دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

بهمن 1402 . سمانه خوش انگشت

سبکتو خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن را در فراکتاب به صورت الکترونیک عرضه کرده است. این کتاب با عنوان فرعی چیزهای کوچکی که می توانند زندگی ات و حتی دنیا را تغییر دهند، نوشته ویلیام اچ مک ریون بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست.

فهرست مطالب

معرفی خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

در کتاب رختخوابت رو جمع کن، ژنرال ویلیام اچ. مک ریون از 10 درس باارزشی که در عصر خدمتش در نیروی دریایی آمریکا گرفته است حرف می زند و اینکه چگونه این درس ها را به زندگی شخصی اش راه داده تا از موقعیت های سخت و دشوار، با موفقیت بالاتری رد شود. این میکروکتاب یکی از پرفروش ترین های نیویورک تایمز در سال 2017 بوده است. تمامی انسان ها در زندگی با مشکلات و سختی هایی روبرو می شوند. امکان دارد تعریف هر کدام از آن ها از سختی ها تفاوت داشته باشد، ولی ژنرال ویلیام اچ. مک ریون، اعتقاد دارد که جواب تمامی آن ها یکسان است.

بشر به دنبال چیزی می گردد که تسلی بخش او باشد که بتواند انگیزه بگیرد تا روز دیگری را آغاز کند، چیزی که در این جهان فانی به او عزت نفس بدهد. ولی این فقط به جنگ ارتباط ندارد. انسان در زندگی روزانه هم به همین احساس نظم و انضباط نیاز دارد.

رختخوابت رو جمع کن

معرفی کتاب رختخوابت رو جمع کندر کتاب رختخوابت رو جمع کن، ژنرال ویلیام اچ. مک ریون از 10 درس باارزشی که در عصر خدمتش در نیروی دریایی آمریکا گرفته ...
ویلیام اچ مک ریون
نویسنده
سبکتو
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

در خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن ده درس‌، آمیخته با تجربیات زندگی مک ریون‌، و نحوه استفاده از آنها در زندگی را مرور می‌کنیم.

درس ۱: روز خود را با یک کار تکمیل شده شروع کنید

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید‌، با تختخواب خود شروع کنید.

می‌پرسید که این کار چگونه جهان را تغییر خواهد داد؟

به عنوان کارآموز نیروی دریایی، اولین کار ریون در روز این بود که تخت خود را برای بازرسی آماده کند. مرتب کردن تختخواب فرصتی برای تشویق شدن نبود. بلکه نظم و انضباط و توجه او به جزئیات را نشان می‌دهد.

‏مهمتر از آن این واقعیت است که با مرتب کردن تختخواب تان‌، روز خود را با موفقیت شروع ‏می‌کنید. در حال حاضر یک کار را به طور کامل انجام داده اید.‏

مهم نیست بقیه روز چقدر بد باشد‌، همیشه وقتی به خانه برمیگردید با یک تخت خواب مرتب روبه ‏رو می‌شوید. ‏

درس ۲: نمی‌توانید به تنهایی موفق شوید

حتی یک ابرقهرمان هم نیاز به یک حامی‌دارد و شما به تعداد زیادی از آنها نیاز دارید.

در آموزش نیروی دریایی بر ارزش کار تیمی‌تاکید می‌شود. تکیه بر شخص دیگر ممکن است به معنی مرگ یا زندگی در طول جنگ باشد.

مک ریون  و همکلاسی‌هایش در حین آموزش برای نیروی دریایی هر جا که می‌رفتند،  ملزم به حمل یک قایق لاستیکی ۱۰ فوتی و  پارو زدن آن در اقیانوس بودند.

در روزهایی که مک ریون خسته یا مریض بود‌، سایر اعضا این کار را انجام دادند. وقتی آن ها احساس خستگی می‌کردند‌، ریون این لطف را بر می‌گرداند.

درس ۳: فقط اندازه قلب تان اهمیت دارد

یک شاعر نسبتاً گمنام در اوایل قرن بیستم نوشت: ” نبردهای زندگی همیشه به پیروزی افراد قوی تر ‏یا سریعتر نمی‌انجامد.” “اما دیر یا زود فردی که برنده می‌شود/ کسی است که فکر می‌کند ‏می‌تواند!”‏

مک ریون اساساً همین توصیه را می‌کند:  طول تمرینات نیروی دریایی، هیچ چیز مهم نبود جز اراده تان برای موفقیت.

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید‌، یک فرد را با اندازه قلب او بسنجید. عزم و اراده همیشه مهمتر از استعداد است.

در یک مسابقه قایقرانی، اندازه پاروها مهم نیست. بلکه آن چه مهم است اندازه قلب، اشتیاق و پشتکار است.‏

درس ۴: زندگی عادلانه نیست!‏

نیل دگراس تایسون می‌نویسد: “جهان هیچ تعهدی به شما ندارد.”‏

به عبارت دیگر‌، این احتمال زیادی وجود دارد که زندگی با شما عادلانه رفتار نکند.‏

اما سرزنش کردن نیروهای خارجی هم آسان است و هم اشتباه. آنچه درست است یادگیری نحوه ‏پذیرفتن و بالاتر رفتن از بی‌عدالتی است.‏

درس ۵: شکست می‌تواند شما را قوی تر کند

در طول آموزش نیروی دریایی، مک ریون بخشی از یک تیم شنا بود که همیشه آخر ‏می‌شد.‏

مجازات آنها چه بود؟

انجام تمرین های استقامتی به نام سیرک‌ که باعث شده بسیاری از افراد تسلیم شوند.‏

هر بار که ریون وارد سیرک می‌شد‌، روز بعد حتی بیشتر از قبل می‌باخت. و دوباره به سیرک باز می گشت. با انجام مدوام تمرینات استقامتی در سیرک‌ها‌، شنایش بهتر شد.

درواقع عدم پیروزی در مسابقات شنا تنها او را قوی تر کرد تا جایی که برای آزمون ‏فارغ التحصیلی‌، او بخشی از تیم برنده بود.‏

در زندگی‌، با سیرک‌های زیادی روبرو خواهید شد و هزینه شکست‌های تان را پرداخت خواهید کرد.

درس ۶ خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن: در لحظات تاریک به اعماق خود بروید

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید‌، در تاریک ترین لحظات بهترین خود باشید.

مک ریون زمانی را توصیف می‌کند که هدفش شنا ۲۰۰۰ متری زیر آب و انداختن لنگر کشتی بوده  و سپس مجبور بوده است مین را روی کویل بچسباند.

در این لحظات مک ریون توسط تاریکی احاطه شده بوده است . همه ما با یک لحظه تاریک در زندگی روبرو خواهیم شد.

فوت یکی از عزیزان یا طلاق ممکن است روح شما را خرد کرده و شما را درمورد آینده تان نگران کند. متأسفانه‌، هیچ میزان داد و فریاد‌ی، هیچ میزان عصبانیت یا افسردگی‌، هرگز آن را تغییر نخواهد داد.‏

درس ۷: در برابر قلدرها بایستید

به عنوان بخشی از تمرینات نیروی دریایی، یکبار  به مک ریون  و هم تیمی‌اش دستور داده شد تا فاصله ای ۴ ‏مایلی را در آب‌هایی امکان بالقوه حضور کوسه در آن ها وجود داشت، شنا کنند. امتناع از این کار به معنای عدم تکمیل آموزش ‏نیروی دریایی بود.‏

بنابراین‌، هر چقدر هم می‌ترسیدند‌، مجبور بودند این کار را انجام دهند.‏

درس ۸: ریسک کنید و از مزایای آن استفاده کنید

اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید باید ریسک کنید. مک ریون برای گذراندن آموزش نیروی دریای خود مجبور بود یک دوره مانع را بگذراند. اولین باری که این کار را انجام داد‌، با خیال راحت بازی کرد و به جای اینکه ابتدا از برج خارج شود‌، از طناب پایین رفت.

انتخاب دوم بسیار سریعتر‌، اما بسیار خطرناک تر بود. یک هفته بعد‌، مک ریون تصمیم گرفت که ریسک کند و بهترین رکورد شخصی جدید را تعیین کند.

درس ۹: یک نفر می‌تواند گروهی را متحد کند

مک ریون مثالی از دوران تمرین خود در هفته جهنمی ‏(تست استقامت هفت روزه ترسناکی که باعث ماندن یا فرار کردن از نیروی دریایی می‌شود)‌ را ارائه می‌دهد.

در نیمه راه‌، برخی از کارآموزان قصد ترک تحصیل را داشتند اما با شنیدن صدایی متوقف شدند. یک کارآموز خواب آلود  در حال دویدن در گل آواز می‌خواند. یک صدا دو تا شد و دو صدا شد سه تا و دیری نگذشت که همه آواز می‌خواندند.

و با وجود این که از نیمه شب گذشته بود و  گل و لای سرد همه آنها را پوشانده بود‌، اما به نوعی احساس ‏امیدواری بیشتری کردند.‏

کارآموزان نیروی دریایی در آن زمان درس مهمی‌ را آموختند. این درس، این بود که یک نفر این قدرت را دارد که گروه را متحد کند‌، به اطرافیان خود الهام ببخشد و به آنها امید بدهد.

درس ۱۰: هرگز تسلیم نشوید

تسلیم نشو!‏

اگر یک یک افسر نیروی دریایی که هر دو پای خود را از دست داده است بتواند در زندگی معنا ‏پیدا کند‌، مطمئناً شما نیز می‌توانید‌، مهم نیست که روز شما چقدر بد بوده است.‏

برشی از متن کتاب

در حال رکودزنی بودیم. طناب نایلونی ضخیمی را گرفتم که قسمتی از آن به برج وصل بود و بخش دیگر آن طناب صد متر آن طرف تر بود. زمانی که به انتهای مسیر رسیدم دستگیره ام را رها کردم و روی ماسه نرم افتادم و به سمت مانع بعدی رفتم. شما وقتی روی طناب هستید نسبت به زمانی که از آن آویزانید، ثبات کمتری دارید و اگر بیفتید و به خودتان آسیب بزنید، از کلاس اخراج می شوید. من با زمانی ناامید کننده از خط گذشتم. در حالی که خم شده بودم تا نفسی چاق کنم یک کهنه سرباز ویتنامی به سمتم آمد و گفت «کی می خوای یاد بگیری آقای مک؟ این مسیر با مانع هر بار تو رو شکست می ده، مگه اینکه ترس رو کنار بگذاری و کمی ریسک کنی»

یک هفته بعد، ترسم را کنار گذاشتم، روی طناب رفتم و با سر به سمت پایین سُر خوردم. می دیدم که آن کهنه سرباز جنگ ویتنام به نشانه تایید سرش را تکان می دهد. این وضعیت درسی ساده در مورد غلبه بر اضطراب ها و اعتماد به توانایی هایتان برای انجام کارها به بهترین شکل ممکن است. درسی که همیشه برایم کارساز بود.

زندگی یک جدال است و همیشه زمینه های شکست وجود دارد ولی کسانی که با ترس از شکست، سختی یا دردسر زندگی می کنند، هرگز به ظرفیت های واقعی خود دست نمی یابند.

جملاتی از کتاب تختخوابت را مرتب کن

– اگر می‌خواهید دنیا را عوض کنید، از تختخواب خودتان شروع کنید.

– اگر می‌خواهید دنیا را عوض کنید، یک نفر پیدا کنید که در پارو زدن به شما کمک کند.

– اگر می‌خواهید دنیا را عوض کنید، افراد را به ‌اندازه‌ی قلبشان بسنجید.

– اگر می‌خواهید دنیا را عوض کنید، بیسکوئیت شکری شدن را نادیده بگیرید و به راهتان ادامه دهید.

– اگر می‌خواهید دنیا را عوض کنید، از سیرک نترسید.

بهترین ترجمه کتاب تختخوابت را مرتب کن

بهترین و معروفترین ترجمه کتاب تختخوابت را مرتب کن، ترجمه حسین گازر، از انتشارات کوله پشتی می باشد که در فراکتاب موجود می باشد.

تختخوابت رو مرتب کن به انگلیسی

ترجمه ی انگلیسی تختخوابت رو مرتب کن: make your bed

خلاصه کتاب make your bed

میکروکتاب رختخوابت رو جمع کن (Make Your Bed) در هر فصل، به طور جداگانه به یکی از اصول رفتاری و تربیتی یگان مخصوص نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا می پردازد. این رویکردهای رفتاری، خصوصیت هایی به حساب می آیند که زندگی روزانه افراد و اجتماع را توسعه می بخشند و به پیش می برند. ژنرال ویلیام اچ. مک ریون (William H McRaven) فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس در آمریکاست. یکی از افتخارات وی خدمت در ارتش آمریکا بوده است و به خاطر دلاوری ها و جسارت هایی که طی 37 سال در نیروی دریایی آمریکا از خود به نمایش گذاشت، به عنوان یکی از شاخص ترین دانش آموختگان دانشگاه تگزاس آمریکا شناخته شد. هم اکنون او مدیر دانشگاه تگزاس است.

خرید کتاب تختخوابت را مرتب کن

نسخه چاپی و با متن کامل کتاب ترجمه حسین گازر را از انتشارات کوله پشتی در لینک ذیل با تخفیف دریافت کنید.

15 تخفیف

تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن از ویلیام اچ. مک ریون و ترجمه حسین گازر می باشد همچنین انتشارات کوله پشتی آن را منتشر کرده است. این کتاب در زمینه موفقیت و سب...
ویلیام اچ مک ریون
نویسنده
حسین گازر
خرید کتاب
خرید کتاب

نویسنده کتاب تختخوابت را مرتب کن

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 1]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *