دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه کتاب سینوهه

بهمن 1402 . سمانه خوش انگشت

کتاب رمان سینوهه (پزشک مخصوص فرعون: دو جلدی)، به نویسندگی میکا والتاری می باشد و توسط انتشارات نگاه روانه بازار کتاب شده است. این کتاب توسط ذبیح الله منصوری ترجمه شده است.

معرفی رمان سینوهه

مصر باستان، سه هزار و سی‌صد سال پیش. رمان سینوهه قرار است ما را به این دوره ببرد؛ که همچنان یکی از پر رمز و رازترین دوره‌های تاریخ جهان است. کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون یکی از بهترین عناوین در حوزه رمان‌های تاریخی است. شما با خواندن این رمان علاوه بر آشنایی با زندگی یک شخصیت تاریخی با فرهنگ و سبک زندگی مردم مصر باستان نیز آَشنا می‌شوید.
اگر دوست دارید به یک سفر خیال‌انگیز تاریخی بروید، خواندن رمان سینوهه یکی از بهترین گزینه‌ها است.

خلاصه رمان سینوهه

سینوهه نوشتن خاطرات خود را در سال سوم تبعید به دستور دوست سابقش فرعون هورم هب آغاز می کند.

سینوهه پسر سنموت، پزشک افراد فقیر در طبس، و همسرش کیپا است که زمانی او کوچک بود، او را در یک قایق کوچک پیدا کرده و به فرزندی می گیرند و نام یک شخصیت افسانه ای به اسم سینوهه را بر رویش می گذارند.
سینوهه در حالی که هنوز کودک است، شروع به یادگیری پزشکی می کند، باید در مورد شغل تصمیم بگیرد، سنموت او را به مدرسه معبد می فرستند، اما نمی تواند هزینه آن جا را پرداخت کند.

سینوهه را به یک کشیش مهربان به نام اونه می سپارد، سینوهه در آن جا متوجه آن می شود که از نظر ظاهری بیشتر به اشراف زادگان شبیه است.
کاهنان آمون تحصیلات عالی را در طبس کنترل می کنند و پسران باید قبل از بازگشت به خانه واجد شرایط پایین ترین درجه موبدی باشند.

سینوهه دو سال در آن جا می ماند، او از همکلاسیها دوری می‌کند و به موبدها بی‌اعتماد می‌شود، وقت خود را معمولا با کپی کردن متنهای بزرگ و سخت می گذراند و از نظر روحی سرکش و افسرده می‌شود.

سینوهه شروع در آن جا با بی ایمانی مبارزه می کند، گفته می شود که برای تمام کردن آموزش معبد باید آمون را ببینید( خدای مصر باستان) او تظاهر می کند که صدای آمون را شنیده است، ولی از بی تقوا خود نارحت است، او بعد از این در قصر به عنوان پزشک شروع به کار می کند.

پس از مدتی در آن جا فرعون می میرد و آمنهوتپ پسر او فرعون جدید مصر می شود، پزشکانی که در کار خود شکست خورده باشند با بد نامی در آن جا مجبور به زندگی هستند و با آنها بد رفتاری می شود.
در آن جا توسط خدمتکارها با سینوهه نیز بدرفتاری می شود، او از قصر بیرون می رود، در این جا متوجه مرگ پدر و مادری که او را بزرگ کرده اند می شود و بعد از آنجام کارهای ترحیم به سمت سوریه حرکت می کند.

سوریه از نظرات بسیار با سرزمین مصر متفاوت است، سینوهه در آن جا عملها و درمانهای خوبی انجام می دهد و به ثروت و شهرتی در آن منطقه دست می یابد.
سینوهه بعد برای برای دیدن جنگ و هورمهب به اورشلیم می رود و بعد به سمت لبنان می رود باز می گردد.

در آن جا مورد استقبال مردمی قرار می گیرند که نگران جنگ طلبی فرعون هستند، پزشکان آنجا ماهر هستند و به سینوهه را به پزشکی بهتر مبدل می کنند، سینوهه برای اولین بار وقتی جمجمه مردی را باز می‌کند و تومور را برمی‌دارد، به شهرت بسیاری دست می یابد.

سینوهه

مصر باستان، سه هزار و سی صد سال پیش. رمان سینوهه قرار است ما را به این دوره ببرد؛ که همچنان یکی از پر رمز و رازترین دوره های تاریخ جهان است. کتاب سینو...
میکا والتاری
نویسنده
ذبیح الله منصوری
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

رمان سینوهه

بهترین ترجمه کتاب سینوهه

رمان سینوهه برای اولین بار توسط ذبیح‌الله منصوری به فارسی ترجمه شد. او یکی از پرکار‌ترین مترجمان تاریخ ایران است. منصوری در مدرسه آلیاس سنندج که زیر نظر فرانسوی‌ها بود به تحصیل پرداخت و سپس با پدرش به کرمانشاه رفت و در آن‌جا زیر نظر یک پزشک، زبان فرانسه را به خوبی آموخت. او در ادامه به کار در مطبوعات و مجلات روی آورد. گفته می‌شود او در طول زندگی‌اش حدود 1200 عنوان داستان، مقاله و کتاب نوشته است.
با وجود اینکه او بارها به خاطر سبک خاص‌اش مورد استهزاء قرار گرفت و انتقادهای زیادی به او و آثارش وارد است؛ اما همچنان ذبیح‌الله منصوری یکی از شناخته شده‌ترین مترجمان ایران است.

جملات ناب کتاب سینوهه

هیچ چیز در این دنیا کامل نیست. پوسته ی هر نانی سوخته است، هر میوه ای کرم خود را دارد. به همین دلیل هیچ عدالت کاملی وجود ندارد؛ حتی کارهای خوب پیامدهای ناگواری دارند و بهترین انگیزه‌ها ممکن است منجر به مرگ و شکست شوند

تا زمانی که یک انسان به خود ببالد و خود را بهتر از مردمان دیگر بداند، نوع بشر با شلاق و زنجیر، نیزه و پرندگان شکاری مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت. انسان باید فقط با قلبش قضاوت شود.

کتاب اصلی سینوهه در موزه

این کتاب یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های تاریخ بشریست که سینوهه طبیب فرعون، اتفاقات آن زمان را نوشته است. این کتاب جذاب و آموزنده است که تقریبا به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده است. قسمتی از زمان عمر سینوهه هم با زمان آمن‌هوتب سوم و چهارم میگذرد که در فیلم یوسف پیامبر دیده می شود.

خرید رمان سینوهه

رمان سینوهه در فراکتاب بصورت چاپی موجود می باشد. شما می توانید رمان سینوهه را با تخفیف ویژه از فراکتاب دریافت کنید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 2 میانگین: 3]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *