دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب حیفا

اسفند 1401 . علی مهدوی

معرفی کتاب حیفا

کتاب حیفا داستانی دیگر از محمدرضا حدادپور جهرمی، است که انتشارات حداد آن را به چاپ رسانده است. جهرمی در این رمان جاسوسی- امنیتی از دسیسه‌های صهیونیزم پرده برمی‌دارد.
این داستان، با پژوهشی یک ساله، به وقایع متعدد حقیقی و تاریخی استناد کرده و از زحمات بسیاری از شهدای حزب الله و خط مقاومت تجلیل به عمل آورده که حدوداً شامل ۵۰ درصد داستان حیفا می‌شود.

قابل ذکر است اکثر اسامی و تاریخ نگاری‌های این کتاب، قابل رصد و جستجو در منابع اینترنتی می‌باشد.

خلاصه‌ای از کتاب حیفا

حیفا دختر دورگه‌ عرب و اسرائيلی است که با سه خواهرش در اداره متساوا از ادارات دستگاه جاسوسی موساد بزرگ شده‌اند. این سه خواهر توسط متساوا به ماموریت‌های امنیتی فرستاده می‌شوند و در هر ماموریت نامی دارند. چهار خواهر این داستان با هم ارتباطی ندارند و هرگز پدر و مادری به خود ندیده‌اند. آنها کاملا امنیتی تربیت شده‌اند.

مهم‌ترین ماموریت حیفا تشکیل داعش است بنابراین از آخرین ماموریتش در افغانستان بازمی گردد تا با نام حفصه به عراق برود. برای اجرای ماموریتش دستگاه‌های کوچک خاصی در بدنش جاسازی می‌شوند و او به وسیله شخصی که هویتش را نمی‌داند از ماموریت جدیدش آگاه می‌شود. رفتن به ابوغریب و کار روی دو زندانی مرد القاعده ماموریت اوست. او باید خودش را مسلمانی پرهیزکار معرفی کند و به شستشوی مغزی و انحراف فکری این دو مرد برای تشکیل دولت شیطانی داعش بپردازد.
این که چه حرف‌هایی بین ایشان رد و بدل شد و چه کارهایی انجام شد و چه جنایات غیر قابل تصوری طرح‌ریزی شد تا آن دو مرد تبدیل شوند به ابوبکر البغدادی و معاون اول او، بسیار جالب و پرهیجان است. سپس از زندان توسط افراد موساد خارج می‌شوند تا به انجام مأموریت خود بپردازند. در این بین با مبارزان انقلابی عراقی مواجهاتی دارند که نیروی ایمان اصیل را در کشاکش جنگ با این ایادی شیطان به نمایش می‌گذارد و صحنه‌های بسیار پرهیجانی از مبارزه و تقابل نیروهای اطلاعات و امنیت جبهه مقاومت شیعه با مأموران ضد اطلاعات و امنیت موساد و متساوا ترسیم می‌کند.

در نهایت داستان حیفا سرنوشت رقت باری دارد که نشان می‌دهد انسان‌ها برای رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی ندارند و اهداف پلیدشان همه چیز را برای آن‌ها مجاز و مباح می‌کند.

کتاب حیفا

کتاب حیفا

در کتاب حیفا داستان حیفا دختر دورگه‌ عرب و اسرائيلی که با سه خواهرش در دستگاه جاسوسی موساد بزرگ شده‌اند را پی می‌گیریم.

خربد کتاب حیفا با 50% تخفیف

کتاب حیفا pdf

رمان حیفا pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک عرضه شده است و می توانید آن را به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید. دانلود کتاب حیفا به صورت جداگانه و خارج از نرم افزار ممکن نیست.

نویسنده کتاب حیفا

محمدرضا حدادپور جهرمی در 15 اردیبهشت سال 1363 در یک خانواده‌ی مذهبی در شهر جهرم متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند. علاقه به مطالعه و نوشتن از همان سال‌های نوجوانی در او آشکار بود. در دوران راهنمایی داستانی نوشت که در مسابقه‌ی داستان‌نویسی جهرم به‌عنوان داستان برگزیده انتخاب شد.
محمدرضا حدادپور جهرمی به‌تدریج وارد عرصه رسانه شد. نویسندگی را با نوشتن مجموعه داستان‌های کوتاه و قراردادن این داستان‌ها در کانال تلگرامی دلنوشته‌های یک طلبه آغاز نمود. این داستان‌ها با استقبال زیادی از سمت مخاطبان مواجه شد و انگیزه‌ی او را برای نوشتن افزایش داد. علاقه‌ی او به نویسندگی تا آنجا ادامه یافت که شروع به انتشار داستان‌های جذاب و پر التهاب خود در قالب کتاب نمود. او اولین اثر داستانی‌اش را در سال 1395 منتشر ساخت.
داستان‌های محمدرضا حدادپور جهرمی بیشتر راجع به مسائل امنیتی، زندگی طلبه‌ها و خاطرات جنگ است. او در کتاب‌های خود، پرونده‌های امنیتی را در قالب داستان بیان می‌کند. رمان‌های امنیتی او با انتشار رمان حیفا بر سرزبان‌ها افتاد. این رمان در چندسال اخیر با استقبال بسیاری از سمت مخاطبان و علاقه‌‌مندان مواجه شده و تاكنون چندین بار به تجدید چاپ رسیده است.
حجت‌الاسلام «محمدرضا حدادپورجهرمی» نویسنده کتاب حیفا می‌گوید: روزی که من براساس تکلیف دست به قلم بردم هیچ وقت فکر نمی‌کردم که کتابی بنویسم که شبکه ۱۱ اسراییل به من حمله کند و استاد سرشار و مخدومی بگویند فردی را دیدیم که از سوئد برای خرید کتاب‌هایت به نمایشگاه کتاب تهران آمده بود.
حدادپورجهرمی درخصوص نگارش کتاب حیفا گفت: این کتاب حاصل یک سال و نیم تحقیقات شبانه‌روزی بود. کتاب حیفا حاصل یک تحقیق گسترده بود که طی ۴۴ روز نگارش به درآمد.

اين نويسنده می‌گوید: در اين اثر از 422 منبع آشكار استفاده شده كه بيش از 300 منبع آن منابع خارجي بود. افزون بر اين در كتاب حيفا 62 اصطلاح امنيتي براي مخاطب تعريف شده و 54 متد امنيتي و ضد تروريستي تشريح شده است.

برشی از کتاب هیفا

اما یک چیزی مشکوک بود؛ من فقط صدای یک اسلحه را شنیدم. فقط یکی بود که این طور بی امان شلیک میکرد. حتی وسطش چند ثانیه مکث میکرد که معلوم بود دارد خشاب عوض می‌کند. خیلی هم هرز و بی هدف می‌زد. شکم بیشتر شد که چرا فقط یک نفر هست و چرا اینقدر هول شده که حتی پس از چند دقیقه باز هم ول کن نبود. اوضاع داشت شلوغ میشد و کم کم همسایه‌ها ریختند بیرون. به ذهنم رسید که اینها باز هم یک بار دیگر با چنین صحنه‌ای مواجه شده‌اند. واز عمد آنجا را شلوغ می‌کنند تا بقیه بتوانند فرار کنند. به خاطر همین دم شیلین را رها کردم و فوراً خودم را رساندم به سر کوچه و اطرافم را نگاه کردم جمعیت زیادی که از صدای شلیک پنج شش دقیقه‌ای مسلسل به وحشت افتاده بودند، داشتند خودشان را به محل حادثه می‌رساندند. در مسیر جمعیت ایستادم و چشمم را به منتهی الیه دیوار بیرونی کوچه به سمت خیابان اصلی دوختم.

حدسم کاملاً درست بود. بین آن جمعیت دونفر با چادر عربی با دو دختر کوچک داشتند برخلاف جمعیت می‌دویدند و خودشان را از کوچه و محل شلیک دور می‌کردند. خون جلوی چشمانم را گرفته بود…

کتاب حیفا واقعی است

پس از دانلود کتاب حیفا بدون سانسور در فراکتاب خواهید دید که این کتاب با داستانی مهیج و پر از اشاره‌های جنسی شما را به درون یک ماجرای جاسوسی به ابتدای پیدایش شخصیت اول و دوم داعش می‌برد. داستان حیفا و سایر داستان‌های محمدرضا حدادپور جهرمی به گفته خودش با استفاده از اطلاعات سوخته منتشر شده ساخته شده‌اند و در نهایت با خلاقیت و داستان پردازی ایشان شکل گرفته‌اند.

کتاب صوتی حیفا

دانلود رایگان کتاب صوتی حیفا ممکن نیست، این کتاب صوتی در فراکتاب وجود ندارد. پی دی اف کتاب حیفا در فراکتاب به صورت نسخه الکترونیک و همچنین نسخه چاپی کتاب در فراکتاب با تخفیف در حال عرضه است.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 8 میانگین: 3.6]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *