کلیه هایش دچار عفونت شده بود. در روز سه شنبه ۲۸ شهریور سال ۱۳۸۳ بر اثر یک دوره بیماری سخت در بیمارستان سینا چشم از دنیا فروبست. سرانجام مرحوم ابوالفضل سپهر در ۴۴ بهشت زهرا در کنار شهدای گمنام به خاک سپرده شد.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *