دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین کتاب های خداشناسی

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

خداشناسی از مباحثی است که در زندگی انسان نقش پررنگی دارد. امیرالمومنین علی (ع) خدا شناسی را امری فطری می‌داند چنان که می‌فرماید:« خداوند قلب‌ها را با ارادت و محبت خود و عقل‌ها را با معرفت خود سررشته است.» خداشناسی موضوعی است که در دین اسلام نقش محوری دارد و بنای سعادت و آرامش بشر را فراهم می‌کند. پرورش روح و پرداختن به مباحثی مثل خداشناسی تاثیر زیادی در زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد و همچنین می‌تواند اثر بسیار مثبتی در رضایت او از زندگی داشته باشد. مطالعه بهترین کتاب های خداشناسی می‌تواند ما را به خدا نزدیک‌تر کند و در دنیا و آخرت ما اثر گذار باشد. برای آشنایی بیشتر چند نمونه کتاب خدا شناسی را معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب های خداشناسی

خداشناسی اشرف علوم است چرا که موضوع آن شناخت پروردگار عالم است. بهترین کتابهای خدا شناسی با توجه به روحیات و پیش زمینه های ذهنی هر فرد متفاوت است. برای مثال ممکن است شخصی علاقه مند به حوزه کتابهای خداشناسی به سبک نویسندگان غربی باشد و شخص دیگری شیفته خداشناسی به سبک و سیاق نویسندگان شرقی باشد. یکی از بهترین نویسندگان کتابهای خداشناسی به زبان فارسی، شهید مطهری می باشد. در ادامه به معرفی یکی از بهترین کتابهای خداشناسی ایشان می پردازیم.

کتاب خدا در اندیشه انسان

یک عنوان دیگر از کتاب خداشناسی شهید مطهری که گردآوری مجموعه سخنرانی‌های ایشان است. کتاب «خدا در اندیشه انسان»، شامل پنج سخنرانی استاد شهید آیت الله مطهری در سال 1354 هجری شمسی است که در جمعی که بیشتر آن ها را دانشجویان و قشر تحصیل کرده تشکیل می دادند، ایراد شده است. این مباحث درباره شناخت خدا و ریشه پیدایش فکر خدا در بشر با توجه به شبهات طرح شده از سوی دانشمندان ماتریالیست است که در ضمن آن به نقادی ذهن انسان نیز پرداخته شده است، به این صورت که ذهن انسان شبیه آینه است با این تفاوت ها که اولاً خطایاب است، ثانیاً خودآگاه است و ثالثاً به درون اشیاء نفوذ می کند.
مباحث این کتاب، بحث ممتازی در خداشناسی و برخی مسائل مرتبط با آن از نظر محتوا و سبک بیان است و برای علاقه مندان به معارف اسلامی مغتنم و دانش افزاست. این کتاب یکی از بهترین کتاب های خداشناسی است.

10 تخفیف

خدا در اندیشه انسان

معرفی کتاب خدا در اندیشه انسان کتاب خدا در اندیشه انسان، شامل پنج سخنرانی استاد شهید آیت الله مطهری در سال 1354 هجری شمسی است که در جمعی که بیشتر آن ه...
مرتضی مطهری
نویسنده
صدرا
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب خدا در اندیشه انسان

کتاب خدا در زندگی انسان شهید مطهری pdf

کتاب خداشناسی شهید مطهری با نام خدا در زندگی انسان، عنوان شش جلسه سخنرانی استاد شهید آیت اللّه مطهری در یکی از مساجد تهران در سال 1354 هجری شمسی است. قرائن نشان می دهد که مستمعین بیشتر از قشر دانشجو و تحصیل کرده بوده اند.
خوشبختانه نوار جلسه چهارم این مباحث که موجود نبود و چاپ‌های اول و دوم این کتاب فاقد آن بودند، در میان نوارهای ریل قدیمی پیدا شد و در چاپ سوم جلسه چهارم اضافه و بحث کامل گردید.
مطالب این سلسله سخنرانی ها همچون سایر آثار آن متفکر شهید بسیار متقن و غنی و دارای بیانی روشن و رسا و بسیار مفید و تأثیرگذار است. مطالعه این کتاب برای همه اقشار جامعه از نظر فکری و معنوی مفید و آموزنده است. این کتاب یک کتاب خداشناسی به زبان ساده است.

دانلود کتاب خدا در زندگی انسان در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. کتاب خدا در زندگی انسان شهید مطهری pdf در نسخه الکترونیک عرضه شده است.

10 تخفیف

خدا در زندگی انسان

معرفی و خلاصه کتاب خدا در زندگی انسان کتاب خدا در زندگی انسان عنوان شش جلسه سخنرانی استاد شهید آیت اللّه مطهری در یکی از مساجد تهران در سال 1354 هجری...
مرتضی مطهری
نویسنده
صدرا
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
کتاب خدا در زندگی انسان

کتاب خداشناسی به زبان ساده

کتاب توحید مفضل

توحید مفضل از سوی نشر جمال چاپ و منشر شده است موضوع این کتاب نگاه موحدانه به شگفتی های آفرینش از زبان امام صادق علیه السلام است. کتاب توحید مفضل توسط محمد مهدی رضایی ترجمه شده است.

اسلام دین هدایت و تربیت انسان در جهت عبودیت و بندگی خدا است. متون دینی یعنی قرآن و روایات که عهده دار تبیین این هدف مقدس اند از روش های گوناگونی استفاده کرده اند. از جمله این شیوه ها بیان حقایق علمی و گره گشایی از شگفتی ها و اسرار نهفته در پدیده های جهان هستی است. در قرآن آیات متعددی وجود دارد که انسان را دعوت به تفکر و تدبر در جهان آفرینش و آیات بی شمار الاهی می کند. و کسانی را که اهل تفکر نیستند به باد سرزنش می گیرد.

این کتاب یکی از بهترین کتاب های خداشناسی است. برای خرید کتاب توحید مفضل در فراکتاب بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف

توحید مفضل

معرفی کتاب توحید مفضل کتاب توحید مفضل از سوی نشر جمال چاپ و منشر شده است موضوع این کتاب نگاه موحدانه به شگفتی های آفرینش از زبان امام صادق علیه السلام...
جمعی از نویسندگان
نویسنده
مفضل بن عمر
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب توحید مفضل

کتاب خداشناسی

کتاب در جستجوی خدا  

این کتاب به نویسندگی آیت الله ناصر مکارم شیرازی می باشد و توسط انتشارات امام علی ابن ابی طالب(ع) منتشر شده است.

در دنیای امروز کمتر کسی است که از نگرانی های مرموزی رنج نبرد و علی رغم آراستگی ظاهری به نوعی آشفتگی درونی گرفتار نباشد. این اضطراب ها، نگرانی ها، غم و اندوه های مبهم و گاهی بی دلیل، مانند طوفان وحشتناکی مرتباً روح انسان را در هم می کوبند. بسیاری از مردم امروز با اینکه در میان توده های عظیمی از جمعیت های انسانی زندگی می کنند و دوستان و آشنایان فراوانی دارند؛ ولی باز احساس تنهائی جانکاهی آن ها را رنج می دهد.

دانلود کتاب در جستجوی خدا در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. کتاب در جستجوی خدا بصورت رایگان عرضه شده است.

در جستجوی خدا

در دنیای امروز کمتر کسی است که از نگرانی های مرموزی رنج نبرد و علی رغم آراستگی ظاهری به نوعی آشفتگی درونی گرفتار نباشد. این اضطراب ها، نگرانی ها، غم و...
امام علی ابن ابی طالب(ع)
ناشر
ناصر مکارم شیرازی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب در جستجوی خدا  

کتاب توحید

کتاب توحید مجموعه هفده جلسه سخنرانی استاد شهید مطهری درباره «توحید» در سال های 46 و 47 شمسی است.

در بخش اول کتاب، مسئله توحید به طور کلی طرح شده و اینکه آیا اصولا راهی برای اثبات وجود خدا وجود دارد یا خیر. فصول بعدی کتاب به تبیین راه های اثبات وجود خدا یعنی راه فطرت، راه های علمی و شبه فلسفی (برهان نظم، راه هدایت موجودات، راه خلقت)، راه های عقلانی و فلسفی (برهان محرّک اول، برهان سینوی، برهان وجودی) اختصاص داده شده است.

در فصل «پاسخ به شبهات» دو شبهه مهم، یکی سازگاری اصل تکامل با توحید و دیگری مسئله شُرور، بدیها و بی نظمی ها در کار عالَم مورد بررسی قرار گرفته اند. در ارتباط با بحث توحید و تکامل، نظریات مختلف درباره پیدایش «انواع» از جمله نظریه «تکامل انواع» داروین به تفصیل مورد بحث واقع شده اند.

این کتاب یکی از بهترین کتاب های خداشناسی است. برای خرید کتاب توحید در فراکتاب بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف

توحید

معرفی کتاب توحید کتاب توحید مجموعه هفده جلسه سخنرانی استاد شهید مطهری درباره «توحید» در سال های 46 و 47 شمسی است.در بخش اول کتاب، مسئله توحید به طور ک...
مرتضی مطهری
نویسنده
صدرا
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب توحید

کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا

کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا اثر مصطفی صادقیان توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. شبهات مربوط به وجود خدا سابقه دیرینه‌ای دارند ولی اخیرا به جهت گسترش رسانه‌های جمعی ـ شیوع بیشتری پیدا کردند. از آن جایی هم که معمول مردم، دین و ایمان‌شان را بر اساس تقلید به دست آوردند نه بر اساس تحقیق لذا این شبهات اثرات مخربی رو برروی باورهای آن‌ها به جا گذاشته که البته این یه زنگ خطر به حساب می‌آید.

دانلود کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا

معرفی کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خداکتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا اثر مصطفی صادقیان توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر ش...
مصطفی صادقیان
نویسنده
میراث ماندگار
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب 12 نکته کلیدی پیرامون شبهات مربوط به خدا

کتاب خداشناسی برای جوانان

شاید بتوان گفت علت دوری و ناآگاهی نوجوانان و جوانان از مفاهیمی همچون توحید، تبیین نامناسب یا ناقص آن در مدارس و جامعه است. با استفاده از کتاب های خداشناسی میتوان این خلاء را جبران نمود.

کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های دینی

مخاطب اصلی این کتاب جوانان و نوجوانان هستند. متن کتاب به صورت پرسش و پاسخ هایی در حوزه خداشناسی است و به سوالات جوانان در همین زمینه پاسخ می‌دهد.

 

کتاب خداشناسی خارجی

کتاب خدا و استیون هاوکینگ

جان سی. لن نوکس در کتاب خدا و استیون هاوکینگ سعی کرده پاسخی سریع و صریح به کتاب «طرح بزرگ» اثر «استیون هاوکینگ» بنویسد. در واقع لن نوکس قصد دارد با نگاه دقیق‌تری به منطق این فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی بپردازد.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، در کتاب طرح بزرگ، سوالاتی مطرح می‌کند که تا به حال کمتر به این شکل و از نظر یک دانشمند، بیان شده است: آیا خدا وجود دارد؟ چرا ما وجود داریم؟ و چرا جهان هست؟ چرا همیشه چیزی در جایی وجود دارد؟ چرا قوانین طبیعت به شکلی که هستند، وجود دارند؟

برای خرید کتاب خدا و استیون هاوکینگ در فراکتاب بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

امیر کبیر
ناشر
جان سی لنوکس
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب خدا و استیون هاوکینگ

 

 

کتاب صوتی چگونه خدا را بشناسیم

کتاب خوبی خدا

این کتاب نوشتهٔ جمعی از نویسندگان با ترجمهٔ امیرمهدی حقیقت است و نشر ماهی آن را منتشر کرده است. این کتاب بهترین نمونه‌های داستان کوتاه را در دل خود دارد و کسانی که می‌خواهند اصول داستان‌نویسی را بیاموزند می‌توانند این کتاب را الگوی کار خود قرار دهند.

دانلود کتاب صوتی  خوبی خدا در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. کتاب خوبی خدا بصورت رایگان عرضه شده است.

خوبی خدا

لینتان پیش و بیش از هرچیز خودش را مسیحی می دانست. این بود که وقتی خانم شردی گفت : کمی از خودت برام بگو. لینگ بی معطلی گفت من مسیحی خوبی هست . مشاور کا...
فراکتاب
فراهم آورنده
امیرمهدی حقیقت
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

در این مقاله چند کتاب را به عنوان بهترین کتاب های خداشناسی انتخاب کرده‌ایم، نظر شما در این مورد چیست؟ چه کتابی را از قلم انداخته‌ایم؟

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *