دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب تاوان عاشقی

اردیبهشت 1402 . گیسو عابدشاهی

در این مقاله خلاصه کتاب تاوان عاشقی را مرور کنید. این کتاب به قلم محمدعلی جعفری، عاشقانه‌ای است پر التهاب از زندگانی «آلا» از غزه و «خلیل» از شیلی که زندگی این دو در وسط جنگ هشت روزه غزه و اسرائیل به هم گره می‌خورد. این کتاب توسط نشر معارف منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

همیشه عشق بوده و آشوبش، التهابش و هیاهویی که در دل می‌اندازد، حالا اگر وسط میدان جنگ چشمتان بخورد به کسی که قرار است این آتش را به جانتان بیفکند، بدانید که دیگر جان سالم به در نمی‌برید؛ حتی شما که خواننده خطوط به خاک و خون کشیده شده این کتاب هستید هم دیگر آن کتاب‌‌خوان سابق نخواهید شد.

شاید ماجرای «آلا» از غزه و «خلیل» از شیلی فقط هشت روز به هم گره بخورد اما صدای انفجار بمب‌های اسرائیل، هم نمی‌تواند داستان حقیقی آن‌ها را ترور کند، داستانی که محمدعلی جعفری آن را بر اساس واقعیت‌های زندگی «خلیل یاروب ساحوری» اولین شیعه کشور شیلی می‌نویسد.
اصل کتاب «تاوان عاشقی» مربوط به زندگی خلیل ساحوری است. کتاب بخشی از زندگی خلیل ساحوری را در یک قاب جذاب تعریف می‌کند. این کتاب خصوصا به ماجرای زندگی خلیل بعد از تحول می‌پردازد.

خواندن کتاب تاوان عاشقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب تاوان عاشقی

خلاصه کتاب تاوان عاشقی

رمان تاوان عاشقی با فرار آلاء البواب از دست ماموران شروع می‌شود. او یک فعال سیاسی است که مدیریتش در یک صفحه فیس بوک باعث حساسیت ماموران تشکیلات خودگردان شده است تا جایی که وقتی از شناسایی او مایوس شده‌اند دنبال خریدنش هستند. در فضای مجازی یکی از فالورهای آلاء توجه‌اش را جلب می‌کند. او شیلیایی است اما در عکسش تی‌شرتی پوشیده که روی آن نوشته پلسطینو.

آلاء به درستی با احتیاط از مرد آمریکایی سوال و جواب می‌کند و سعی دارد با پاسخ‌های کوتاه فقط پاسخ سوالات خود را بگیرد. اما مرد شیلیایی که نامش رودریگو الکسیس چندیا سعدی!! بوده است، بدون حاشیه و مفصل به سوالات آلاء پاسخ می‌دهد و روند مسلمان شدنش و انتخاب نام خلیل برای خود را تعریف می‌کند. به مرور آلاء به خلیل دل می‌بند اما متوجه می‌شود که خلیل حالا یک روحانی شیعه است که با وضع مالی ضعیف در حال درس خواندن در قم است.

وسط جنگ 8 روزه غزه، خلیل از آلاء خواستگاری می‌کند و برای ازدواج با او راهی لبنان و بعد مصر می‌شود تا از آنجا به غزه برود. اما خانواده آلاء سنی مذهب، معتقدند که شیعیان رافضی هستند و ایرانی‌ها به اسرائیل موشک می‌دهند تا بر سر فلسطین آوار کنند!!!

آلاء رضایت پدرش را می‌گیرد اما رضایت مادر و برادرش که عقایدی سلفی دارد را نمی‌تواند جلب کند، و خلیل هم توسط پلیس مصر دستگیر و شکنجه می‌‌شود. خلیل و آلاء تصمیم می‌گیرند که غیابی ازدواج کنند و آلاء از غزه خارج شود. اما خارج شدن آلاء از غزه خود مکافاتی دیگر است که خواندنش در کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

این رمان ایرانی که در ۲۴ فصل نوشته شده، پس از پایان کتاب، تصاویری از این ۲ نفر را که حالا تشکیل خانواده داده‌اند، در خود گنجانده است.

مسابقه کتاب تاوان عاشقی

کتاب تاوان عاشقی

کتاب تاوان عاشقی، به قلم محمدعلی جعفری، عاشقانه‌ای است پر التهاب از زندگانی «آلا» از غزه و «خلیل» از شیلی که زندگی این دو در وسط جنگ هشت روزه غزه و اسرائیل به هم گره می‌خورد.

خرید کتاب تاوان عاشقی با تخفیف ویژه

نقد کتاب تاوان عاشقی

یکی از نیازها و دغدغه‌های جدی مخاطبین جوان دانشگاهی این است که داستان گرایش مسیحیان به دین اسلام روایت شود. طبیعتا روایت این مسایل می‌تواند، جذابیت‌های ویژه‌ای برای مخاطب مسلمان داشته باشد. یک ویژگی خاص این روایت آن بود که این شخصیت ویژه شیلیایی در زمانی که در ایران ساکن می‌شود، انگیزه ویژه ضدصهیونیستی برای جریان مقاومت در فلسطین داشت که سبب می‌شود این فرد وارد جریان حماسه و مبارزه ‌شود و در خلال این مبارزه در فیس‌بوک با خانم آلا که یک مبارز فلسطینی بود، آشنا می‌شود. ولی ما با یک داستان عاشقانه هم مواجه می‌شویم. این روایت همراه با یک تراژدی هم هست. روایت‌ها با تراژیک بودن گاهی احساس‌های متضادی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

درباره مسابقه کتاب تاوان عاشقی

مسابقه کتاب تاوان عاشقی با استفاده از این کتاب جذاب و با 100 میلیون ریال جایزه تا پایان خرداد ماه 1402 در حال برگزاری است. خرید کتاب تاوان عاشقی با تخفیف ویژه در فراکتاب امکان پذیر است و پس از خرید و مطالعه کتاب می‌توانید در مسابقه شرکت کنید.

روش شرکت در مسابقه کتاب تاوان عاشقی

برای شرکت در مسابقه کتاب تاوان عاشقی کافی است در آدرس ذیل جواب سوالات کتاب تاوان عاشقی را که 15 سوال است بدهید.

yun.ir/o0cpq5

کتاب تاوان عاشقی pdf

pdf کتاب تاوان عاشقی در فراکتاب در نسخه الکترونیکی آن عرضه شده است. همچنین نسخه چاپی این کتاب را می‌توانید با تخفیف ویژه از فراکتاب تهیه کنید.

برشی از متن کتاب تاوان عاشقی

رفتم توی آشپزخانه. مردد بودم سر حرف را باز کنم یا نه؟ خودم را به شیشه روغن زیتون روی میز سرگرم کردم. چاره چه بود؟ وقت نداشتم برای پنهان‌کاری. آخر تق داستان درمی‌آمد. امروز نه، فردا. دل را زدم به دریا. سیرتا پیاز ماجرا به مادرم گفتم. بلند بلند. بی‌تفاوت. انگار دارم از روی درس برای معلمم می‌خوانم. به در می‌زدم دیوار نمر بشنود. باید وادارش می‌کردم جلوی تقدیر من زانو بزند. لبخند روی صورت چروکیده مادرم ماسید. هاج و واج نگاهم می‌کرد. با پلک‌های لرزان. انگار زده به سرم و پَرپوچ می‌گویم. به گمانم حرف‌هایم را جدی نگرفت تا احساساتش را بروز دهد. ساکت نشستم. منتظر نمر بودم. الله الله. صدای گُرومبی بلند شد و بعد پخش و پلا شدن تکه‌های خرد شده‌ای. از صدا برمی‌آمد یا گوشی بود یا کنترل تلویزیون. بعد هم شترق در را کوباند به هم.

عاشق شده بودم. عاشق یکی که هیچ صنمی باهم نداشتیم. او شیعه بود، من سنی. او اهل شیلی من در غزه. تازه‌مسلمانِ شیلیایی آس و پاس. می‌دانستم دیوانگی است. حماقت محض. مثل قماربازی که همه دار و ندارش را ریخته روی دایره. اما دلم گیر بود. دوستش داشتم. نمی‌دانم چرا!
…برگشتم بدون خلیل. تمام راه چشمم به خورشیدی بود که داشت غروب می‌کرد؛ مثل زندگی من. مثل آرزوهای من. مثل آرزوهای خلیل. مسجد شیعیان در شیلی. تبلیغ در آمریکای لاتین. ساختن خانه در فلسطین. گُر و گُر بچه‌آوردن. زمزمه کردم زیر لب «وطن روز را آغاز کن. محبوب من آواز روز را دوست دارد!»

دانلود کتاب تاوان عاشقی محمدعلی جعفری

با نصب نرم‌افزار فراکتاب می توانید برای مدتی محدود با دانلود کتاب تاوان عاشقی آن را رایگان مرور کنید اما فایل pdf کتاب تاوان عاشقی بصورت جداگانه در فراکتاب وجود ندارد.

محمدعلی جعفری

اگر «قصه دلبری» را خوانده باشید، با قلم این نویسنده توانا آشنا هستید. از دیگر آثار وی می توان موارد زیر را نام برد:

تورتورنتو/دل پلاس/جاده یوتیوب/آرام جان/عروسی لاکچری/سربلند/عمارحلب/ پادشاهان پیاده

خرید کتاب تاوان عاشقی

برای خرید کتاب تاوان عاشقی با تخفیف ویژه می‌توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید و از خواندن آن لذت ببرید‌.

مشخصات کتاب تاوان عاشقی را در جدول ذیل ببینید.

ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: محمدعلی جعفری
تعداد صفحات: 152
موضوع: رمان عاشقانه مستند
قالب انتشار: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 7 میانگین: 4.3]
گیسو عابدشاهی
گیسو عابدشاهی
فکور
25 دی 1402

سلام من این کتاب رو خریدم پس چرا بعد مدتی میگه باید دوباره خریدش رو انجام بدم مگه یه کتاب رو چند بار باید خرید

فراکتاب
25 دی 1402

دوست عزیز لطفا به آیدی @faraketab_support در شبکه های اجتماعی پیام داده و ایمیل و یا شماره تماس خود را ارسال نمایید تا کارشناسان پشتیبانی با شما تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *