دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب رویای نیمه شب

اسفند 1402 . سمانه خوش انگشت

رمان عاشقانه مذهبی رویای نیمه شب، به نویسندگی مظفر سالاری که، توسط انتشارات کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شده است. در این مقاله خلاصه کتاب رویای نیمه شب را ارائه می‌کنیم.

کتاب رویای نیمه شب

کتاب رویای نیمه شب روایت داستانی عاشقانه مذهبی، در مورد دلدادگی پسری اهل سنت به دختری شیعه است. نویسنده کتاب رویای نیمه شب، مظفر سالاری است. او در این داستان موانع و مشکلات تلخ و شیرین رسیدن این دو جوان به هم را به تصویر می کشد و به بیان دغدغه های دو جوان از دو مذهب مختلف که ریشه ای تاریخی دارد می پردازد.
شخصیت اصلی این داستان پسری به نام هاشم است که تحت کفالت پدربزرگ خود است. پدر بزرگ هاشم که ابونعیم زرگر نام دارد، که یک تاجر بزرگ جواهرات است و دوستی به نام ابوراجح حمامی دارد که هاشم دلداده دختر او یعنی ریحانه شده است.

خلاصه کتاب رویای نیمه شب

داستان از یک جواهر سازی در شهر حله شروع می‌شود. نوه جواهرساز معروف حله، هاشم، که از خاندان اهل تسنن محسوب می‌شود، دل به عشق دختر یکی از دوستان پدربزرگ خود می‌بندد که ابوراجح حمامی نام دارد.

ابوراجح، صاحب حمام حله از شیعیان این شهر بود و به‌خاطر وضعیت اجتماعی آن روزهای این شهر، اصولا جزو طبقه پایین جامعه، چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ ثروت و دارایی، محسوب می‌شدند.

تمام داستان در بستر عشق هاشم و ریحانه دختر ابوراجح و رابطه ابوراجح با حاکم شهر شکل می‌گیرد. نویسنده یکی از اصلی‌ترین گره‌های این داستان را مانع بزرگ مذهب، میان مسیر عشق هاشم و ریحانه قرار داده است.

درواقع رویکرد اصلی این کتاب، بیان یکی از مهم‌ترین مسائل میان مسلمانان، یعنی اختلاف میان شیعه و سنی است.

از طرفی، رابطه میان ابوراجح به‌عنوان یکی از شیعیان شهر حله و حاکم شهر که از اهل تسنن بود و با شیعیان سر عناد داشت، از دیگر اضلاع کتاب محسوب می‌شود. این ضلع یکی دیگر از اصلی‌ترین مسیرهای داستان را شکل می‌دهد.

ماجراهای روایت شده در این کتاب، توانسته است داستان نسبتا پرکششی را بسازد که درنهایت باعث شد که استقبال زیادی از طرف خوانندگان به این کتاب صورت بگیرد.

10 تخفیف

رویای نیمه شب

کتاب رویای نیمه شب (رمان رویای نیمه شب) عاشقانه ای متفاوت و داستانی واقعی میان یک دختر و پسر شیعه و سنی است با محوریت مهدویت در دل تاریخ جریان دارد. ...
مظفر سالاری
نویسنده
کتابستان معرفت
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب رویای نیمه شب

برشی از متن کتاب رویای نیمه شب

پسری سیاه پوست روبرویم ایستاده بود. صندوقچه چوبی در دست داشت با صدای ی نازک فریادی کشید و به عقب جست. امینه پشت سرش بود او هم برای چند لحظه وحشت کرد. خجالت زده در را باز کردم. با دستپاچگی غلاف را بیرون کشیدم. خنجر را در آن فرو بردم و روی دیوار سر کردم. -مرا ببخشید! حوصله ام سر رفته بود برای همین …
امینه گفت: شما هرگز نباید از یک خدمتکار یا یک برده سیاه معذرت خواهی کنید. پسر سیاه پوست که دستاری از حریر ارغوانی به سر پیچیده بود، تعظیم کرد و سرش را پایین انداخت. -“جوهر” کرولال است و در کارها به شما کمک خواهد کرد. گفتم: یک برده کرولال به چه درد من می خورد!

این اتاق برای کاری که باید انجام دهد خیلی مجلل وبزرگ است وسایل لازم کجاست؟ هیچ چیز اینجا نیست. شاید محل کار من جای دیگری است. امینه به جوهر اشاره کرد تا صندوقچه را روی یکی از طاقچه ها بگذارد بدون نگاه کردن به من گفت: این چیزها به من مربوط نیست وقتی بانویم قنواء آمدند از ایشان بپرسید.
جوهر، صندوقچه را ناشیانه روی طاقچه گذاشت و در انتظار دستور بعدی همانجا ایستاد. امینه با اشاره از او خواست در صندوقچه را باز کند. صندوقچه پر از زیورآلات و جواهرات گران بها بود.

تیزر کتاب رویای نیمه شب

«رویای نیمه شب» به کارگردانی اصغر عباسی با بازی عباس غزالی، مهدی فقیه، سیما خضرآبادی، ثریا قاسمی، متین ستوده و ماه چهره خلیلی، تیزری سینمایی برای معرفی و تبلیغ کتاب «رویای نیمه شب» است

کتاب رویای نیمه شب واقعی است

بخش اصلی رمان رویای نیمه شب که مربوط به یک معجزه است، واقعی است.

رمان رویای نیمه شب pdf

برای دانلود کتاب رویای نیمه شب به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود، آن را در اپلیکیشن مطالعه فرمایید.

قیمت کتاب رویای نیمه شب

برای خرید کتاب رویای نیمه شب بصورت الکترونیکی و یا چاپی با قیمت مناسب و با تخفیف به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *