دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین کتاب شوپنهاور

اسفند 1402 . سمانه خوش انگشت

آرتور شوپنهاور Arthur Schopenhauer فیلسوف آلمانی بود که به عنوان یکی از بزرگترین فلاسفه اروپا و فیلسوف پرنفوذ تاریخ در حوزه هنر، اخلاق، ادبیات معاصر و روانشانسی جدید شناخته می شود. در این مقاله بهترین کتاب شوپنهاور را ارائه می‌کنیم.

فلسفه شوپنهاور به زبان ساده

او به روح و به ماده معتقد نیست؛ بلکه به جهان موجود علاقه دارد، او بیشتر فلاسفه را مورد تمسخر قرار می‌دهد و می‌گوید فلسفه نباید با جملات پیچیده آمیخته گردد، زیرا که همه مردم باید به فلسفه آگاهی کامل داشته باشند.

«کار انسان نباید تفکر دربارهٔ آن پدیده‌هایی باشد که تاکنون کسی به آن‌ها پی نبرده‌است، بلکه باید اندیشیدن به آن واقعیاتی باشد که در برابر دیدگان همه قرار دارد، ولی کسی به آن‌ها نپرداخته‌است.»

کتاب درمان شوپنهاور

کتاب درمان شوپنهاور یکی از بهترین کتاب شوپنهاور، رمانی روانشناسانه و فلسفی نوشته ی اروین دی یالوم است که اولین بار در سال 2005 به انتشار رسید. مترجم این اثر کیومرث پارسای و انتشارات آن نشر جامی می‌باشد.

یالوم یکی از افرادی‌ست که توانسته با زبان ساده و روان، تعابیر سنگین و پیچیده‌ی روان‌شناسی را برای بسیاری قابل فهم کند. رسالتی که در بسیاری از آثارش به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است. اروین یالوم در کتاب درمان شوپنهاور با تمرکز بر نظریه‌های «شوپنهاور» به جستجوی معنای زیستن و روابط انسانی می‌پردازد و ضمن طرح کردن مسائل ذهنی و روانی انسان، جهان‌بینیِ عموم مردم را به چالش ‌می‌کشد.

دانلود رایگان کتاب درمان شوپنهاور امکان پذیر نیست، زیرا نشر محترم پی دی اف آن را به رایگان در دسترس عموم قرار نداده است. می‌توانید با صرف هزینه ای آن را از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده سپس در کتابخوان فراکتاب به مطالعه آن بپردازید.

9 تخفیف
اروین دی‌یالوم
نویسنده
قطره
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب درمان شوپنهاور

کتاب اخلاق، قانون و سیاست pdf

کتاب اخلاق، قانون و سیاست یکی از بهترین کتاب شوپنهاور به نویسندگی آرتور شوپنهاور، با ترجمه ی عظیم جابری می باشد که توسط انتشارات افراز وارد بازار کتاب شده است.

فلسفه ی مؤلف جهان به مثابه ی اراده و نمایش بخش قابل ملاحظه ای از تاریخ تفکر مدرن باقی می مانَد، در عین حالی که از بسیاری جوانب، یکی از گران بهاترین گنج های خِرد انسانی را تشکیل می دهد.

شما می توانید کتاب اخلاق، قانون و سیاست را از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده سپس در کتابخوان فراکتاب به مطالعه آن بپردازید.

اخلاق، قانون و سیاست

فلسفه ی مؤلف جهان به مثابه ی اراده و نمایش بخش قابل ملاحظه ای از تاریخ تفکر مدرن باقی می مانَد، در عین حالی که از بسیاری جوانب، یکی از گران بهاترین گن...
افراز
ناشر
آرتور شوپنهاور
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

کتاب شوپنهاور pdf

کتاب شوپنهاور نوشته ی گیوم مورانو است. شوپنهاور فیلسوف قرن ۱۹ آلمانی است. سراسرِ فلسفه ی شوپنهاور بر دو اصل استوار است، نخست آنکه جهان، تجلّی و بازنمودی است و دیگر جهان اراده است. منظور از «جهان، تجلّی و بازنمود من است» این است که هر وجود خارجی، در واقع به ذهن برمی گردد و از این روی می توانیم همه ی قوانینِ جهان را از ذهن نتیجه گیری کنیم. این کتاب در خصوص ابعاد نگرش فلسفی شوپنهاور است.

شما می توانید کتاب شوپنهاور را از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده سپس در کتابخوان فراکتاب به مطالعه آن بپردازید.

شوپنهاور

معرفی کتاب شوپنهاورکتاب شوپنهاور نوشته ی گیوم مورانو است. شوپنهاور فیلسوف قرن ۱۹ آلمانی است. سراسرِ فلسفه ی شوپنهاور بر دو اصل استوار است، نخست آ...
گیوم مورانو
نویسنده
مسعود انصاری
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب شوپنهاور

کتاب در باب حکمت زندگی بهترین کتاب شوپنهاور

کتاب در باب حکمت زندگی نوشته‌ی آرتور شوپنهاور، ترجمه محمد مبشری و چاپ نشر نیلوفر است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور، یک راهنمای زیستن است. با وجود اینکه نگاه و اندیشه شوپنهاور به زندگی بسیار بدبینانه بوده است اما این اثر او با دیدگاه‌های تلخ و نه‌ چندان امیدوارانه او تا حدودی فاصله دارد.

شما می‌توانید نسخه چاپی و فیزیکی کتاب در باب حکمت زندگی را از مجموعه فراکتاب با تخفیف ویژه تهیه کنید.

9 تخفیف

در باب حکمت زندگی

کتاب در باب حکمت زندگی نوشته ی آرتور شوپنهاور، ترجمه محمد مبشری و چاپ نشر نیلوفر است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. در باب حکمت زندگی اثر آرتور ش...
آرتور شوپنهاور
نویسنده
محمد مبشری
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب در باب حکمت زندگی 

کتاب هنر حفظ آبرو

کتاب هنر حفظ آبرو نوشتهٔ آرتور شوپنهاور و ترجمهٔ علی عبداللهی است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. شوپنهاور در هنر حفظ آبرو نخست به تعریف ساده و روشن از آبرو و احترام می‌پردازد، برخی از سوءتفاهم‌های تعاریف پیشین را رفع می‌کند و سپس انواع و اقسام آبرو و حرمت را تبیین می‌کند و با مثال می‌گشاید، مفاهیمی نظیر آبروی فردی، همگانی، حرمت منصب، آبروی جنسی در زن و مرد، آبروی تجاری یا بازرگانی، حرمت کسب‌وکار، آبرو و احترام سربازان، آبروی ملی و آبروی انسانیت و در نهایت آبروی موسوم به شوالیه‌گری یا آبروی شهسواری.

شما می‌توانید نسخه چاپی و فیزیکی کتاب هنر حفظ آبرو را از مجموعه فراکتاب با تخفیف ویژه تهیه کنید.

9 تخفیف
علی عبداللهی
مترجم
آرتور شوپنهاور
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب هنر حفظ آبرو

کتاب هنر رنجاندن

کتاب هنر رنجاندن نوشتهٔ آرتور شوپنهاور و ترجمهٔ علی عبداللهی است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. آرتور شوپنهاور فیلسوف بسیار مهم و دوران‌سازی است که هم اندیشه‌هایش در تاریخ فلسفه موجب دگرگونی‌های ژرف شده و زبانزد است و هم منش، کیفیت خاص و یگانهٔ زندگی و رفتارش. شوپنهاور فیلسوفی رک‌گو و صریح است‌. شاید یکی از صریح‌ترین فیلسوفان تاریخ و زمانی که می‌خواهد در مورد کسی یا اندیشه‌ای داوری کند، داوری خود را با صراحت و بُرندگی تمام و البته کم‌نظیر ابراز می‌کند.

او در خلال بیان نظرات خود حتی از ناسزاگویی، رنجاندن، لیچارپرانی و توهین به موضوع بحث خود فروگذار نمی‌کند، مهم نیست طرفِ پرخاش‌های وی چه کسی و چه مفهومی باشد؛ گاهی آماج حملات وی فیلسوفان مهمی چون هگل، فیشته یا کانت هستند، گاهی استادان صاحب کرسی وقت، گاهی موضوعات کهن تابوآلوده‌ای مانند مسیحیت، یهودیت، کتاب مقدس، گاهی اندیشه‌های جاافتاده‌ای مانند نقد خرد، کرامت انسانی، اخلاق یا ستایش زنان، گاهی مؤسسات مهم فلسفی زمانه‌اش همچون دانشگاه‌های بزرگ آلمان آن زمان یا حتی فراتر از آن، گاهی آکادمی سلطنتی دانمارک، یا حتی زبان فرانسه، نژاد آلمانی و… . خلاصه شوپنهاور در آثار خود به هیچ‌کس و هیچ‌چیزی رحم نمی‌کند و هیچ‌کس و هیچ مفهومی را از گزند زبان آتشینش در امان نمی‌گذارد.

کتاب هنر رنجاندن یکی از بهترین کتاب شوپنهاور نیز به همین بخش از حیات فلسفی و سلوک خاص وی می‌پردازد و تمامِ این تندخویی‌ها و حملات توپخانه‌ای و آتش‌بازی‌های این فیلسوف تندمزاج را یک‌جا سیاهه‌بندی کرده است. شوپنهاور شاید از نادر فیلسوفانی باشد که برای بیان تفکراتش، از آرایه‌های کلامی طعن و هزل و شوخی و نقیضه و هجو به خوبی استفاده کرده است و در این زمینه بی‌پروا تاخته است.

24 تخفیف
علی عبداللهی
مترجم
آرتور شوپنهاور
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب هنر رنجاندن

کتاب هنر همیشه بر حق بودن

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن اثر آرتور شوپنهاور، دربرگیرنده‌ی 38 راه پیروزی، هنگام مواجهه با شکست است. ترفندهای بسیار شگفت‌انگیزی برای غلبه بر رقیب به هنگام مجادله‏‌ی لفظی در این کتاب گنجانده شده است.این کتاب را انتشارات

ققنوس روانه بازار کتاب شده است.

از عصر یونان باستان تا به ‏‌امروز، انسان در تلاش است تا خود را برحق جلوه دهد و در مجادلات لفظی پیروز شود. از ای ‏‌رو گاه در مجادلات خود، متوسل به حقه‏‌های لفظی، سفسطه و مغلطه می‌‏شود و برهان‌‏هایی را به‏‌ کار می‏‌برد که اگرچه خود به نادرستی‌‏شان آگاه است و نشان‌ ‏دادن نادرستی آن‌‏ها نیز کار دشواری نیست، گاه رقیب را به اشتباه می‌‏اندازند. در کتاب صوتی هنر همیشه برحق بودن (The art of always being right)، با این ترفندها آشنا می‏‌شویم و می‌‏آموزیم چگونه از ادعاهای خود در برابر آن‌‏ها دفاع کنیم و چگونه خود نیز از آن‌‏ها بپرهیزیم.

شما می‌توانید نسخه چاپی و فیزیکی هنر همیشه بر حق بودن یکی از بهترین کتاب شوپنهاور را از مجموعه فراکتاب با تخفیف ویژه تهیه کنید.

9 تخفیف
ققنوس
ناشر
آرتور شوپنهاور
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب هنر همیشه بر حق بودن

کتاب جهان همچون اراده و تصور

جهان همچون اراده و تصور (به آلمانی: Die Welt als Wille und Vorstellung) مهم‌ترین اثر آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی است. این کتاب اولین بار در سال ۱۸۱۸ در یک جلد به چاپ رسید. در ۱۸۴۴ ویراست دومی از این اثر در دو جلد منتشر شد که جلد اول آن در واقع چاپ مجدد ویراست نخست و جلد دوم حاوی پنجاه فصل مباحث تکمیلی دربارهٔ جلد اول بود.

مادر شوپنهاور

یوهانا شوپنهاور (به انگلیسی: Johanna Schopenhauer ) (متخلص به تروسینر؛ ۹ ژوئیه ۱۷۶۶–۱۷ آوریل ۱۸۳۸) مادر فیلسوف مشهور آلمانی آرتور شوپنهاور بود.

جملات آرتور شوپنهاور

  • اراده از آن مرد کور نیرومندی است که بر دوش خود مرد شل بینایی را می برد تا او را رهبری کند.
  • عشق و عاشقی هر چند لطیف و پر احساس ابراز گردد ،باز هم ریشه در شهوت دارد.
  • اراده از آن مرد کور نیرومندی است که بر دوش خود مرد شل بینایی را می برد تا او را رهبری کند.
  • اگر ما چیزی را می خواهیم برای آن نیست که دلیلی بر آن پیدا کرده ایم بلکه چون آن را می خواهیم برایش دلیل پیدا می کنیم.

شوپنهاور و خدا

وی خداوند قادر مطلق و مهربان مطلق را به قلمروی تخیلات تبعید می‌کند، چون در طبیعتِ تحت کنترل و حاکمیت اراده دیگر جایی برای خدا وجود ندارد. فلسفه شوپنهاور نه خدا و نه تعالی را نمی‌شناسد.

شوپنهاور موسیقی

موسیقی برای شوپنهاور همیشه به عنوان ممتازترین نوع هنر مطرح است. تجربه‌ای اسرارآمیز که به طور مستقیم به جوهر جهان می‌رسد. موسیقی شناخت بی‌اراده ایده‌ها نیست، بلکه تصویر خود اراده است. موسیقی در کنار طبیعت، زبانی است که اراده خود را در آن به مستقیم ترین و واضح ترین شکل ممکن نشان می‌دهد.

شوپنهاور و ازدواج

این فیلسوف آخری یعنی شوپنهاور نظرات عجیبی داشته ، خیلی بدبین و منفی نگر بوده و زندگی رو سراسر رنج و بدبختی و شر می دیده . شوپنهاور تا اخر عمر ازدواج نکرد ، چون عقیده داشت ازدواج مسئولیتی احمقانه ست ، او در این باره گفته :
«اگر ازدواج کنیم خوشبخت نخواهیم بود و اگر ازدواج نکنیم باز خوشبخت نخواهیم بود ، چه در عزلت و چه در اجتماع، ناراحتیم. مانند خارپشتانی هستیم که برای گرم شدن به هم می چسبند، اگر به هم بچسبند، نیش خارشان به تن هم فرو می رود و اگر جدا شوند از سرما رنج خواهند برد!»

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *