دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب ادموند

فروردین 1402 . انسیه ثابت

معرفی کتاب ادموند

کتاب ادموند، اولین رمان عاشقانه مهدوی است؛ کتابی که در آن شروع دلدادگی دو جوان به عشق به خدا و حضرت حجت (عجل الله تعالی و فرجه شریف) که والاترین درجات عاشقی است، می‌رسد. در کتاب دوجلدی ادموند، به قلم آمنه پازکی، روایتی از جوانی مسیحی به نام ادموند را در ۲۸۷ صفحه می‌خوانیم. کتاب ادموند اولین بار در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسید و روانه‌ی بازار شد و توانست نظر مثبت مخاطبان خود را جلب کند. چاپ‌های اول این کتاب توسط انتشارات یقظه و چاپ‌های جدید توسط نشر شهر کتابخون منتشر شده است.

کتاب ادموند پس از گذشت ۳ تا ۴ سال پس از چاپ اول خود بیشتر در بین مردم شناخته شد و بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت این کتاب از سوی مرکز رسانه‌ای شیرازه، در اواخر سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ نیز، بر شهرت بیشتر این کتاب در بین مخاطبان تاثیر به‌سزایی داشت.

خلاصه کتاب ادموند

اگر بخواهیم قصه‌ی این کتاب را به‌طور خلاصه و در چند جمله بیان کنیم، باید بگوییم که بخش اعظم داستان از تصمیم ادموند برای دست یافتن به حقیقت مخفی‌شده در پس کابوس‌های ترسناکش، و ماجراهایی که در این مسیر برای او رقم می‌خورد، صورت پذیرفته است.

ادموند پارکر، دانشجوی نخبه‌ی مقطع دکترا رشته حقوق است که عضو یک خانواده سرشناس انگلیسی است.

گاهی ادموند گرفتار کابوس‌هایی می‌شود که این کابوس‌ها برای او نامفهوم است و بعضی اوقات احساس می‌کند عیسی مسیح (ع) می‌آید تا به او برای رهایی از این خواب‌های وحشتناک کمکش کند.

پس از آنکه ادموند حقیقت این کابوس‌ها را نزد هیچ فردی نیافت، دست سرنوشت او را به سمتی سخت سوق داد. در این مسیر پرمشقت، ادموند با دختری مسلمان به نام ملیکا آشنا می‌شود که برای ادموند در حکم یک نشانه از جانب خداوند، عشق عمیق و پیوند قلبی او به اسلام را تجلی می‌کرد. ادموند تصمیم می‌گیرد به دین روی آورد و با ملیکا ازدواج کند. این تصمیم برای ادموند سرآغاز مشکلات بسیاری می‌شود.

ادموند، بعدتر در جریان اتفاقاتی با فشار دست‌های پنهان صهیونیسم مجبور به جدایی از همسرش می‌شود و با یک معجزه از یک قدمی مرگ نجات پیدا می‌کند و به زندگی برمی‌گردد؛ و در دلش امید دارد که روزی عشقش را دوباره پیدا می‌کند.

بعد از گذشت دو سال فراق و جدایی، موقعیتی فراهم می‌شود که از انگلستان فرار کند و برای یافتن همسرش به ایران بیاید، اما در ایران متوجه می‌شود که باید به عراق سفر کند….

ادموند، نماد همه انسان‌های آزاده و متدینی است که برای یافتن نور حقیقت و آن یگانه منجی موعود از مسیرهای صعب‌العبور می‌گذرند تا خود را به آن آخرین حجّت خداوند بر روی زمین برسانند و چه بسا که در این راه متحمل رنج‌های فراوان شوند اما عشق سوزان و چشمه‌ی جوشان ایمانشان به آن حضرت، آن‌ها را در رسیدن به این هدف نهایی یاری می‌رساند.

کتاب ادموند جلد اول

در جلد اول کتاب، داستان آشنایی ادموند و ملیکا، حکایت جدایی این زوج و اتفاقاتی است که در مسیر یافتن دوباره‌ی ملیکا و فرار از چنگال صهیونیسم، ادموند را درگیر می‌کند.

برشی از متن کتاب ادموند جلد اول

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

“ادموند که گویی از دنیای دیگری به ناگاه وارد این دنیا شده است، با دستپاچگی دستش را به ‌طرف جاناتان دراز کرد و گفت: من رو عفو کنید آقای کوین، این لحظه‌های پایانی اضطراب زیادی دارم. با این‌حال از شما به خاطر همه ‌چیز ممنونم و امیدوارم روزی من هم بتونم براتون کار مفیدی انجام بدم. البته نه به این معنی که شما توی دردسر افتاده باشید!”

کتاب ادموند جلد اول

کتاب ادموند جلد اول

در جلد اول کتاب داستان آشنایی ادموند و ملیکا، حکایت جدایی این زوج و اتفاقاتی است که در مسیر یافتن دوباره‌ی ملیکا و فرار از چنگال صهیونیسم، ادموند را درگیر می‌کند.

خربد کتاب ادموند جلد اول

کتاب ادموند جلد دوم

در جلد دوم کتاب، ماجرای هیجان انگیز او برای رسیدن به حقیقت را در عراق دنبال می‌کنیم.

کتاب ادموند جلد دوم

کتاب ادموند جلد دوم

در جلد دوم کتاب، ماجرای هیجان انگیز او برای رسیدن به حقیقت را در عراق دنبال می‌کنیم.

خربد کتاب ادموند جلد دوم

مسابقه کتابخوانی ادموند

مرکز رسانه‌ای شیرازه، چهاردهمین دوره از پویش کتابخوانی کتاب و زندگی را با همکاری شهر کتابخون با محوریت رمان عاشقانه «ادموند» در ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز کرد.

استقبال پررنگ مخاطبان از این پویش و این اثر جذاب، رمان «ادموند» به تیراز ۵۰۰۰ عدد رسیده است.

اگر شما هم علاقه‌مندید تا در این پویش شرکت کنید کافی است تا با تهیه کتاب ادموند و پاسخ دادن به سوالات مطرح‌شده در صفحه پایانی کتاب، پاسخ‌های خود را بر طبق شیوه‌نامه شرح داده شده در همان صفحه در مسابقه شرکت کنید.

جوایز در نظر گرفته‌شده برای این مسابقه شامل ۲۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی و غیرنقدی است.

بیوگرافی آمنه پازکی

آمنه پازکی متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۵۹ در تهران است‌. آمنه پازکی با دغدغه‌مندی نسبت به مهدویت، شروع به انجام مطالعاتی در این حوزه کرد. وی را می‌توان نویسنده حوزه مهدویت دانست. ایشان فعالیت جدی خود را با فعالیت‌های مجازی در تالار گفتمان‌ها و وبلاگ‌نویسی شروع کرد و بعد وارد حوزه نویستدگی شد و تا به الان ۳ کتاب به قلم ایشان منتشر شده است.

از دیگر آثار خانم پازکی می‌توان به کریستوفر اشاره کرد.

کتاب کریستوفر

کتاب کریستوفر

در جلد دوم کتاب ادموند، ماجرای هیجان انگیز او برای رسیدن به حقیقت را در عراق دنبال می‌کنیم.

خربد کتاب کریستوفر

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 9 میانگین: 4.9]
انسیه ثابت
انسیه ثابت
امامی
23 شهریور 1402

سلام. خدا قوت به خانم پازکی. هر دو کتاب ، ادموند و کریستوفر واقعا عالی هستند. من هر دو کتاب رو برای پسرم گرفتم و خودم هم خوندم. پسرم انقدر اشتیاق داشت که کریستوفر رو سه روزه خوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *