دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

بهمن 1402 . سمانه خوش انگشت

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری ای. یانگ و جانت اس. کلوسکو، درباره شناخت اختلالات شخصیتی است و راهکارهای برای نجات ارائه کرده است. در این مقاله خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را ارائه می‌کنیم.

معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

این کتاب  توسط ساره حسینی عطار ترجمه و در دو نسخه چاپی و pdf قابل استفاده است همینطور گویندگی نسخه صوتی کتاب توسط مهناز ثالثیان انجام شده است. در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید 2 روانشناس پیشگام آمریکا در حوزه روان درمانی به شما نشان خواهند داد که چگونه می توانید به وسیله روشهای کاربردی و هیجان انگیز که زندگی شما را بهینه می کنند خود را از تله های مخرب نجات دهید، تله های مخربی که از دوران کودکی با شما همراه بوده و مانع پیشرفت شما در کار و زندگی شده است.

خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

با شنیدن نام کتاب “زندگی خود را دوباره بیافرینید”، همه حدس می‌زنند که این کتاب مجموعه‌ای از مطالب بی‌اعتبار است که فقط قصد دارد جملات شعاری را در ذهن ما جاگذاری کند. مطالب مفید این و متن روان آن، باعث می‌شود تنها با مطالعه چند فصل ابتدایی آن احساس رغبت برای ادامه دادن آن‌ داشته باشیم. درست است که گاهی اوقات از مسئولیت‌ها فرار می‌کنیم و پرخاشگر می‌شویم و تاحدودی از زندگی نا‌امید می‌شویم، اما اگر بتوانیم گودالی عمیق به گذشته خودمان حفر کنیم و کودک ترسیده درونمان را در آغوش بگیریم متوجه می‌شویم این‌ها نتیجه تله‌های رفتاری کودک درون ماست. این کتاب پر محتوا فرد را با درون خود به چالش میکشاند و اشتی با خود و کودک درون است.

رفتارهایی که شما را از زندگی بهینه و موفقیت آمیز باز می داردمثل ترس طردشدن از سوی دیگران، روابط نامناسب، عدم اعتماد به نفس غیر منطقی، احساس کمبود و عدم موفقیت،این الگوهای رفتاری مخرب، “تله های زندگی” نامیده می شوند، و جفری ای.یانگ در کتاب “زندگی خود را دوباره بیافرینید” به شما نشان می دهد که چگونه می توانید چرخه ای را که شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد، متوقف کنید. الگوهایی در تمام طول زندگی شما که حس نارضایتی عمیقی را برای شما به وجود می آورند.اختلالات شخصیتی نابودگر شخصیت شما هستند؛ افرادی که دچار اختلالات شخصیتی هستند، علاوه بر علائمی خاص همچون افسردگی و اضطراب که گریبان گیرِ آن هاست، از مشکلات طولانی مدت در زندگی خود نیز رنج می برند.

15 تخفیف

زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری ای. یانگ و جانت اس. کلوسکو، درباره شناخت اختلالات شخصیتی است و راهکارهای برای نجات ارائه کرده است. معرفی ک...
جفری ای یانگ
نویسنده
ساره حسینی عطار
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

ادامه خلاصه کتاب

اغلب در روابط شخصی خود ناراضی و همواره در کار خود ناموفق هستند. کیفیت کلی زندگیِ آنها معمولاً پایین تر از حد انتظار آن هاست. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید به شناسایی و درمان 11 الگوی رفتاری مخرب و تکراری که به خودانگاره منفی ربط دارند پرداخته است. گسترش شناخت درمانی نیز به منظور رسیدگی به همین الگوهای دشوار و تکرارشونده بوده است. در مواجهه با مشکلات شخصیتی، در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، نه تنها علائم بسیاری همچون افسردگی، اضطراب، سراسیمگی، اعتیاد، اختلالات غذایی، مشکلات جنسی و بی خوابی را معرفی می کنیم، بلکه با الگوها و باورهای مدیریتی که نویسندگان این کتاب از آن ها تحت عنوانِ الگو یا «تله» یاد می کنند نیز آشنا خواهیم شد. متخصصین شناخت درمانی دریافته اند که نشانه های خاصی هستند که به احتمال وجود مشکلِ در سطحِ الگو اشاره می کنند.

خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، به یازده نکته مهم از این الگوهای شخصیتیِ تکرارشونده و نابودگر اشاره می کند، عوامل پیچیده را نفی کرده و عوامل ساده و قابل فهم را جایگزین آن ها می کند بطوریکه خواننده به راحتی می تواند معنای تله های زندگی را درک کند و به سرعت این تله ها را شناسایی کند. علاوه بر این، تکنیک هایی که نویسندگان این کتاب به ارمغان می آورند، در جهت ایجاد تغییر نیز هستند.

 

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

درباره نویسنده کتاب

جفری ای. یانگ و جانت اس. کلسکو، هردو نویسنده از اساتید برجسته شناخت درمانی هستند.جفری یانگ عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی در دانشگاه کلمبیا است. او نویسنده کتاب های منتشر شده در زمینه طرحواره درمانی و موضوعات مختلف خودیاری است.

وی بیش از ۲۵ سال به تدریس و پژوهش مشغول بوده و مدیر هر دو موسسه طرحواره درمانی و مرکز شناخت درمانی است. جفری یانگ همچنین در پروژه های تحقیقاتی زیادی شرکت کرده و عضو هیئت ژورنال های تحقیقاتی مختلف است.

زندگی خود را دوباره بیافرینید pdf

در فراکتاب امکان دانلود کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید در قالب الکترونیک و صوتی فراهم شده است.

خرید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

نسخه چاپی این کتاب از دو ناشر متفاوت در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست.

بهترین ترجمه کتاب زندگی خودرا دوباره بیافرینید

از این کتاب، دو ترجمه وجود دارد که ترجمه‌ی ساره حسینی عطار (نشر شمشاد)‌  در سه قالب الکترونیک، صوتی و چاپی در فراکتاب در اختیار شماست و می‌توانید نسخه صوتی و الکترونیک آن را برای مدت حدود ده دقیقه رایگان بخوانید و بشنوید و در مورد ترجمه آن قضاوت کنید.

در این ترجمه خواندن متن، دشوار نیست و معنا تا حد بسیار خوبی منتقل می‌شود و صرفاً در موارد معدودی مجبور هستیم برای درک بهتر پیام جملات فارسی، به متن انگلیسی مراجعه کنیم.

15 تخفیف

زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری ای. یانگ و جانت اس. کلوسکو، درباره شناخت اختلالات شخصیتی است و راهکارهای برای نجات ارائه کرده است. معرفی ک...
جفری ای یانگ
نویسنده
ساره حسینی عطار
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

ترجمه رضا اکبری و منتشر شده توسط انتشارات میلکان نیز در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید نسخه چاپی آن را تهیه کنید.

15 تخفیف
جفری ای یانگ
نویسنده
رضا اکبری
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

پرسشنامه کتاب زندگی خودرا دوباره بیافرینید

دکتر جفری یانگ و همکارش، جنت کلوسو، کتاب را با چند پرسش آغاز می‌کنند؛ پرسش‌هایی که پاسخ برخی از افراد به آن‌ها مثبت است. در ادامه این پرسش‌ها را بررسی می‌کنیم؛ چون سرآغاز بسیار خوبی برای آشنایی با مفهوم طرح‌واره یا تله زندگی (Lifetrap) هستند:

  • آیا مدام به سمت روابطی جذب می‌شوید که در آن‌ها، طرف مقابل دنبال کنترل شماست؟ آیا مدام در دام رابطه با انسان‌های مغرور، خودپسند و خودخواه میفتید؟
  • آیا احساس می‌کنید که در روابط خودتان به اندازه کافی محبت، عشق و تأیید دریافت نمی‌کنید؟
  • آیا به دلیل ترس از طرد شدن، نمی‌توانید حرف دلتان را بزنید و شخصیت واقعی خود را به نمایش بگذارید؟
  • آیا در برابر توهین و تحقیر دیگران، سعی می‌کنید محبت کنید و این محبت را با هدف دریافت محبت و تأیید آن‌ها انتقال می‌دهید؟
  • آیا همیشه به برترین بودن خود اهمیت می‌دهید و آسایش و آرامش خود را فدای این برترین بودن می‌کنید؟

تله‌های زندگی یا طرح‌واره‌ها، الگوهای رفتار منفی، دشوار و تکرارشونده‌ای هستند که ریشه در کودکی افراد دارند. نکته مهمی که در مورد تله‌های زندگی وجود دارد، این است که تأثیر آن‌ها تا سال‌های سال در وجود ما می‌ماند و ما شاهد جولان دادن طرحواره‌ها در کل دوران زندگی خود هستیم.

تله‌های زندگی یا طرح‌واره‌ها، حکم عینک افراد را دارند. هر فرد عینکی دارد که از طریق آن به جهان پیرامون خود می‌نگرد. کسی که رنگ شیشه‌های عینکش، قرمز است، قاعدتاً دنیا را قرمز می‌بیند. تله‌های ذهنی هم مثل عینک، نگرش ما نسبت به دنیای پیرامون را تحت تأثیر قرار می‌دهند و بر شیوه اندیشیدن، احساسات، افکار و اقدامات ما تأثیر می‌گذارند.

دانلود رایگان کتاب صوتی زندگی خودرا دوباره بیافرینید انتشارات ارجمند

دانلود رایگان کتاب صوتی زندگی خودرا دوباره بیافرینید انتشارات ارجمند موجود نمی باشد اما از دانلود کتاب صوتی از انتشارات شمشاد با قیمت مناسب در فراکتاب در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

زندگی خود را دوباره بیافرینید حمیدپور دانلود

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ، ژانت کلوسکو با ترجمه ی دکتر حسن حمیدپور، الناز پیرمرادی، ناهید گلی زاده نیز به چاپ رسیده است.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *